Kollade upp hur man läste av numret på seiko, men @Maxer var snabb och precis som han sade februari 82Vad står det på baklocket? Så kan du se exakt månad också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kollade upp hur man läste av numret på seiko, men @Maxer var snabb och precis som han sade februari 82Vad står det på baklocket? Så kan du se exakt månad också.
Det landade lite nytt igår. En nästan oanvänd 7548-700C med papper och box från December 81.
Inte en aning. Jag brukar inte lägga så stor vikt vid tillbehör, men alltid kul när det finns.Riktigt mysig. Kul med tillbehör! Är du säker på att det är rätt låda? Jag börjar i andra änden, behöver nu hitta en klocka som är värdig. Knep de sista(?) NOS ändbitarna på marknaden.
Ändbitar, ser ut som ett helt armband också, var hittade du det??Riktigt mysig. Kul med tillbehör! Är du säker på att det är rätt låda? Jag börjar i andra änden, behöver nu hitta en klocka som är värdig. Knep de sista(?) NOS ändbitarna på marknaden.
Länken är köpt begagnad, men i bra skick. Ändbitarna hade jag tur med, dök upp i ett ebay-sök jag hade sparat. Annars hade jag tänkt köpa från Uncle Seiko, som i sammanhanget är mycket prisvärt.Ändbitar, ser ut som ett helt armband också, var hittade du det??
ska vara Seiko Original, gott nytt!Länken är köpt begagnad, men i bra skick. Ändbitarna hade jag tur med, dök upp i ett ebay-sök jag hade sparat. Annars hade jag tänkt köpa från Uncle Seiko, som i sammanhanget är mycket prisvärt.
JaHej ninjor!
Om man vill ersätta åtminstone minut- och timvisare till denna 7548-700C, funkar dessa då?
Watch Hands: SKX Gold Finish | namokiMODS
Look ma, new hands! Just like the original - in a polished, gold finish. These watch hands are obviously designed to look exactly like the SKX style watch hands, and are perfect for those of you who want to keep your mod looking as close to stock as possible. Comes in a set of hours, minutes and...www.namokimods.com
Japp, vad går de på i bra skick med jubilee-länk? 4-5 lakan?Är det 700F som gäller om man vill ha en SQ dial med pepsi bezel?
Edit: Så verkar det vara enligt mina forskningsresultat
700F på amerikanska marknaden, 700B i övriga (utanför Japan om det ska vara SQ).Är det 700F som gäller om man vill ha en SQ dial med pepsi bezel?
Edit: Så verkar det vara enligt mina forskningsresultat
Köp en till med patina av mig så blir du kvitt dina bekymmer.Min första 7548! Oklanderlig klocka men för clean för att ge den där charmen man vill ha på en gammal dykare.. vilka problem man har.
Landade detta objekt för några dagar sen. Verket behöver lite TLC. På bakboetten hittar jag ett extra stämplat nummer B9705. Googlar jag hittar jag bara ett exempelt till på en Seiko med samma extranummer. Någon som vet något mer om denna märkning @yonsson kanske?
Detta ex kommer ifrån Japan så högst troligt levt sitt liv där om det kan ha någon betydelse.
Tack! Härligt att lära sig något nyttVanligt. Baklocket stämplas av urmakare (troligen autoriserad Seiko verkstad) vid batteriservice.
Den här fick nytt batteri 1997, maj.
Deciphering Seiko Case Back Information — Plus9Time
www.plus9time.com