• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på 7548 quartz

Hej! Är det någon som kan rekommendera någon som kan göra en service på en Seiko 7548-7000. Behöver rengöra klockboett, byta glas, service på urverket samt byta alla packningar.

Passa perfekt som strandklocka i helgen
IMG_20190617_094920.jpg

Min daily beater de senaste ca 4 åren, på Z199 så klart :) Försöker vara en OWG, men man sneglar ju ständigt på GS och Rolex... :) Fast ingen har känts lika tålig och samtidigt stilig som denna imo. Nån annan i samma sits?

Känner även ett visst ansvar att bära denna 7548. Jag är andra ägaren, och första ägaren var en paramedic i USA som bl.a. bar den till både Oklahoma-bombningen -95 och till WTC på 9/11. Kanske konstigt, men jag känner att den förtjänar fortsätta användas :)
00100lPORTRAIT_00100_BURST20190708141911991_COVER.jpg

Min daily beater de senaste ca 4 åren, på Z199 så klart :) Försöker vara en OWG, men man sneglar ju ständigt på GS och Rolex... :) Fast ingen har känts lika tålig och samtidigt stilig som denna imo. Nån annan i samma sits?

Känner även ett visst ansvar att bära denna 7548. Jag är andra ägaren, och första ägaren var en paramedic i USA som bl.a. bar den till både Oklahoma-bombningen -95 och till WTC på 9/11. Kanske konstigt, men jag känner att den förtjänar fortsätta användas :)
Grym historia denna klocka har

Med en 7548 och en lite dressigare GS med 9F verk i lådan är man redo för allt :)

Grym. Nu blir man sugen på att skaffa länk till min 6458 - den kom bara på gummi, nån som har tips? 19mm.

Införskaffade en 7548 för ett tag sedan och är grymt nöjd :)
Funderar över vad den stansade märkningen på min 7548 kan betyda. Är stansat B9404 på baklocket, se bild. @yonsson eller @Seikosthlm kanske vet?

IMG_20190730_112828.jpg
Kul! Det finns lite olika märkningar och @Seikosthlm och jag har haft en hel del diskussioner om just det. Jag har även mailat med en SEIKO-anställd jag känner som arbetar på Seikos museum i Tokyo. Han visste inte vad det var för märkning och de hade inget registrerat om det i seikos arkiv. Teorierna får @Seikosthlm berätta om. :)

Kul! Det finns lite olika märkningar och @Seikosthlm och jag har haft en hel del diskussioner om just det. Jag har även mailat med en SEIKO-anställd jag känner som arbetar på Seikos museum i Tokyo. Han visste inte vad det var för märkning och de hade inget registrerat om det i seikos arkiv. Teorierna får @Seikosthlm berätta om. :)
Spännande! Och tack för inputen! Väntar med spänning på @Seikosthlm teorier :)

Införskaffade en 7548 för ett tag sedan och är grymt nöjd :)
Funderar över vad den stansade märkningen på min 7548 kan betyda. Är stansat B9404 på baklocket, se bild. @yonsson eller @Seikosthlm kanske vet?

IMG_20190730_112828.jpg
Den har fått nytt batteri av Seiko Servicecenter april 1994. Inget som stör men oskick att servicemärka på utsidan imo.

Låter gamla godingen vila medan jag provar en fräschare jdm-modell från 81 som jag precis fick. Bortsett från en del repor i glaset är den rätt clean, med riktigt crispy bezel-grepp. Får se om jag saknar den fade:ade gamlingen, men kanji dag är väldigt trevligt än så länge :)
IMG_20190808_185259_2.jpg

Tillbaka
Topp