Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur är den att köra runt med på vanlig väg?![]()
Nytt för iår och väldigt nöjd![]()
Det går väl ganska bra men allting är ju relativtHur är den att köra runt med på vanlig väg?
Tveksamt, har inte sovit på en vecka. Men nu kan man koppla av igen.Besiktigad utan anmärkning igår och parkerad på rätt sida idag i skitvädret. Får jag komma in från utvisningsbåset nu ...?![]()
Dvs helt perfekt!stötigt, högljutt och spårigt
Kul med lite Saabar, de är förjäkla goa bilar att köra. Har svårt att se livet utan en Saab i den faktiskt. Däremot så får man hålla hårt i dem numera.
VackertMin sommarbil som är med i en av de senaste lottoreklamerna som går på tv och övrig media med bild just nu.
Bild från filmningen.![]()
Fyfan vad fult! De missade ju höger nederkantMan kan göra såhär men det är fel.
Det satt temporära plåtar på(inplastat a4),
så igår kom dom ut o monterade på den riktiga.
![]()
Tror bara de inte ville slösa på popnitarnaFyfan vad fult! De missade ju höger nederkant![]()
Sant. Räcker det med tre fästpunkter runt föraren räcker nog tre även för regskyltenTror bara de inte ville slösa på popnitarna![]()
Fy Faaaen!Bilträff igår kväll, riktigt skönt sensommarväder!
Häftigast på plats va den här 993 RSen i toppskick som varit hos samma ägare i 26 år.
![]()
Blev en tur efteråt med min 911 och några kompisar.
![]()
Hyrt en 6m plåtis en långhelg för å testa!hustrun har öppnat för husbil/campervan...
use-case är tre veckor i alperna eller längs nån av Europas kuster med syfte att vara på en ny plats nästan varje dag,
krav 4 sovplatser och dusch,
jag vet inte mycket, men undrar tex
-hur autonom kan/får/vill man vara? man behöver väl tvätta en gång i veckan?
-hur jobbigt är det med husbil vs campervan på bergs/kustvägar?
första googling, nåt sånt här kanske är rimligt?
![]()
2022 års Volkswagen Grand california 680 säljes i Skövde | Blocket
725000 kr - Husbil - Skövde - Mycket fin och välvårdad plåtis! 1650 mil! Fullutrustad! Skickar spec på mail vid intresse!www.blocket.se
![]()
Fiat Swift Toscane 640 säljes i Stockholms stad | Blocket
595000 kr - Husbil - Vasastan, Norrmalm - Tillfälle att förvärva en extremt sparsamt använd och välutrustad Swift Toscane 640. Denna sällsynta och eftertrak...www.blocket.se
Fy Faaaen!
Har verkligen inte ett ont ord alls att säga om din bil.
...men den där 993:an!![]()
Den är helt magisk! Har inte ens gått 6000 mil, sen om det är bra eller dåligt är upp till var och en att avgöra, dock kanske svårmotiverat att lägga för många mil på en klassiker som nu är värd runt 4 miljoner..
Den är helt magisk! Har inte ens gått 6000 mil, sen om det är bra eller dåligt är upp till var och en att avgöra, dock kanske svårmotiverat att lägga för många mil på en klassiker som nu är värd runt 4 miljoner..
Det gäller bara att ha tillräckligt mångaJa, lågmilare och NOS-klockor är skit.
Hur ska man nånsin kunna använda? Men visst är det, i sak, tråkigt.
Fyfan vad fult! De missade ju höger nederkant![]()
Popnitaren trodde nog han satt fyra, menTror bara de inte ville slösa på popnitarna![]()
Skulle inte lägga så mycket vikt på milen på en sådan bil. Idag är det mer av en samlare och entusiastbil, men de användes som de var byggda för de första 10- 15 åren efter att de introducerades, precis som 964RS, BMW M3 E46 CSL och dylikt.
Fanns inte en bandag utan 993RS och 964RS bland de många strippade 993, 964 och transaxelbilar från Porsche innan 2010 och däromkring. En del av dessa bilarna har antagligen återställts till standard och originalskick nu när priserna är vad de är.
Ägaren skulle kunna ha lagt 6000 mil på Nürburgring och banträffar med biltransport till och från banorna (inte ovanligt) eller haft den permanent parkerad nere på ringen och flugit med lågprisbolaget German Wings när det begav sig och hyrbil till och från banan (inte heller det ovanligt).
Jag hoppas ägaren har nyttjat bilen flitigt när det begav sig. Idag kan jag förstå om han mest använder den i andra sammanhang och lever på nostalgiska minnen från de äventyr han gjort i bilen. Det är ändå det han tar med sig i graven en dag.
Nope tjänstebil så vill hålla mig till något enklare men ändå få den att se vettig ut. Så komplett paket från Maxton Design.Kjolpaket från Liberty walk?
Haha!@Anders Forsberg , jag sprang förbi den här vagnparken och tänkte att du skulle se att du inte var ensam. Stort hjältedåd och dådkraft krävs nog för att hantera detta..
Känns rimligt. Varför skulle man vilja se på natten.Inte helt ovanligt syn på vägarna här i DR.
Lampor är inte nödvändigt varken på dan eller kväll/natt.
![]()
Dvs helt perfekt!
Som min Miata. En fin upplevelse att pendla till jobbet med. Bra start och slut på dagen.
Grattis förövrigt, min drömbil är Spider. Kan inte leva utan cab.