• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Arvis

Cartier
2-Faktor
56C6B3C4-8D39-4433-837F-42CD11A57E81.jpeg

Bandbyte och kaffe på terassen i väntan på nya sommarklockan.
 

Sigurd

Cartier
Ingen bild att bjuda på men en fundering: Det nämns ofta att en av SKX007 nackdelar är att den är så otroligt vanlig och man ser den överallt. Var då undrar jag?
Tror att de tillfällen jag har sett en 007:a på någon de senaste två åren kan räknas på handens ena fingrar till skillnad från många andra återkommande dinkor. Reser mycket inom Sverige i jobbet och borde väl ha sett fler tänker jag. Utomlands har jag också endast sett någon enstaka.
Vad säger ni?
 

Jodisalt

Rolex
Ingen bild att bjuda på men en fundering: Det nämns ofta att en av SKX007 nackdelar är att den är så otroligt vanlig och man ser den överallt. Var då undrar jag?
Tror att de tillfällen jag har sett en 007:a på någon de senaste två åren kan räknas på handens ena fingrar till skillnad från många andra återkommande dinkor. Reser mycket inom Sverige i jobbet och borde väl ha sett fler tänker jag. Utomlands har jag också endast sett någon enstaka.
Vad säger ni?

Håller helt med! Ser fler subbar än SKX007. Tror många menar att klockan är väldigt vanlig på forumet.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Ingen bild att bjuda på men en fundering: Det nämns ofta att en av SKX007 nackdelar är att den är så otroligt vanlig och man ser den överallt. Var då undrar jag?
Tror att de tillfällen jag har sett en 007:a på någon de senaste två åren kan räknas på handens ena fingrar till skillnad från många andra återkommande dinkor. Reser mycket inom Sverige i jobbet och borde väl ha sett fler tänker jag. Utomlands har jag också endast sett någon enstaka.
Vad säger ni?


Jag har sett två som jag kommer ihåg ute i det vilda. Den ena på en säljare hos Hedin bil och den andra på en snubbe i kassan på Clas Ohlson. :)
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor

Bilagor

  • 6F8366DB-CE91-4F17-82F8-6880E0922058.jpeg
    6F8366DB-CE91-4F17-82F8-6880E0922058.jpeg
    686.5 KB · Visningar: 1

Chsv

Cartier
Ingen bild att bjuda på men en fundering: Det nämns ofta att en av SKX007 nackdelar är att den är så otroligt vanlig och man ser den överallt. Var då undrar jag?
Tror att de tillfällen jag har sett en 007:a på någon de senaste två åren kan räknas på handens ena fingrar till skillnad från många andra återkommande dinkor. Reser mycket inom Sverige i jobbet och borde väl ha sett fler tänker jag. Utomlands har jag också endast sett någon enstaka.
Vad säger ni?
Har heller aldrig sett någon ;)
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tack igen :)

Funderar på att byta boett igen faktiskt, hade CT700 från början men så gillade jag designen på denna och bytte.
Vill nog dock ha tillbaka mer SKX-gener så jag kanske köper CT703... vi får se :)

Kronan kl.4 är ju såklart en detalj som är klassisk i sammanhanget. Men den varianten du gjort är ju väldigt bra rakt igenom. Bygg en till istället. ;)

Mitt nuvarande SKX projekt med utgångspunkt i 0030 casets dimensioner:
20200615_170831.jpg

20200615_170959.jpg

Liten och tjock. :p
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Kronan kl.4 är ju såklart en detalj som är klassisk i sammanhanget. Men den varianten du gjort är ju väldigt bra rakt igenom. Bygg en till istället. ;)

Mitt nuvarande SKX projekt med utgångspunkt i 0030 casets dimensioner:
20200615_170831.jpg

20200615_170959.jpg

Liten och tjock. :p
Sicken liten knubbis :)

Svårt att misslyckas om man nästan bara använder Seiko originalprylar men visst, de ska ju lira ihop också :p :)
Drömmen är att få tag på tim- och minutvisare från SPB149 sen, nästan likadana men jag gillar när de har ”motvikt”.

Gillar egentligen inte kronan kl3 då den gnager in i handleden, ursprungstanken var att denna skulle bli en ”lefty” dvs kronan kl9 men det lirar inte med datumskivan :(
SKX-boetten är najs men jag måste fila till det övre kronskyddet på undersidan annars blir det lite samma sak med den, vet inte varför de har gjort det så det pekar längre ner än det nedre!? Konstigt...
CT703 är iaf lite kul då den har HEV att titta på kl9 :p
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Sicken liten knubbis :)

Svårt att misslyckas om man nästan bara använder Seiko originalprylar men visst, de ska ju lira ihop också :p :)
Drömmen är att få tag på tim- och minutvisare från SPB149 sen, nästan likadana men jag gillar när de har ”motvikt”.

Gillar egentligen inte kronan kl3 då den gnager in i handleden, ursprungstanken var att denna skulle bli en ”lefty” dvs kronan kl9 men det lirar inte med datumskivan :(
SKX-boetten är najs men jag måste fila till det övre kronskyddet på undersidan annars blir det lite samma sak med den, vet inte varför de har gjort det så det pekar längre ner än det nedre!? Konstigt...
CT703 är iaf lite kul då den har HEV att titta på kl9 :p

Den enkla lösningen är väl att använda en nodatetavla av någon slag... Vore kul om någon gjorde sådana datumhjul. Jag hade gillat om jag kunde ha datum kl 6.
SPB149 visarna är riktigt fina för övrigt. :)
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Den enkla lösningen är väl att använda en nodatetavla av någon slag... Vore kul om någon gjorde sådana datumhjul. Jag hade gillat om jag kunde ha datum kl 6.
SPB149 visarna är riktigt fina för övrigt. :)
Hittar ingen nodate jag gillar... letat i flera år.
Har svårt för de flesta AM tavlorna dock, alltid någonting som stör mig :p
Enda jag har lite issues med på min är X:et men jag börjar så sakteliga lära mig att leva med det :)
 
Topp