Jag vet inte om det är en bugg eller (kanske mer troligt) ett designval men jag upplever det som ganska irriterande att bilder inte läses in förrän man når inlägget eftersom det hela tiden blir en fördröjning när bilderna ska laddas om man scrollar i en längre tråd som t.ex. vad gör du och din...
klocksnack.se
De använder s.k. lazy loading vilket även är grundinställningen här på KS men skillnaden är att Uhrforum kraftigt begränsar den maximala upplösningen och det finns som jag förstår det ingen möjlighet att klicka upp dem i större format utan det är en hård begränsning och alla bilder skalas ned till denna upplösning vilket inte heller är optimalt då man i många fall gärna vill ha möjligheten att se bilderna i hög upplösning både för nöjes skull men även t.ex. i annonser för att kunna få en bättre uppfattning om skick.
Jag tycker att förslaget om ett mellanting mellan dessa vore bra, dvs. att bilderna skalas ned till en rimlig upplösning som ändå inte slukar enorma mängder bandbredd och att man kan klicka upp bilderna för att se dem i okomprimerat format. Det lät på
@MattWServices som att det kanske skulle vara möjligt med det tillägg han menade att man kunde köpa? Eller så blir det samma sak som på Uhrforum men en hård begränsning men det är inte heller en bra lösning.
Eftersom alla verkar ha börjat uppleva problem efter uppdatering och det enligt Matt egentligen bara är lazy loading som har ändrats så kanske ni kan testa att gå in och ändra inställningen som Urtyp tipsade om ovan. Jag tycker att det blev väldigt mycket bättre även om jag fortfarande upplever lite problem ibland men det är svårt att säga vad det beror på och det går inte helt att utesluta att det skulle vara något fel i min ände, därför vore det bra om fler testar inställningen och återkommer med kommentar kring om ni ser någon förbättring eller ej.