• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Exxet

Rolex
Tack. Den har en hel del patina. Sitter Àven pÄ ett domat glas. Var sÄ nÀr jag köpte den och ibland Àr jag sugen pÄ att byta det men samtidigt Àr det vÀldigt snyggt. SlÀnger med en bild pÄ Willard-homagen med. FÄr se vad de sÀger hÀr sen
Patina kan man vÀl sÀga :) men lite svÄrt att se vilken av tavelversionerna det Àr, finns ju nÄgra att vÀlja pÄ, 5 st om jag inte missminner mig.
 
7928D6FD-0539-4DE6-936E-A19C962CB3B2.jpeg
 

Exxet

Rolex
Det Àr en 6309-7040. Tror inte tavlan Àr utbytt utan bara glaset. En riktig mögeldykare
Men Seiko texten har blekts bort nÀstan helt. Den syns i kanterna men Àr mycket text har blekts pÄ tavlan
Att det Àr en 6309 Turtle ser jag ;) Àven om bilderna inte riktigt Àr dom bÀsta, vill inte vara nÄgon Besserwisser men har tavlan s k bevelled edges runt D/D fönstret (se bild), lite svÄrt att se, gÄr det att se nÄgon text under 6-indexet? kan strÀcka sig frÄn 7:an till 5:an, vet att senare versioner har lite mindre uttalade kanter runt D/D-fönstret.

P10701434 kopiera.jpg
 
Topp