Haha, det vet jag väl. Hade en turtle som bytte datum i tid. Tänkte skx kanske är likt den, men tydligen inte.Chilla! Det är ingen Rolex.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, det vet jag väl. Hade en turtle som bytte datum i tid. Tänkte skx kanske är likt den, men tydligen inte.Chilla! Det är ingen Rolex.
Nej, det är att betrakta som normalt att den växlar någonstans i närheten av midnatt.Haha, det vet jag väl. Hade en turtle som bytte datum i tid. Tänkte skx kanske är likt den, men tydligen inte.
Tack för svar.Nej, det är att betrakta som normalt att den växlar någonstans i närheten av midnatt.
Min 009 håller på än... Ursäkta bildkvaliteten - fotade med en potatis.Haha, det vet jag väl. Hade en turtle som bytte datum i tid. Tänkte skx kanske är likt den, men tydligen inte.
Min skx håller också på att byta dag. Min Sarb033 och 035 slår om datum prick 00:00, så trodde skx skulle vara snarlik.Min 009 håller på än... Ursäkta bildkvaliteten - fotade med en potatis.
Sarb:arna har ju ett bättre urverk så kan bero på det.Min skx håller också på att byta dag. Min Sarb033 och 035 slår om datum prick 00:00, så trodde skx skulle vara snarlik.
Jo så är det, men man kan tycka att en klocka i prisklass runt 2.4kkr bör byta datum 00:00 plusminus 10 minuter.Sarb:arna har ju ett bättre urverk så kan bero på det.
Nu betraktar jag egentligen inte skx som hörande till den prisklassen. De har ju hoppat upp i pris den senaste tiden, förmodligen beroende på att den lagts ned i kombination med att kronan är rekordlåg. "Rätt" pris kanske ligger runt 1500.Jo så är det, men man kan tycka att en klocka i prisklass runt 2.4kkr bör byta datum 00:00 plusminus 10 minuter.
Syftade på nyköp, inte begagnat.Nu betraktar jag egentligen inte skx som hörande till den prisklassen. De har ju hoppat upp i pris den senaste tiden, förmodligen beroende på att den lagts ned i kombination med att kronan är rekordlåg. "Rätt" pris kanske ligger runt 1500.
Ja, jag menade också nypriset. Det är ju väldigt enkla klockor med basic finish och rudimentära urverk. Billig låter negativt men antar att det är just vad de är.Syftade på nyköp, inte begagnat.
Jag har väl egentligen ingen annan källa än att s.k. vanligtvis välinformerade källor säger att det är så. Så vitt jag vet har inte Seiko sagt det offentligt, men uppgifterna verkar trovärdiga den här gången tycker jag. Tror du att den fortfarande tillverkas då?@Mikko Luiro
Förlåt, men källa på att Skx faktiskt lagts ned?
Har hört ryktet om att Skx ska upphöra att tillverkas ett par år och nu efter att de nya 5orna släppts ligger det ju nära till hands att tro men inget jag vet, så...Jag har väl egentligen ingen annan källa än att s.k. vanligtvis välinformerade källor säger att det är så. Så vitt jag vet har inte Seiko sagt det offentligt, men uppgifterna verkar trovärdiga den här gången tycker jag. Tror du att den fortfarande tillverkas då?
Mitt ETA-verk i min Tudor skiftar precis vid midnatt, +-10s. Behöver inte vara en rolex för att det ska ske.Chilla! Det är ingen Rolex.
Här har du en ! https://klocksnack.se/threads/seiko-skx007.119230/God afton, hjältar!
Skickar ut en trevare här, men det är inte händelsevis någon av er som sitter på en SKX007 ni skulle vilja sälja? Har länge och gladeligen ägt en 009 men är nu kraftigt intresserad av att uppleva den mörka sidan.
Hojta till om så är fallet!
Lite sent på bollen, men var köpte du det där?Precis bytt band. Nöjd.
TidochtingLite sent på bollen, men var köpte du det där?
Ligger den också runt 2k?Mitt ETA-verk i min Tudor skiftar precis vid midnatt, +-10s. Behöver inte vara en rolex för att det ska ske.
Nej men ETA-verket som sitter i den finns i klockor för 3-4k.Ligger den också runt 2k?
4K, är det också 2k?Nej men ETA-verket som sitter i den finns i klockor för 3-4k.
Nej, vad vill du egentligen? Jag svarade på kommentaren om att "det är ingen Rolex" och så att det inte behöver vara en Rolex för att byta vid midnatt. Det var ingen kritik till varken postaren eller SKX som klocka.4K, är det också 2k?
Jag är trollar bara. Sorry. Tyckte bara det var en rolig jämförelse, plus att tudor ägs väl av.. Rolex?Nej, vad vill du egentligen? Jag svarade på kommentaren om att "det är ingen Rolex" och så att det inte behöver vara en Rolex för att byta vid midnatt. Det var ingen kritik till varken postaren eller SKX som klocka.
Ja visst,dåligt exempel av mig då. Finns många andra märken som också fixar med datumskiftningen. Inte för att det spelar någon större roll
Jag är bara dryg. Sorry. Tyckte bara det var en rolig jämförelse, plus att tudor ägs väl av.. Rolex?