• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

013
20171203_121231.jpg
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Trodde NH36 modden var komplikationsfri? Är det fel på kronan alltså?
Det är väl ett litet lotteri med aftermarket-delar från Asien. Den gängar bra men är trög att vrida upp/ställa. Kan möjligen bero på att packningen som följde med är kass eller att den inte kortades till rätt längd. Enklaste lösningen är att skaffa en originalkrona till en annan modell från Seiko men som har samma boett som SKX och ett 4r36-verk. Kostar bara lite mer än den lösning jag valde men nu lutar det åt att jag köper hem den ändå.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Det är väl ett litet lotteri med aftermarket-delar från Asien. Den gängar bra men är trög att vrida upp/ställa. Kan möjligen bero på att packningen som följde med är kass eller att den inte kortades till rätt längd. Enklaste lösningen är att skaffa en originalkrona till en annan modell från Seiko men som har samma boett som SKX och ett 4r36-verk. Kostar bara lite mer än den lösning jag valde men nu lutar det åt att jag köper hem den ändå.
Ah. Sarb kronan kanske? Då får man med ett S också. Har sett flera som har sarb kronan på den modden.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
All text är vit utom, "Diver's 200m" som har någon form av fade:ad turkos.
Intressant. Har den varit röd nån gång i tiden? Har aldrig sett en sådan tavla förut. Är det blå eller svart chapter ring? Kul att du haft den så länge iallafall. Den ser ju inte så sliten ut för att ha varit i tjänst i nästan 20-25 år. Har du bytt packningar och sånt på den eller håller den fortfarande tätt?
 

Mwidén

Breitling
Intressant. Har den varit röd nån gång i tiden? Har aldrig sett en sådan tavla förut. Är det blå eller svart chapter ring? Kul att du haft den så länge iallafall. Den ser ju inte så sliten ut för att ha varit i tjänst i nästan 20-25 år. Har du bytt packningar och sånt på den eller håller den fortfarande tätt?

Jag har bara haft den i snart ett år. Den håller tiden hyffsat och är tät. Jag har inte bytt något och känner inte till någon servicehistorik tyvärr, detta är min första Seiko Automat så vet inte vad det kostar att serva dem :)

Som du ser så är det lite slitage på bezelinserten och lumen på tavlan som blivit lite bränd.
 
Topp