• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Myran

Omega
Här är min SKX009 med bezel insert från One Second Closer
LRM_EXPORT_1348295417966445_20190316_184900401.jpeg
Får man fråga var gummit är inhandlat?
 
Mysigt band. Vart ifrån?
Redrockstraps:) Just denna är gjord från en vintage RAF bag, men Dan har grymt mycket annat kul canvas med. Gav min far ett sådant (fast oliv) till sin IWC pilotis, och jag skojar inte om jag säger att varje gång vi ses nämner han att någon har kommenterat hur sjukt bra det ser ut. Det här blåa är dock en stark favorit hos mig, och delas ofta med ett gäng klockor:D
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Redrockstraps:) Just denna är gjord från en vintage RAF bag, men Dan har grymt mycket annat kul canvas med. Gav min far ett sådant (fast oliv) till sin IWC pilotis, och jag skojar inte om jag säger att varje gång vi ses nämner han att någon har kommenterat hur sjukt bra det ser ut. Det här blåa är dock en stark favorit hos mig, och delas ofta med ett gäng klockor:D
Tack för svar
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Wow. Den där får du ju berätta mer om.
Vad ska jag säga?
Boett, saffirglas och krona från Crystaltimes.
Boettlocket är egen design, tillverkad av Seikocrown.
Resten är div olika Seiko originaldelar.
Blir en Endmill länk med Seiko original spänne på.
Ville skapa någonting som skulle kunna vara gjort av Seiko själva med delar/design som jag gillar.
ALLA original Seikos har minst en eller två grejer som jag stör mig på.
:rolleyes:
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Om någon sitter på MM300 eller annat högkvalitativt Seiko originalspänne i 18mm så hojta gärna till.
Det jag har idag är ett vanligt från en Monster och det drar ner helhetsintrycket en smula.
 
Topp