• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

på ett super engineer II och liten handled :)
2014-09-25 17.35.13.jpg
 
Bra kombo där, grymt snygg den muprhy bezeln! Har letat ganska länge efter en sån. Verkar vara slut Mr Muprhy själv, lagt ut en köpes annons här också, men inget napp. Vet någon vart man kan få tag på en coin edge bezel någonstans?
Tack. Hoppas Dave Murphy släpper en ny batch snart så du får tag i en.
 
Dags att väcka liv i denna tråd.:)
eacb-jpg.86252

Bra initiativ! Annars hade jag aldrig hittat denna tråd tror jag.

Hur upplevs Murphy bezeln funktionellt? Tänker på vad han skriver om den på sin sida, "This Bezel does not click, index, or ratchet! There is no ratchet system; these bezels will turn in either direction.".

Obligatorisk bild:
BHSFYZ7.jpg


Köpte den med gummi men jag lyckades inte få av skiten hur jag än försökte! :mad:
Blev en tur till urmakarn för att fixa. Så nu får den sitta på blått Zulu tills vidare.
 
Ganska ny här på forumet. Lägger upp en bild på min första dykare, SKX007 på ett grönt 5-ringars Zulu från crown&buckle. Är mycket nöjd.
 

Bilagor

  • SKX007 on green nato 2.jpg
    SKX007 on green nato 2.jpg
    175.4 KB · Visningar: 169
  • SKX007 on green nato 3.jpg
    SKX007 on green nato 3.jpg
    176.2 KB · Visningar: 159
Hur upplevs Murphy bezeln funktionellt? Tänker på vad han skriver om den på sin sida, "This Bezel does not click, index, or ratchet! There is no ratchet system; these bezels will turn in either direction.".
Den går steglöst åt bägge hållen, men sitter relativt hårt så den rör sig inte lätt ur läget (men ändå inga problem att vrida den när man vill).
Sammafattningsvis: fungerar alldeles utmärkt:)
 
Måste få tummen ur achllet och klicka på buy, hur lat får man vara?!

Vilken ska jag ta? Ikväll gäller det eller vad säger du Leffe
 
image.jpg

Nu har den fått sitt första battlescar! Kolla noga på insertet vid 12 ;)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    127.2 KB · Visningar: 89
Nytt band från Royal Straps. Gillar materialet på själva bandet (stabilare och mer struktur än standard-NATO:t). Dock tycker jag att "ringarna" gör det lite klumpigt.
DSC_0713.jpg
 
Tillbaka
Topp