• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din Seiko 5 sports!

34D46405-08B6-4C23-B2FF-153D43CDC5E2.jpeg
E809B661-F976-40C7-A797-4AF51024663E.jpeg
B77372FC-7CF4-4ADE-82DC-CA372BE15427.jpeg
 
Då spontanköpte jag en srpd51k1. Trodde det skulle bli en grön men det blev alltså en blå.
Här en riktigt kass bild med bonetto gummi...
E68D4F01-57D3-49C2-8322-0814CEEEF578.jpeg


Måste stämma in i lovsångerna. Jag har (som alla andra) haft en flock skx modeller. Det är ju eg på många sätt att se det, samma klocka, men ändå så stor skillnad.
Tavlan och index är ju annorlunda....bättre....vridningen är bättre, urverket så klart....det är en bra klocka helt enkelt för en billig peng.
 
Då spontanköpte jag en srpd51k1. Trodde det skulle bli en grön men det blev alltså en blå.
Här en riktigt kass bild med bonetto gummi...
E68D4F01-57D3-49C2-8322-0814CEEEF578.jpeg


Måste stämma in i lovsångerna. Jag har (som alla andra) haft en flock skx modeller. Det är ju eg på många sätt att se det, samma klocka, men ändå så stor skillnad.
Tavlan och index är ju annorlunda....bättre....vridningen är bättre, urverket så klart....det är en bra klocka helt enkelt för en billig peng.
Mycket bra. Blir imponerad. 100m WR borde räcka gott för oss deskdivers och "occassional"-badare. ;)
 
Liten heads up om ni inte redan märkt det. Men ”vanliga” feta springbars som man kan används på skx motsv funkar inte på nya sport femman.

Det går att sätta dit dem och det verkar hålla ihop, men idag har min klocka flugit av två ggr. Verkar som om huvuden på de feta springbarsen inte riktig går in i hålen på luggarn, varpå de ramlar ut om de belastas. Man får ta smalare springbars.
 
Liten heads up om ni inte redan märkt det. Men ”vanliga” feta springbars som man kan används på skx motsv funkar inte på nya sport femman.

Det går att sätta dit dem och det verkar hålla ihop, men idag har min klocka flugit av två ggr. Verkar som om huvuden på de feta springbarsen inte riktig går in i hålen på luggarn, varpå de ramlar ut om de belastas. Man får ta smalare springbars.
Kanske har jag läst slarvigt nu men skulle det inte vara exakt samma case som 007/009?
 
Kanske har jag läst slarvigt nu men skulle det inte vara exakt samma case som 007/009?

Det är det säkert, men själva hålen för spring bars tycker jag verkar mindre, mina gamla bars från skx modeller passar men jag har tappat klockan två ggr idag, det verkar som om hålen är aningen mindre.

Rätta mig om jag har fel men på skx är väl inte hålen borrade igenom luggen, som det är på dessa femmor?
 
Det är det säkert, men själva hålen för spring bars tycker jag verkar mindre, mina gamla bars från skx modeller passar men jag har tappat klockan två ggr idag, det verkar som om hålen är aningen mindre.

Rätta mig om jag har fel men på skx är väl inte hålen borrade igenom luggen, som det är på dessa femmor?
Har inte haft nån av dom men varit sugen på en skx länge då det var den som fick igång klock intresset men fick prova en turtle i samma veva så vart en turtle haha.. men nu när dom gått upp i pris och de nya 5orna har kommit med alla dessa shyssta tavlor och bättre urverk skulle jag välja femman men har för att jag läste att det skulle vara samma case, men nån med kunskap inom området får gärna berätta hur det ligger till!:)
 
Har inte haft nån av dom men varit sugen på en skx länge då det var den som fick igång klock intresset men fick prova en turtle i samma veva så vart en turtle haha.. men nu när dom gått upp i pris och de nya 5orna har kommit med alla dessa shyssta tavlor och bättre urverk skulle jag välja femman men har för att jag läste att det skulle vara samma case, men nån med kunskap inom området får gärna berätta hur det ligger till!:)

Jag har haft en flock skx 007/009/013 eller vad den lille hette. Men minns inte om luggarna var borrade. Tror inte det.

Men står du nu och väger mellan skx00x och en ny 5a sport så är det enligt mig en no-brainer. Nya seiko 5 alla dagar i veckan och två gånger på söndagen. Allt är bättre på den nya. Enda anledningen till att välja en skx är att man planerar att faktiskt använda den fortlöpande som dykarklocka. Annars är det en 5a som gäller imho.
9672EA6C-9211-45E9-A4CA-3C39AABD009B.jpeg
 
Finns det nån sida där man ser vad det är för färg på lume på de olika modellerna? Ska tydligen skilja sig mellan modellerna. En svart med blå index blir ju mer attraktiv med blå istället för grön lume exempelvis.
 
Hur tror du den skulle vara med ett svart nato eller sail strap? Går nämligen i köp tankar på den, men tycker bandet kändes sådär.

-Sail strap är jag lite osäker på. Men svart nato (PVD) tror jag starkt på!

Det bandet som sitter kan betraktas lite speciellt pga att det är läder på gummi, men jag gillar det :)

Tanken med SRPD76 är det ska vara en klocka som ska passa till allt. Det kanske är därför de har valt att kombinera två olika material. Gummit för sport och läder för dress, det borde ge klockan mer mångsidighet.
 
-Sail strap är jag lite osäker på. Men svart nato (PVD) tror jag starkt på!

Det bandet som sitter kan betraktas lite speciellt pga att det är läder på gummi, men jag gillar det :)

Tanken med SRPD76 är det ska vara en klocka som ska passa till allt. Det kanske är därför de har valt att kombinera två olika material. Gummit för sport och läder för dress, det borde ge klockan mer mångsidighet.
Måste gå och klämma på den igen, för gillar den skarpt. Tack för din feedback.
 
Tillbaka
Topp