Utsäkta, kanske redan nämt men hittar inte; var har du köpt gummiarmbandet?Det där var snyggt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Utsäkta, kanske redan nämt men hittar inte; var har du köpt gummiarmbandet?Det där var snyggt!
Får man fråga var gummit är inhandlat?Här är min SKX009 med bezel insert från One Second Closer
![]()
Jag har köpt mitt på forumet men det är ett Zuludiver 284.Utsäkta, kanske redan nämt men hittar inte; var har du köpt gummiarmbandet?
Tycker att det där var bra, i alla fall på sommaren!Testar nya straps, men inser att det nog får bli ett blått nato ändå.![]()
Instämmer. Ännu bättre när insertet har blekts och armarna har blivit krispigt bruna.Tycker att det där var bra, i alla fall på sommaren!
Mysigt band. Vart ifrån?Fortsätter rocka den här.![]()
![]()
RedrockstrapsMysigt band. Vart ifrån?
Tack för svarRedrockstrapsJust denna är gjord från en vintage RAF bag, men Dan har grymt mycket annat kul canvas med. Gav min far ett sådant (fast oliv) till sin IWC pilotis, och jag skojar inte om jag säger att varje gång vi ses nämner han att någon har kommenterat hur sjukt bra det ser ut. Det här blåa är dock en stark favorit hos mig, och delas ofta med ett gäng klockor
![]()
Så du har kvar den?
Tänker att det är krångligt att hitta ett lika perfekt ex igenSå du har kvar den?
Själv sålde jag min 007:a men funderar ibland på att skaffa en 009:a.
Wow. Den där får du ju berätta mer om.Vet inte om den platsar egentligen, finns faktiskt inte en enda original SKX-del på denna.
Snart dags för slutmontering iaf, väntar på länken till den bara...![]()
Vad ska jag säga?Wow. Den där får du ju berätta mer om.
Riktigt snygg mod! Klart att den passar här, boetten är ju fortfarande från en SKX.Vad ska jag säga, boett, glas och krona från Crystaltimes.
Boettlocket är egen design, tillverkad av Seikocrown.
Resten är olika Seiko originaldelar.
Blir en Endmill länk med Seiko original spänne på.
![]()
Gillar den! Ska bli kul o se den på handleden sen. Förmodligen den mest påkostade "skxen" på forumetVad ska jag säga, boett, glas och krona från Crystaltimes.
Boettlocket är egen design, tillverkad av Seikocrown.
Resten är olika Seiko originaldelar.
Blir en Endmill länk med Seiko original spänne på.
![]()
Fast det är den ju inte, bara ursprungsdesignenRiktigt snygg mod! Klart att den passar här, boetten är ju fortfarande från en SKX.![]()
Aha, där ser man! Snygg är den i alla fall.Fast det är den ju inte, bara ursprungsdesignen
Denna har liiite grövre bandhorn som dessutom är borrade![]()
Tack!Gillar den! Ska bli kul o se den på handleden sen. Förmodligen den mest påkostade "skxen" på forumet![]()