• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din Seiko 5 sports!

v0n

Patek
2-Faktor
ghaaa jag kan bara inte komma överens med den där Seiko 5 logon. Som att någon har en finne mitt på snoken eller nåt, är det bara jag?
Ser rätt trevlig ut annars så man kanske inte ska haka upp sig på en sån liten detalj.
 

Kessler

Rolex
Någon som hittar lumeshot på svarta PVD. Finns helsvart, med blå inslag och med röda inslag. Skulle ju se konstigt ut om man har grönaktig "Seiko lume" när lysmassan är svart/blå/röd när den inte lyser? Eller tänker jag helt fel?
ghaaa jag kan bara inte komma överens med den där Seiko 5 logon. Som att någon har en finne mitt på snoken eller nåt, är det bara jag?
Ser rätt trevlig ut annars så man kanske inte ska haka upp sig på en sån liten detalj.
Tycker den är snygg! Är ett stort fan av Seiko 5 och ägt några. Typ det enda jag ogillar med dem är (gamla) loggan och önskar att de utanför sport-segmentet också skulle få en uppdaterad. Nu är ju detta ett S för "sports" och 5 i ett så lär ju bara gälla sports i framtiden.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Fanns inte den svarta när du köpte den gröna? Är själv intresserad av den ”enkla” svarta :)

Funderingar:

Velar väldigt mycket fram och tillbaka. Ena stunden vill jag beställa en och andra inte. Har själv en 007 och är rädd att jag ska titta på den nya och känna ”den är inte lika kult som originalet (007/009)”.

Kanske har ett ha-begär uppstått på grund av att klockan är en ny release... något är det och jag kan inte sätta fingret på varför jag vill ha en.
Har lite svårt för genomskinlig baksida och att kronan inte är en screw-in crown?

Nåväl, måste se den irl och känna på den.
Tyvärr fanns inte denna
814B907A-7A07-4E28-8574-3E6670D348FC.png


Japp inte skruvkrona men denna kommer kunna beatas lika hårt som SKX no doubt, rejäla pjäser. Har svårt att se kronan oavsiktligt bli utdragen då den sitter som den gör. Galna färger!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Någon som hittar lumeshot på svarta PVD. Finns helsvart, med blå inslag och med röda inslag. Skulle ju se konstigt ut om man har grönaktig "Seiko lume" när lysmassan är svart/blå/röd när den inte lyser? Eller tänker jag helt fel?

Tycker den är snygg! Är ett stort fan av Seiko 5 och ägt några. Typ det enda jag ogillar med dem är (gamla) loggan och önskar att de utanför sport-segmentet också skulle få en uppdaterad. Nu är ju detta ett S för "sports" och 5 i ett så lär ju bara gälla sports i framtiden.
Inget fel med Seiko 5 egentligen, det är bara vissa logotyper som sticker i ögat på mig. Sen att detta ska vara en uppdatering av "gamla" SKX (utan vare sig 5 eller sports på tavlan) känns lite skevt men jag förstår samtidigt syftet med att samla upp allt under samma tak för tydlighetens skull. jaja man kanske vänjer sig :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Fyller på i denna tråd, mer grönt!
20190904_174549.jpg

20190904_174609.jpg

20190904_165842.jpg

20190904_174307.jpg

20190904_174242.jpg

20190904_174154.jpg

20190904_174130.jpg

20190904_171446.jpg

IMG_20190904_163058_313.jpg
H**vete vad snygg den där är!! :woot: Grattis till den!

Pepsin ser grym ut också, och den blåa, och den svarta PVD, och den andra gröna... Ahh, vill ju ha alla typ!! Förutom den där förbannade glasbaksidan tycker jag SEIKO lyckats här. Var skeptisk i början, men nu vill jag verkligen ha en (flera) :)
 

-RI-

Patek
2-Faktor
H**vete vad snygg den där är!! :woot: Grattis till den!

Pepsin ser grym ut också, och den blåa, och den svarta PVD, och den andra gröna... Ahh, vill ju ha alla typ!! Förutom den där förbannade glasbaksidan tycker jag SEIKO lyckats här. Var skeptisk i början, men nu vill jag verkligen ha en (flera) :)
Haha, känns som om vi alla lider av samma problem här.
Den gröna är kanonfin, verkligen en lyckad färg. Men den blåa kanske.. samtidigt är den svarta bra.. billigt blev dyrt, huggorm också!
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Haha, känns som om vi alla lider av samma problem här.
Den gröna är kanonfin, verkligen en lyckad färg. Men den blåa kanske.. samtidigt är den svarta bra.. billigt blev dyrt, huggorm också!
Haha, exakt! :hilarious: Man är ju alldeles för lättköpt när det kommer till klockor...
 

Jodisalt

Rolex
Var inne och klämde på samtliga modeller, den enda som tilltalade mig var den svarta, SRPD55K1. Tyvärr fanns den inte på länk, endast nato.
Snygga klockor, bra färger men jag tror jag behåller min 007:a ett tag :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag som sa att jag gillade den spräckta tavlan med rootbeer bezel, så säger alla att det är bajstavlan :sorry:
Nu kollade jag den igen idag och tavlan skiftar faktiskt en hel del, första gången trodde jag den var matt svart, men så rödbrun som på bild var den inte irl. Är det någon som redan har koll på om den har samma dimensioner som skx007/09? Skulle kunna tänka mig att modda en med sonen om så är fallet :cigar:
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Jag som sa att jag gillade den spräckta tavlan med rootbeer bezel, så säger alla att det är bajstavlan :sorry:
Nu kollade jag den igen idag och tavlan skiftar faktiskt en hel del, första gången trodde jag den var matt svart, men så rödbrun som på bild var den inte irl. Är det någon som redan har koll på om den har samma dimensioner som skx007/09? Skulle kunna tänka mig att modda en med sonen om så är fallet :cigar:
Haha bajstavlan :p Tycker du ska köpa den, troligtvis blir du ganska ensam om det! Vilket är kul :)
 
Jag kastar väl sten i glashus, men den nya designen ser så fattig ut. Men jag får väl vara nöjd med att jag haffade en av de sista 5 sports av gamla modellen.
Kul för er som gillar den nya.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag kastar väl sten i glashus, men den nya designen ser så fattig ut. Men jag får väl vara nöjd med att jag haffade en av de sista 5 sports av gamla modellen.
Kul för er som gillar den nya.

Ordspråket “Man ska inte kasta sten i glashus” är välkänt och betyder ungefär att man ska sopa rent framför egen dörr först, d.v.s. inte kritisera någon annan för något som man själv gör sig skyldig till.

Med vänlig hälsning, besserwissern :bookworm:
 
Ordspråket “Man ska inte kasta sten i glashus” är välkänt och betyder ungefär att man ska sopa rent framför egen dörr först, d.v.s. inte kritisera någon annan för något som man själv gör sig skyldig till.

Med vänlig hälsning, besserwissern :bookworm:
Förlåt, jag menade "kasta glas i stenhus". Men heter det inte Messerschmitt?
MVH, går över ån efter galen tunna
 
Topp