Ok, will do! Om någon har en liggandes så är det bara att hojta.Köp en från Uncle Seiko! Lätt värt det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok, will do! Om någon har en liggandes så är det bara att hojta.Köp en från Uncle Seiko! Lätt värt det
Tack.Riktigt snygg! Tavlorna på de här är så välbalanserade och vridningsinlägget känns lyxigare än på SKX. Hur upplever färgtonen av stålet på Uncle Seiko-länken? Passar det till boetten eller har den varmare/kallare känsla? Borstningen grövre eller finare? Ändbitarna, sitter dom bra tillräckligt bra för nån med OCD-tendenser? Om man jämför med original Z199, vad skiljer sig?
What! Den är ju också som nyEfter en tids intensivt letande hittade jag äntligen en 7548 som uppfyllde mina önskemål!
Ett prima exemplar från 1980 som är klädd i z199 från Uncle Seiko
Jag har ägt 7st 7548 genom åren men den här är nog bäst hittills
Den är i klass med din 7c43What! Den är ju också som ny
Ser grym ut, jag tycker US är riktigt bra och dessutom till 1/8 av priset för en Seiko z199.
Ska du byta till Pepsi? SommarkänslorÄr det någon som har en extra vridring/bezel med insert liggandes?
Jag funderade främst på att bleka ett svart men även Pepsi är av intresse.Ska du byta till Pepsi? Sommarkänslor
6306, 6309 och 7002 bezel och insert vet jag säkert är helt utbytbara med varandra. Sen hävdas att 6105 och SKX också är det men det har jag ingen egen erfarenhet av.Någon som vet om det är samma insert till flera modeller?
Stort tack för svaret. Du har inget insert liggandes?6306, 6309 och 7002 bezel och insert vet jag säkert är helt utbytbara med varandra. Sen hävdas att 6105 och SKX också är det men det har jag ingen egen erfarenhet av.
Tyvärr. Börjar bli svåra att hitta. Glömde säga att även om SKX inserts möjligen passar så ser dom inte lika ut som dom äldre.Stort tack för svaret. Du har inget insert liggandes?
Nej jag har sett det tyvärr, lumepluppen bland annat.Tyvärr. Börjar bli svåra att hitta. Glömde säga att även om SKX inserts möjligen passar så ser dom inte lika ut som dom äldre.
Jag återkommer alltid till gl831 "flat vent" gummi på alla min vintage-seikos. Länken är kul ett tag, men gummit känns mest passande i längdenNån annan som har dilemma med gummi vs länk?
Å ena sidan känns gummi mer tooligt och mer korrekt på denna modell. Mer som en "dad watch" typ (aka skiter i hur man ser ut och bara rockar nåt stabilt som funkar i alla väder).
Å andra sidan passar inte riktigt gummi till allt, medan länken är grymt bekväm året runt med finare justering än gummi och smal taper, funkar till i princip allt, och ser relativt bra ut.
Har 5 st 7548 så skulle kunna köra nån rotation, men har alltid romantiserat att vara OWG. Hur går era tankar kring detta meningslösa men intressanta problem?
Jag kanske ska prova det en längre tid och känna efter. Jag har provat Uncle Seiko GL831 repro, men tycker Zuludiver 284 vaniljgummi känns skönare. Gillar också när gummit är ordentligt långt så man kan ha det över exvis våtdräkt om man skulle vilja. Funktion över form med gummi imo.Jag återkommer alltid till gl831 "flat vent" gummi på alla min vintage-seikos. Länken är kul ett tag, men gummit känns mest passande i längden
Jag är tvärtom, älskar Uncle Seikos gl831 och framförallt den korta versionen.Jag kanske ska prova det en längre tid och känna efter. Jag har provat Uncle Seiko GL831 repro, men tycker Zuludiver 284 vaniljgummi känns skönare. Gillar också när gummit är ordentligt långt så man kan ha det över exvis våtdräkt om man skulle vilja. Funktion över form med gummi imo.
Har du ett Uncle Seikos gl831 short liggandes?Jag är tvärtom, älskar Uncle Seikos gl831 och framförallt den korta versionen.
Närmare våtdräkt än ett dopp från bryggan med ungarna kommer mina dykare inte