• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på 7548 quartz

...
Nu har jag inte hängt med alls här?

7548an har jag ägt länge och ägt i omgångar. Sålde den senast till @joakimlundberg

Jag köpte den nyligen tillbaka den av @joakimlundberg via KS.

Men då verkar det alltså som att han har scammat någon på tradera?

Sålde du den med Seiko Z199 och köpte tillbaka den utan? När köpte du tillbaka den senast? Du har ju inte gjort något fel utan jag blev bara nyfiken då Joakim hörde av sig till mig och frågade vem som köpte min 7548.
 
...

Sålde du den med Seiko Z199 och köpte tillbaka den utan? När köpte du tillbaka den senast? Du har ju inte gjort något fel utan jag blev bara nyfiken då Joakim hörde av sig till mig och frågade vem som köpte min 7548.
Jag sålde den med seiko z199 men köpte tillbaka den med Uncle seiko
 
Okej. Det va ju inte snyggt gjort..

Jag hade verkligen ingen aning om att den låg ute på tradera. Det jag fick veta va att "den är såld men affären är inte slutförd än så du får gärna köpa tillbaka den"

Sen såldes jag den till @Ehrnholm då jag hade en annan klocka på gång.
Varför köpte du tillbaka den om du hade en annan klocka på ingång? 😄 Den måste ju bara landat hos dig i en dag typ?
 
Problemet kvarstår att den troligtvis är anmäld stulen så det måste du nog kolla upp @Ehrnholm så att inte du åker på det.
 
Okej. Det va ju inte snyggt gjort..

Jag hade verkligen ingen aning om att den låg ute på tradera. Det jag fick veta va att "den är såld men affären är inte slutförd än så du får gärna köpa tillbaka den"

Sen såldes jag den till @Ehrnholm då jag hade en annan klocka på gång.
Inte snyggt? Det är lögn och brott från hans sida.
"den är såld men affären är inte slutförd än så du får gärna köpa tillbaka den" - van budgivningen: May 28, 2022 16:46 och betalade 2 min senare: May 28, 2022 16:48
 
Varför köpte du tillbaka den om du hade en annan klocka på ingång? 😄 Den måste ju bara landat hos dig i en dag typ?
Det va snabba ryck där. En in och en ut.
Inte snyggt? Det är lögn och brott från hans sida.
"den är såld men affären är inte slutförd än så du får gärna köpa tillbaka den" - van budgivningen: May 28, 2022 16:46 och betalade 2 min senare: May 28, 2022 16:48
Så du har betalat den!? Då är det ju en helt annan sak!

Jag trodde inte du hade betalat för den
 
Det va snabba ryck där. En in och en ut.
Så du har betalat den!? Då är det ju en helt annan sak!

Jag trodde inte du hade betalat för den
Men varför köpte du ens tillbaka den när du visste att du hade en annan på ingång dagen därpå? Bra pris?

Han ville ju bara åt länken med största sannolikhet och när han fick den sålde han tillbaka till ett bra pris.
 
I lördags hörde jag av mig och frågade om klockan fanns kvar. Skrev att jag också bodde i Göteborg och kunde mötas upp. Frågade även hur mycket han kunde släppa den för varpå han svarade 3500kr. 30 minuter innan jag ska åka skriver han att han fått ett bättre pris, 5500kr. Tur att jag inte nappade och köpte mig en ”stulen” klocka.

Luktar skit här må jag säga…
 
I lördags hörde jag av mig och frågade om klockan fanns kvar. Skrev att jag också bodde i Göteborg och kunde mötas upp. Frågade även hur mycket han kunde släppa den för varpå han svarade 3500kr. 30 minuter innan jag ska åka skriver han att han fått ett bättre pris, 5500kr. Tur att jag inte nappade och köpte mig en ”stulen” klocka.

Luktar skit här må jag säga…
Den såldes inte för i närheten av 5500kr men mer än 3500kr utan att säga för mycket. Tur att det inte blev av!
 
Vilken jävla härva... Måste erkänna att jag inte hänger med i alla turer. Vem äger uret idag tänker ni? Har ni nått någon form av konsensus kring det?
 
Vilken jävla härva... Måste erkänna att jag inte hänger med i alla turer. Vem äger uret idag tänker ni? Har ni nått någon form av konsensus kring det?
Så här - @Aivengo13 känner sig snuvad på klockan han vann Tradera men har åtminstone fått tillbaka sina pengar tillbaka. Säljaren (Joakim) ville ha mer betalt än vad Traderaannonsen genererade så återbetalade pengarna (3050kr) till Aivengo och sålde tillbaka klockan till KS (@Maxer ) där han från början köpte klockan. Efter det sålde Maxer klockan till mig (4800kr) som fick hem den igår.

En sjuk biprodukt av detta förfarande är att @joakimlundberg polisanmälde klockan stulen för att på så vis med gott samvete kunna återbetala Aivengo och sälja den till ett högre pris. Därför sitter nu jag med en ”stulen klocka” trots att ingens egendom är i fel händer. Med det sagt att Aivengo säkert hellre haft klockan än sina 3050kr.
 
Så här - @Aivengo13 känner sig snuvad på klockan han vann Tradera men har åtminstone fått tillbaka sina pengar tillbaka. Säljaren (Joakim) ville ha mer betalt än vad Traderaannonsen genererade så återbetalade pengarna (3050kr) till Aivengo och sålde tillbaka klockan till KS (@Maxer ) där han från början köpte klockan. Efter det sålde Maxer klockan till mig (4800kr) som fick hem den igår.

En sjuk biprodukt av detta förfarande är att @joakimlundberg polisanmälde klockan stulen för att på så vis med gott samvete kunna återbetala Aivengo och sälja den till ett högre pris. Därför sitter nu jag med en ”stulen klocka” trots att ingens egendom är i fel händer. Med det sagt att Aivengo säkert hellre haft klockan än sina 3050kr.
Ja det är väl där det känns lite oklart. Som jag förstår det har väl @Aivengo13 köpt klockan vid någon tidpunkt, och sedan inte sålt den. Då framstår det ju som att den kanske inte bytt ägare efter det.
 
Ja det är väl där det känns lite oklart. Som jag förstår det har väl @Aivengo13 köpt klockan vid någon tidpunkt, och sedan inte sålt den. Då framstår det ju som att den kanske inte bytt ägare efter det.
Traderakonflikten dragen till sin spets hade resulterat i att Joakim skulle återbetala hela beloppet till Aivengo, och det har redan skett. Med all respekt till dig @Aivengo13 och jag menar verkligen det, du verkar vara en superreko kille, så kommer jag inte sälja klockan till dig för 3050kr om inte Joakim först Swishar mig mellanskillnaden på 1750kr. Synd att vi här ska sitta i kläm pga ett rötet ägg.

Tillägg: Jag kan dock tänka mig att sälja tillbaka den till @Maxer till samma pris om det vore ett steg i rätt riktning för att lösa ut knutarna.
 
Senast ändrad:
Ja det är väl där det känns lite oklart. Som jag förstår det har väl @Aivengo13 köpt klockan vid någon tidpunkt, och sedan inte sålt den. Då framstår det ju som att den kanske inte bytt ägare efter det.
Så tänkte jag också. Enligt tradera köpte jag klockan, betalade och säljaren är bunden att sälja klockan.
Joakim skulle återbetala hela beloppet till Aivengo, och det har redan skett.
Han swishade pengar 2 dagar senare, men jag inte såld klockan till honom tillbaka. Det var inte hans klocka för att affären gjordes och han fick betalt. Sjukt att man kan sälja en vara som man inte äger vidare till någon och betala tillbaka en summa som känns rymlig.
kommer jag inte sälja klockan till dig för 3050kr om inte Joakim först Swishar mig mellanskillnaden på 1750kr.
Jag håller med att det är inte ditt fel och det är inte du som borde betala mellanskillnaden. Desutom, återigen, jag vill har det som jag köpte och äger, klockan alltså.
Och tack för din förståelse och vilja att samarbeta.
 
Ja det är väl där det känns lite oklart. Som jag förstår det har väl @Aivengo13 köpt klockan vid någon tidpunkt, och sedan inte sålt den. Då framstår det ju som att den kanske inte bytt ägare efter det.
Jag är relativt säker på att när Aivengo krävde återbetalning och fick det kan detta ses som någon form av accept och på så vis är den affären avslutad, tyvärr. Det är min gissning iaf! Det jobbiga är väl mer att klockan anmäldes stulen felaktigt och att den sedan har köpts och sålts.
 
Jag är relativt säker på att när Aivengo krävde återbetalning och fick det kan detta ses som någon form av accept och på så vis är den affären avslutad, tyvärr. Det är min gissning iaf! Det jobbiga är väl mer att klockan anmäldes stulen felaktigt och att den sedan har köpts och sålts.
Men jag kan ha fel! Det bästa är nog att kontakta Tradera och förklara precis hur det gått till och höra vad de har att säga om saken.
 
Jag är relativt säker på att när Aivengo krävde återbetalning och fick det kan detta ses som någon form av accept och på så vis är den affären avslutad, tyvärr.
Det är det som är grejen att jag inte krävde alls återbetallningen. Jag försökte reda utt frågan och fick betallningen mitt i mellan av diskussionen. Jag kan posta traderas konversation med den "säljaren". Jag borde kanske göra det i hans "Goodguys & Badguys" tråd för att inte spama här.
 
Det är det som är grejen att jag inte krävde alls återbetallningen. Jag försökte reda utt frågan och fick betallningen mitt i mellan av diskussionen. Jag kan posta traderas konversation med den "säljaren". Jag borde kanske göra det i hans "Goodguys & Badguys" tråd för att inte spama här.
Ok då är jag med, förstod det som att du ville ha tillbaka pengarna och fick det. Det är ingen spam tycker jag, bra att detta kommer upp.

Saken blir ju svårare när den bytt ägare flera gånger kan jag tänka mig. Hade @Maxer köpt och sedan haft kvar den skulle det varit lättare men nu har ju @Ehrnholm köpt den helt ovetandes om alla tidigare turer.
 
Ok då är jag med, förstod det som att du ville ha tillbaka pengarna och fick det. Det är ingen spam tycker jag, bra att detta kommer upp.

Saken blir ju svårare när den bytt ägare flera gånger kan jag tänka mig. Hade @Maxer köpt och sedan haft kvar den skulle det varit lättare men nu har ju @Ehrnholm köpt den helt ovetandes om alla tidigare turer.
Jag vill tillägga att även jag köpte och sålde den helt ovetande om tidigare (tradera) turer.

Jag finns här och vill såklart hjälpa till att reda ut det.

Det mest rimliga hade ju varit att @Aivengo13 får klockan, mellanskillnaden betalas tillbaka till @Ehrnholm av Joakim och polisanmälan för klockan dras tillbaka.
 
Ok då är jag med, förstod det som att du ville ha tillbaka pengarna och fick det. Det är ingen spam tycker jag, bra att detta kommer upp.

Saken blir ju svårare när den bytt ägare flera gånger kan jag tänka mig. Hade @Maxer köpt och sedan haft kvar den skulle det varit lättare men nu har ju @Ehrnholm köpt den helt ovetandes om alla tidigare turer.
Har den bytt ägare efter @Aivengo13 köpte den då? Svårt att få till det om den efter det inte erbjudits till försäljning av någon som äger den menar jag. Och vad spelar det för roll vad @Ehrnholm visste vid tillfället?
 
Har den bytt ägare efter @Aivengo13 köpte den då? Svårt att få till det om den efter det inte erbjudits till försäljning av någon som äger den menar jag. Och vad spelar det för roll vad @Ehrnholm visste vid tillfället?
Den har ju bytt ägare mot betalning även om det är felaktigt såklart. Jag vet inte vad lagen säger nu för tiden så det återstår att se när detta löser sig. Jag håller nog med @Maxer i hans tidigare inlägg.
 
Tillbaka
Topp