• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Vonlind

Panerai
Lite bilder på min moddade skx som kom tillbaks i veckan :happyhappy:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Snyggt, länge velat testa detta. Köp tillhörande original länk i PVD!
 

Chad

Rolex
Skulle uppskatta om någon med en hyfsat ny SKX007 kan ladda upp en bild från liknande vinkel & ljus som den jag bifogat.

Har låtit klockan ligga i (konstant) sol nu under 6 dagar. Vill tro att färg på index ändrats åtminstone lite - men är osäker då jag inte minns exakt hur det såg ut. Smart som man är tog jag inte några bilder precis innan :dead::banghead:
20171020_130615.jpg
 
  • Like
Reactions: S.N

Moody

Rolex
Skulle uppskatta om någon med en hyfsat ny SKX007 kan ladda upp en bild från liknande vinkel & ljus som den jag bifogat.

Har låtit klockan ligga i (konstant) sol nu under 6 dagar. Vill tro att färg på index ändrats åtminstone lite - men är osäker då jag inte minns exakt hur det såg ut. Smart som man är tog jag inte några bilder precis innan :dead::banghead:
20171020_130615.jpg
Du ser nog i syne.;)
 

Wheelie

Cartier
"Just idag é jag glad".......... min sprillans nya SKX011 made in japan-version har landat !

Köpte denna från Creationwatches för 1700 kr (och sedan skulle ju tullen också ha några kronor och så lite moms med...) men blev ett bra pris som jag är nöjd med ändå. Uret.se vill ha 4250 kr för klockan.

Det stod att de skickade med box och alla papper, men den kom i ett rött "tygkuvert" och en tunn manual på engelska och något annat språk som jag inte kan lista ut vad det är, samt ett garantikort i äkta papper :)

Men...Det viktiga är att klockan är okej, och det är den...Jag satt den i timegraphern och blev imponerad över att den gick väldigt exakt från start (något hög beaterror dock). Jag tänkte använda den ett par månader innan jag ruckar den. Observera att jag satt lift angle på 53 grader då det är ett 7s26 urverk.

Väldigt nöjd med lumen också, dock inte nöjd med fotot !

Här kommer mina bilder, håll tillgodo och tryck på gillaknappen !


IMG_20171020_182626.jpg
IMG_20171020_173050.jpg
IMG_20171020_173115.jpg
IMG_20171020_173313.jpg
 
Senast ändrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tror du glaset skyddar så mycket? Känns som solen borde ge någon effekt oavsett efter några månader.

Humblebrag; Det är över 300 soldagar/år där jag bor :wtf:
Tänkte såhär. Blir du solbränd om du åker med kortärmat i en bil på sommaren? Nä. Glas skyddar väldigt bra mot UV strålning så en tavla i klocka vs lös tavla i sol kommer blekas mkt fortare.
 

Chad

Rolex
Tänkte såhär. Blir du solbränd om du åker med kortärmat i en bil på sommaren? Nä. Glas skyddar väldigt bra mot UV strålning så en tavla i klocka vs lös tavla i sol kommer blekas mkt fortare.

En rimligare jämförelse är nog om du sitter i en bil, som står stilla, rakt under solen i 10-12h per dag i några månader. Då tror jag man blir solbränd :D
 
Topp