Cavdan
Basic
Ok får hålla utkik här, tack!Ja det dyker upp här på KS rätt så ofta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok får hålla utkik här, tack!Ja det dyker upp här på KS rätt så ofta
Gunghästbajsklocka!Vilka fina quartzare det finns på forumet! 7548:an är något av en favvis, gediget bygge minst sagt. Fortfarande grymt prisvärd i mina ögon. Senast in av mina är denna, 7548-701A, aug -84
Häpnadsväckande fin! Har/hade du inte även en grön? Dela en bild så är urtavlepaletten komplett .Vilka fina quartzare det finns på forumet! 7548:an är något av en favvis, gediget bygge minst sagt. Fortfarande grymt prisvärd i mina ögon. Senast in av mina är denna, 7548-701A, aug -84
Fantastiska .
Det finns denna tråd på SCWF som är det mest ambitiösa försöket att bottna i ämnet som jag sett: https://www.thewatchsite.com/21-jap...-please-educate-me-different-7548-models.htmlFantastiska .
Och på tal om 7548or hade inte du en bra tråd med alla tavelkombinationer och tillverkningsår?
Bidrar med en som du känner igen (700F, 1982).
En riktig guldgruva det där!Det finns denna tråd på SCWF som är det mest ambitiösa försöket att bottna i ämnet som jag sett: https://www.thewatchsite.com/21-jap...-please-educate-me-different-7548-models.html
Dock är jag inte säker på att hela sanningen om alla referenser verkligen framgår där.
Tackar!Häpnadsväckande fin! Har/hade du inte även en grön? Dela en bild så är urtavlepaletten komplett .
6458:an borde faktiskt få vara med även om det är lillebror. Här är mitt mögel.Den mindre versionen, 6458-6020 JDM ”Professional”, tillverkades bara under ca. ett år. Från maj -85. Applicerade index och en annan font på bezel. Ligger så mycket bättre på armen än SKX pga tjockleken. Casefinishen också klart vassare.
Det är från wjean. Riktigt snyggt men inte särskilt skönt tyvärr.Stenhård. Vad är det för våffla du har den på? Jag bollar mellan det eller tropic, kanske nato.
Det är från wjean. Riktigt snyggt men inte särskilt skönt tyvärr.
http://www.strapboutique.com/mobile/Product.aspx?ProductCode=RUBBERWAFFLE
Den mindre versionen, 6458-6020 JDM ”Professional”, tillverkades bara under ca. ett år. Från maj -85. Applicerade index och en annan font på bezel. Ligger så mycket bättre på armen än SKX pga tjockleken. Casefinishen också klart vassare.
Mycket fina.6458:an borde faktiskt få vara med även om det är lillebror. Här är mitt mögel.
Fint skick också! Ajajaj... Vad är det för konstiga luftbubblor i glaset?Mycket fina.
Jag saknar min gamla. Hur kunde jag sälja min lilla pansartanksklocka..
Det är som små naggar i glaset. Vet ej hur det uppkommit. Inte en repa i det om jag minns rätt men små "stick" till fördjupningar som punkter.Fint skick också! Ajajaj... Vad är det för konstiga luftbubblor i glaset?
Oj, superbt skick på den. Fin!
Och den mest exakta tidvisaren jag haft tror jag, någonsin.Oj, superbt skick på den. Fin!
Jag tycker att det är konstigt att Seiko inte släpper fler moderna klockor med högkvalitativa kvartsverk. Det är väl i princip bara GS och Tuna som har det nu för tiden?Och den mest exakta tidvisaren jag haft tror jag, någonsin.