• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din Seiko 5 sports!

Chuck

Pandion
2-Faktor
Då SKX nu gått i graven efter 25 år öppnar jag för en ny era med Seiko 5 sports!

Jag börjar med min ny inköpta SRPD63K1, fyll på wizzes!

C7301599-1CDB-458F-817E-745F645F764C.jpeg
98C9F81E-5B11-4A69-94B7-82CE570B5025.jpeg


Med kompisarna

9ED7E1E5-9E10-4E2B-8203-70768E28C45D.jpeg


WS!
3AFBBA1D-006C-4AF7-967C-076F057BB8C2.jpeg
 
Då SKX nu gått i graven efter 25 år öppnar jag för en ny era med Seiko 5 sports!

Jag börjar med min ny inköpta SRPD63K1, fyll på wizzes!

C7301599-1CDB-458F-817E-745F645F764C.jpeg
98C9F81E-5B11-4A69-94B7-82CE570B5025.jpeg


Med kompisarna

9ED7E1E5-9E10-4E2B-8203-70768E28C45D.jpeg


WS!
3AFBBA1D-006C-4AF7-967C-076F057BB8C2.jpeg
Fan den ser ju bra ut.... :p
Fler bilder tack! Nu kanske man måste köpa en. Svårt för 100m med SKX design dock....
 
Thanx! Känns jäkligt bekant och nånstans en mix av Turtle/SKX i modernare tappning. Har inte justerat länk osv utan bara provat på armen, är mer intresserad av kolsvarta versionen. Nån som har den för övrigt?
Men att dessa kommer sälja som smör är jag övertygad om!

Blev sugen nu när jag såg dina bilder. Var köper man dessa?
 
Thanx! Känns jäkligt bekant och nånstans en mix av Turtle/SKX i modernare tappning. Har inte justerat länk osv utan bara provat på armen, är mer intresserad av kolsvarta versionen. Nån som har den för övrigt?
Men att dessa kommer sälja som smör är jag övertygad om!

Fanns inte den svarta när du köpte den gröna? Är själv intresserad av den ”enkla” svarta :)

Funderingar:

Velar väldigt mycket fram och tillbaka. Ena stunden vill jag beställa en och andra inte. Har själv en 007 och är rädd att jag ska titta på den nya och känna ”den är inte lika kult som originalet (007/009)”.

Kanske har ett ha-begär uppstått på grund av att klockan är en ny release... något är det och jag kan inte sätta fingret på varför jag vill ha en.
Har lite svårt för genomskinlig baksida och att kronan inte är en screw-in crown?

Nåväl, måste se den irl och känna på den.
 
Senast ändrad:
Var finns de? Kommer köpa minst en. Pepsi eller den svarta med blå detaljer, eller båda.

Edit: ska spana pp klockmaster i Globen, de kanske har. Men finns de online nånstans?
 
Verkar vara bra alignment vad gäller bezelring och chapter-ring på dessa. Vad säger du som har den i verkligheten?
Kronan är inte screw down va?
Edit: Nu ser jag att den är lite off. :( Man ska inte titta för noga haha.
Sånt man tydligen får leva med, dom verkar inte lägga något fokus på att åtgärda dessa detaljer.
Nej, ej screw down tyvärr.
 
Sånt man tydligen får leva med, dom verkar inte lägga något fokus på att åtgärda dessa detaljer.
Nej, ej screw down tyvärr.
Ja, nej det är inget jätteproblem. Hade bara varit kul om de fixat det nu med dessa nya.

Okej, men 100M WR har den så den klarar lite vatten iallafall :)
 
Ja, nej det är inget jätteproblem. Hade bara varit kul om de fixat det nu med dessa nya.

Okej, men 100M WR har den så den klarar lite vatten iallafall :)
Känns spontant inte som att detta skulle vara supersvårt för Seiko att åtgärda?

Absolut, det fixar den utan problem. Dom flesta av oss dyker inte djupare än skrivbordet oavsett :D
 
Båda ser najs ut. Gillar pepsin mest själv.
Jo jag med egentligen. Svarta är mer "udda" och rolig. Isf. som komplement till en annan klocka. Sen lär de ju bli lika "överanvända" som SKX. Jag gillar denna pepsi mer än SKX, framförallt att den fula orangea texten är borta.

Men just nu känner jag att man får ju en prospex för en tusenlapp till hmm..

Får åka till AD och klämma lite. Är länken ok får det bli en Pepsi "tills vidare" iaf.

Undrar hur lumen är på svarta i PVD? Lär ju vara standard grönaktig? Annars hade ju blå lume varit råfett.
 
Tillbaka
Topp