• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

J Carl

Omega
Efter mycket surfande och grubblande blev det äntligen en skx007. Love it!
20171030_134637.jpg

Bra val . Ett tips är att lägga på ett natoband om du är som mig ( armhåret fastnar i länken ) . Då blir det mjukt och fint på armen hela dagen :)
 

Westman

Breitling
Bra val . Ett tips är att lägga på ett natoband om du är som mig ( armhåret fastnar i länken ) . Då blir det mjukt och fint på armen hela dagen :)

Hahaha precis vad jag gjort. Beställde ett Bond nato samtidigt. Måste säga att den är mycket skönare med nato. Men nu den här veckan så har jag kört länken och trivs faktiskt riktigt bra med det också! Armhåret har inte fastnat alls.
 

J Carl

Omega
Enligt frugan ska vi tydligen prova att somna tidigt denna vecka . Då får man glädjas åt att Skx har bra lumen, det blir som lite mysigt med bra lumen.⌚:pompus:


20171113_205148.jpg
 
Senast ändrad:

jurassicjay

Cartier
009an har fått sig lite nya kläder. Är riktigt nöjd med resultatet. Det enda jag funderar på att göra mer är att fixa en matt finish på hela kalaset. Vill att det fortfarande ska se ut som en SKX, så bezel, tavla och visare skall vara kvar.
IMG_20171115_154333.jpg
IMG_20171115_154216.jpg
IMG_20171115_154447.jpg

Jag har borstat min Strapcode Oyster med scotch brite med gott resultat. Använde grön och vit. Bra för att få bort små repor. Tänk bara på att hålla riktningen noggrant när du borstar!
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Min andre Skx. Min förste var på gummi og den ble byttet bort mot en Padi som forsåvidt også en en fin klokke, men ingenting slår Skx så nå er den tilbaks. Dette er helt klart min favorittklokke og på orginallänk er den helt fantastisk!
Om jeg måtte velge bare en klokke så hadde jeg valgt min Skx007 forran mine andre klokker alle dager i veckan.
(Oris Aquis Date, Omega Seamaster, Tudor Black Bay, Seiko Padi, m.m.)

IMG_5273.JPG
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Min andre Skx. Min förste var på gummi og den ble byttet bort mot en Padi som forsåvidt også en en fin klokke, men ingenting slår Skx så nå er den tilbaks. Dette er helt klart min favorittklokke og på orginallänk er den helt fantastisk!
Om jeg måtte velge bare en klokke så hadde jeg valgt min Skx007 forran mine andre klokker alle dager i veckan.
(Oris Aquis Date, Omega Seamaster, Tudor Black Bay, Seiko Padi, m.m.)


IMG_5273.JPG

Snacka om att vara kär i SKX'en! Ja, det är en väldigt bra klocka för en rimlig peng och som skänker mycket glädje. Har själv två stycken.
 

jurassicjay

Cartier
A97A0D37-D319-4829-9140-419F24E79FA0.jpeg

Fick hem två inserts idag. Det ena är nice och det andra skulle jag bleka men det gick ju åt helvete. Var ute efter en lite ljusare nyans snarare är uppfuckat. Låg i klorin i 2h utan att nåt hände, så jag tröttnade och doppade den två sek i propplösare sen skölja och sen klorin och HEJ vad det gick undan! Blev ju inte precis som jag hade tänkt, hehe. Blir nog att beställa ett till och helt enkelt låta det ta lite tid..
 

larsbeg

Panerai
Hello
Letar efter ett tvådelat Nato till min 007:a och börjar efter en timmes googlande ledsna något. Är det någon i gänget som vet var man hittar dessa?
 
Riktigt nöjd med första "riktiga" klockan, blir ännu bättre när jag skaffat ett riktigt armband. Vad säger ni, mesh eller super oyster? Hade tänkt köpa oyster men har nu fått upp ögonen för mesh vilket även det ser riktigt trevligt ut. Är även lite småsugen på att byta insert till nåt lite mer spännande som Batman eller nåt grönt.
1512233388763809331684.jpg
 

jurassicjay

Cartier
Riktigt nöjd med första "riktiga" klockan, blir ännu bättre när jag skaffat ett riktigt armband. Vad säger ni, mesh eller super oyster? Hade tänkt köpa oyster men har nu fått upp ögonen för mesh vilket även det ser riktigt trevligt ut. Är även lite småsugen på att byta insert till nåt lite mer spännande som Batman eller nåt grönt.
1512233388763809331684.jpg


Oyster. Alltid Oyster. Eller ett schysst jubilee.

2951EACF-4C98-4A61-ABBC-89DEFB87AC17.jpeg
 
Topp