Andersglassar
Basic
013
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trodde NH36 modden var komplikationsfri? Är det fel på kronan alltså?Kan väl bidra i denna tråd också. Min SKX009 med ett NH36-urverk som dessvärre inte blivit använd särskilt ofta pga en komplikation i urverksbytet, aftermarket-kronan lirar inte särskilt bra och är supertrög.
![]()
Det är väl ett litet lotteri med aftermarket-delar från Asien. Den gängar bra men är trög att vrida upp/ställa. Kan möjligen bero på att packningen som följde med är kass eller att den inte kortades till rätt längd. Enklaste lösningen är att skaffa en originalkrona till en annan modell från Seiko men som har samma boett som SKX och ett 4r36-verk. Kostar bara lite mer än den lösning jag valde men nu lutar det åt att jag köper hem den ändå.Trodde NH36 modden var komplikationsfri? Är det fel på kronan alltså?
Ah. Sarb kronan kanske? Då får man med ett S också. Har sett flera som har sarb kronan på den modden.Det är väl ett litet lotteri med aftermarket-delar från Asien. Den gängar bra men är trög att vrida upp/ställa. Kan möjligen bero på att packningen som följde med är kass eller att den inte kortades till rätt längd. Enklaste lösningen är att skaffa en originalkrona till en annan modell från Seiko men som har samma boett som SKX och ett 4r36-verk. Kostar bara lite mer än den lösning jag valde men nu lutar det åt att jag köper hem den ändå.
Japp, just denAh. Sarb kronan kanske? Då får man med ett S också. Har sett flera som har sarb kronan på den modden.
Har du kikat på bukten?Någon som kan tipsa mig vart det finns vintage inspirerade bezel´s till Skx007 att köpa? Tänker något i stil med (autavia)...
![]()
![]()
?
Är det blixten eller är texten vit? Antar att det är en 009a?Min slitvarg från tidigt 90-tal![]()
All text är vit utom, "Diver's 200m" som har någon form av fade:ad turkos.Är det blixten eller är texten vit? Antar att det är en 009a?
Intressant. Har den varit röd nån gång i tiden? Har aldrig sett en sådan tavla förut. Är det blå eller svart chapter ring? Kul att du haft den så länge iallafall. Den ser ju inte så sliten ut för att ha varit i tjänst i nästan 20-25 år. Har du bytt packningar och sånt på den eller håller den fortfarande tätt?All text är vit utom, "Diver's 200m" som har någon form av fade:ad turkos.
Intressant. Har den varit röd nån gång i tiden? Har aldrig sett en sådan tavla förut. Är det blå eller svart chapter ring? Kul att du haft den så länge iallafall. Den ser ju inte så sliten ut för att ha varit i tjänst i nästan 20-25 år. Har du bytt packningar och sånt på den eller håller den fortfarande tätt?
ZzzzzzFixar lite trevligare bilder till Instagramkontot.
![]()
Här kommer mitt bidrag !![]()