Deja vu?Saknar min SKX033 och jag får inte köpa tillbaka den från han som köpte min
Någon som vill släppa sin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Deja vu?Saknar min SKX033 och jag får inte köpa tillbaka den från han som köpte min
Någon som vill släppa sin?
Lite bilder på min moddade skx som kom tillbaks i veckan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Du ser nog i syne.Skulle uppskatta om någon med en hyfsat ny SKX007 kan ladda upp en bild från liknande vinkel & ljus som den jag bifogat.
Har låtit klockan ligga i (konstant) sol nu under 6 dagar. Vill tro att färg på index ändrats åtminstone lite - men är osäker då jag inte minns exakt hur det såg ut. Smart som man är tog jag inte några bilder precis innan![]()
![]()
Du ser nog i syne.![]()
Tror det krävs mer än lite sol! Saltvatten ska ju va bra =)Förjävligt. Jag som tänkt börja kränga SKX-patina-paket här på köp & sälj. "En vecka i medelhavet och din SKX ser ut som en vintage sub! 1000kr"
Med det sagt ger jag inte upp. Den jäveln ska ligga i solen tills det händer nåt![]()
Tror det krävs mer än lite sol! Saltvatten ska ju va bra =)
Funderar på att kränga mitt superoyster, det enda man behöver till denna är jubilee!![]()
Prova! Ingen minns en fegis.Fan.. Den ser precis likadan ut som min ju.
Kanske om man smäller in den i micron nån timma. Vad tror du?
https://www.reddit.com/r/Watches/comments/3jvszx/seiko_i_vintagized_my_seiko_skx007/ Tyckte om den här killens tillvägagångssätt! Funderar själv att göra så på min SKXDränka den i saltvatten varje morgon och sen lägga ut i solen? Blir det en vintage sub då?
Vill ju ha en vintage sub vet du.. texten är ju nästan röd på SKX också, så det är lovande...
https://www.reddit.com/r/Watches/comments/3jvszx/seiko_i_vintagized_my_seiko_skx007/ Tyckte om den här killens tillvägagångssätt! Funderar själv att göra så på min SKX
Insert är ju lätt att bleka, men tavlan kan vara lite knepig.https://www.reddit.com/r/Watches/comments/3jvszx/seiko_i_vintagized_my_seiko_skx007/ Tyckte om den här killens tillvägagångssätt! Funderar själv att göra så på min SKX
In med bara tavlan i ugnen!Intressant. Tack! Om jag får någon "patina" på index efter X antal månaders sol, blir det nog en sån behandling av bezel.
Insert är ju lätt att bleka, men tavlan kan vara lite knepig.
In med bara tavlan i ugnen!
Sant, om man kunde meka av tavlan och lägga bara den i sol så går det nog.Känns lite trist ändå. Ännu mer onaturligt än att låta den ligga sol i några månader.
Sant, om man kunde meka av tavlan och lägga bara den i sol så går det nog.
Ingen aning, men det måste ju skydda ganska bra ändå. Ska bli kul att se om det händer något!Tror du glaset skyddar så mycket? Känns som solen borde ge någon effekt oavsett efter några månader.
Humblebrag; Det är över 300 soldagar/år där jag bor![]()
Tänkte såhär. Blir du solbränd om du åker med kortärmat i en bil på sommaren? Nä. Glas skyddar väldigt bra mot UV strålning så en tavla i klocka vs lös tavla i sol kommer blekas mkt fortare.Tror du glaset skyddar så mycket? Känns som solen borde ge någon effekt oavsett efter några månader.
Humblebrag; Det är över 300 soldagar/år där jag bor![]()
Tänkte såhär. Blir du solbränd om du åker med kortärmat i en bil på sommaren? Nä. Glas skyddar väldigt bra mot UV strålning så en tavla i klocka vs lös tavla i sol kommer blekas mkt fortare.
Haha jo men det går fortfarande snabbare om du kliver ur och står i solen en stundEn rimligare jämförelse är nog om du sitter i en bil, som står stilla, rakt under solen i 10-12h per dag i några månader. Då tror jag man blir solbränd![]()
Haha jo men det går fortfarande snabbare om du kliver ur och står i solen en stund![]()
Har inte mekat med min så mkt. Bara ruckat den.Helt sant såklartVet du om det är svårt att pilla isär klockan och ta ut/in tavla m.m?
Har inte mekat med min så mkt. Bara ruckat den.
Att få ut urverket är inte så märkvärdigt men att pilla loss visarna och sedan tavlan kan jag tänka mig är pyssligare
AngusMycket bra på endmill från strapcode!
Vad finns det mer för trevliga band?![]()
Kommer förmodligen beställa ett snart!