Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen bild att bjuda på men en fundering: Det nämns ofta att en av SKX007 nackdelar är att den är så otroligt vanlig och man ser den överallt. Var då undrar jag?
Tror att de tillfällen jag har sett en 007:a på någon de senaste två åren kan räknas på handens ena fingrar till skillnad från många andra återkommande dinkor. Reser mycket inom Sverige i jobbet och borde väl ha sett fler tänker jag. Utomlands har jag också endast sett någon enstaka.
Vad säger ni?
Ingen bild att bjuda på men en fundering: Det nämns ofta att en av SKX007 nackdelar är att den är så otroligt vanlig och man ser den överallt. Var då undrar jag?
Tror att de tillfällen jag har sett en 007:a på någon de senaste två åren kan räknas på handens ena fingrar till skillnad från många andra återkommande dinkor. Reser mycket inom Sverige i jobbet och borde väl ha sett fler tänker jag. Utomlands har jag också endast sett någon enstaka.
Vad säger ni?
Vad är detta för boett/ref.?
Jag har sett två som jag kommer ihåg ute i det vilda. Den ena på en säljare hos Hedin bil och den andra på en snubbe i kassan på Clas Ohlson.
Håller helt med! Ser fler subbar än SKX007. Tror många menar att klockan är väldigt vanlig på forumet.
Vad är detta för boett/ref.?
Väldigt smakfullt bygge!
Jag är oxå nyfiken, gissar på Crystal times.
Några bilder till med annan krona och BoR.
Tack igenRiktigt lyckad som sagt. Känns genomtänkt. Hatten av
Har heller aldrig sett någonIngen bild att bjuda på men en fundering: Det nämns ofta att en av SKX007 nackdelar är att den är så otroligt vanlig och man ser den överallt. Var då undrar jag?
Vad säger ni?
Tack igen
Funderar på att byta boett igen faktiskt, hade CT700 från början men så gillade jag designen på denna och bytte.
Vill nog dock ha tillbaka mer SKX-gener så jag kanske köper CT703... vi får se
Sicken liten knubbisKronan kl.4 är ju såklart en detalj som är klassisk i sammanhanget. Men den varianten du gjort är ju väldigt bra rakt igenom. Bygg en till istället.
Mitt nuvarande SKX projekt med utgångspunkt i 0030 casets dimensioner:
Liten och tjock.
Sicken liten knubbis
Svårt att misslyckas om man nästan bara använder Seiko originalprylar men visst, de ska ju lira ihop också
Drömmen är att få tag på tim- och minutvisare från SPB149 sen, nästan likadana men jag gillar när de har ”motvikt”.
Gillar egentligen inte kronan kl3 då den gnager in i handleden, ursprungstanken var att denna skulle bli en ”lefty” dvs kronan kl9 men det lirar inte med datumskivan
SKX-boetten är najs men jag måste fila till det övre kronskyddet på undersidan annars blir det lite samma sak med den, vet inte varför de har gjort det så det pekar längre ner än det nedre!? Konstigt...
CT703 är iaf lite kul då den har HEV att titta på kl9
Hittar ingen nodate jag gillar... letat i flera år.Den enkla lösningen är väl att använda en nodatetavla av någon slag... Vore kul om någon gjorde sådana datumhjul. Jag hade gillat om jag kunde ha datum kl 6.
SPB149 visarna är riktigt fina för övrigt.
Inte min men vad är detta?? Skx171? Eller en Feiko? Blåa händer har jag aldrig sett..