• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Haha, det vet jag väl. Hade en turtle som bytte datum i tid. Tänkte skx kanske är likt den, men tydligen inte.
Min 009 håller på än... :) Ursäkta bildkvaliteten - fotade med en potatis.
20190915_003901.jpg

Jo så är det, men man kan tycka att en klocka i prisklass runt 2.4kkr bör byta datum 00:00 plusminus 10 minuter.
Nu betraktar jag egentligen inte skx som hörande till den prisklassen. De har ju hoppat upp i pris den senaste tiden, förmodligen beroende på att den lagts ned i kombination med att kronan är rekordlåg. "Rätt" pris kanske ligger runt 1500.

Jag har väl egentligen ingen annan källa än att s.k. vanligtvis välinformerade källor säger att det är så. Så vitt jag vet har inte Seiko sagt det offentligt, men uppgifterna verkar trovärdiga den här gången tycker jag. Tror du att den fortfarande tillverkas då?
Har hört ryktet om att Skx ska upphöra att tillverkas ett par år och nu efter att de nya 5orna släppts ligger det ju nära till hands att tro men inget jag vet, så...

God afton, hjältar!

Skickar ut en trevare här, men det är inte händelsevis någon av er som sitter på en SKX007 ni skulle vilja sälja? Har länge och gladeligen ägt en 009 men är nu kraftigt intresserad av att uppleva den mörka sidan.

Hojta till om så är fallet! :happyhappy:

Tillbaka
Topp