• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Ekberget

Cartier
Tack!
Jag längtar också :D
Har inte räknat på kostnaden utan köpt delar lite då och då.
Länken kommer dock vara begagnad, snålade till det på slutet. :p
Kul när projekt äntligen färdigställs. Har ett gäng i skrivbordslådan där jag ruttnat på att jag fått fel delar eller att de bara rann ut i sanden. Iofs inga moddar men massor av projekt
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bytt från INOX till SKX
D9FB237A-EE16-4A69-BAEA-CDB027EF73DB.jpeg



F094A14A-8637-43C8-9C9A-4AB4D2030DCB.jpeg



C36B059F-18F0-43E7-A600-CBEF00BF4E94.jpeg
 
Alltså alla dess grymma 007or med orangea straps får ju mig att vilja ha en sån också. Grym vårkombo!
Edit: å andra sidan är jag sugen på ett angus/super jubilee o testa på 009an först. Chackar man dessa bäst direkt från strap code i us?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Alltså alla dess grymma 007or med orangea straps får ju mig att vilja ha en sån också. Grym vårkombo!
Edit: å andra sidan är jag sugen på ett angus/super jubilee o testa på 009an först. Chackar man dessa bäst direkt från strap code i us?
Jag har angus på min. Bästa länken jag haft. Då skickades den från strapcodes lager i England. Vet inte hur dom gör nuförtiden.
 
Funderar på att köpa en beg skx och vill självklart ha den badbar. Någon som har aktuella uppgifter på vad en täthetsservice går på? Vill kunna ta höjd för den kostnaden vid köp så inte totalkostnaden blir för stor.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Funderar på att köpa en beg skx och vill självklart ha den badbar. Någon som har aktuella uppgifter på vad en täthetsservice går på? Vill kunna ta höjd för den kostnaden vid köp så inte totalkostnaden blir för stor.
Beroende på hur gammal du väljer att köpa såklart, men annars är min erfarenhet att de sällan inte är täta. Jag hade köpt en i bättre begagnat skick och sedan trycktestat den för ett par hundra. :)
 

Kingesson

Omega
Väntar svar, så hojtar till när jag får något! Ser ut som att det går att få via amazon.co.uk dock (med en lite högre leveransdkostnad) vilket jag ska undersöka:)
Det kanske har ändrats nu, men för några månader sedan när jag skulle köpa från brittiska eBay så gick det inte att få leverans till Sverige. Jag lade min beställning från deras hemsida istället men gick vinnande ur det hela eftersom det visade sig att bandet skickades från Storbritannien. :)
 
Det kanske har ändrats nu, men för några månader sedan när jag skulle köpa från brittiska eBay så gick det inte att få leverans till Sverige. Jag lade min beställning från deras hemsida istället men gick vinnande ur det hela eftersom det visade sig att bandet skickades från Storbritannien. :)
Åhfåglan! Tack för tipset! Då får det bli att helt enkelt köra från hemsidan Ska ju bara ta 3-5 dagar så makar sense med storbritannien:)
 
Beroende på hur gammal du väljer att köpa såklart, men annars är min erfarenhet att de sällan inte är täta. Jag hade köpt en i bättre begagnat skick och sedan trycktestat den för ett par hundra. :)
Det är planen :)
Men min fråga gällde mer om det då visar sig att den inte är tät och man behöver byta packningar, vad går det loss på?
 
Topp