• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Här är min skx007k som jag använder mest på jobbet. Enda modden jag gjort på denna är blekt insert, och en strapcode jubilee som jag borstat med den grova delen på disksvampen.

Ångrar lite nu att jag blekte insertet, så om det är någon som har en oem skx007 bezel med insert till salu så köper jag mer än gärna det! Slitet eller nytt spelar ingen roll, bara det är original:)
20200730_160053.jpg
20200730_034031.jpg
20200729_201604.jpg

Har precis ”köpt” min tredje oxå, blev en 007. Tyvärr strular det med postnord :rolleyes:så vi får se när den kommer.
Grattis! Härligt att höra! De har en förmåga att dra en tillbaka :nailbiting:

Hoppas den kommer snart då. Jag köpte min från Singapore, knappt tre dagars leverans med DHL express :cool:
Här är min skx007k som jag använder mest på jobbet. Enda modden jag gjort på denna är blekt insert, och en strapcode jubilee som jag borstat med den grova delen på disksvampen.

Ångrar lite nu att jag blekte insertet, så om det är någon som har en oem skx007 bezel med insert till salu så köper jag mer än gärna det! Slitet eller nytt spelar ingen roll, bara det är original:)
20200730_160053.jpg
20200730_034031.jpg
20200729_201604.jpg
Har inget insert till dig men måste säga att jag gillar verkligen din SKX look! Tycker den gör sig bra med blekt insert, och snyggt med mattare länk :cool:

Hoppas den kommer snart då. Jag köpte min från Singapore, knappt tre dagars leverans med DHL express :cool:

Har inget insert till dig men måste säga att jag gillar verkligen din SKX look! Tycker den gör sig bra med blekt insert, och snyggt med mattare länk :cool:
Känns bra å vara tillbaka i skx-gänget. Tror den skulle skickas från Gotland och det vi ju alla att det kan ta en j-vla tid. Ligger ju så långt bort ... ungefär som som Singapore ;)

Tack så mycket! Ja, matt jubilee gör den verkligen mer "toolig" :) .är bara så sugen på svart original bezel igen. Kikat runt lite på nätet men hittar inga original, bara AM prylar.

Har länge funderat på att sälja denna då den inte används lika ofta som den förtjänar.
Men varje gång jag ska ta tag i det och tittar på den så tänker jag ”aldrig i livet att jag gör det” Den är ju bara så grymt fin:)

upload_2020-7-31_11-44-58.jpeg

upload_2020-7-31_11-51-19.jpeg

Senast ändrad:
Gör det inte, du kommer att ångra dig. Har precis fått hem min 007 för tredje gången. Den här gången stannar den.

Nej jag kommer nog aldrig klara av att släppa den. Sen att det var min första ”riktiga” klocka, som jag köpte till mig själv 2013, gör det bara ännu mer självklart att den ska stanna för alltid! :)

Men är det sant det jag hört att de har slutat tillverkas? Då kommer dom bli svåra att få tag i tillslut?

Senast ändrad:
Nej jag kommer nog aldrig klara av att släppa den. Sen att det var min första ”riktiga” klocka, som jag köpte till mig själv 2015, gör det bara ännu mer självklart att den ska stanna för alltid! :)

Men är det sant det jag hört att de har slutat tillverkas? Då kommer dom bli svåra att få tag i tillslut?
Jag läste någon kommentar om tillverkning eller inte tillverkning från sensei @yonsson i någon tråd häromdagen men kommer inte ihåg vad som sades. Tänker man på skivförsäljning så finns det väl inget tillfälle en artist säljer så bra som när de precis vandrar vidare ...

Nej jag kommer nog aldrig klara av att släppa den. Sen att det var min första ”riktiga” klocka, som jag köpte till mig själv 2015, gör det bara ännu mer självklart att den ska stanna för alltid! :)

Du tänker helt rätt! Jag sålde tyvärr min första, som jag också köpte 2015. Borde såhär i efterhand behållt den, eftersom jag nu också är inne på min tredje... :D

Och ja, de ska vara ur produktion, ersatta av de nya SEIKO 5 om du sett dem. Finns dock gott om klockor kvar verkar det som, då man fortfarande kan köpa dem nya (främst från utlandet) :)

Dagsfärsk bild på min :pompus:
D63FFF44-F345-464F-B9BC-AC1817FE6A75.jpeg

Du tänker helt rätt! Jag sålde tyvärr min första, som jag också köpte 2015. Borde såhär i efterhand behållt den, eftersom jag nu också är inne på min tredje... :D

Och ja, de ska vara ur produktion, ersatta av de nya SEIKO 5 om du sett dem. Finns dock gott om klockor kvar verkar det som, då man fortfarande kan köpa dem nya (främst från utlandet) :)

Dagsfärsk bild på min :pompus:
D63FFF44-F345-464F-B9BC-AC1817FE6A75.jpeg

Skitsnygg! Jag köpte min på gummibandet men önskar nu i efterhand att jag lagt dom extra pengarna på ett jubilee:rolleyes:

Jag läste någon kommentar om tillverkning eller inte tillverkning från sensei @yonsson i någon tråd häromdagen men kommer inte ihåg vad som sades. Tänker man på skivförsäljning så finns det väl inget tillfälle en artist säljer så bra som när de precis vandrar vidare ...
De slutade tillverkas för ett tag sedan.

Skitsnygg! Jag köpte min på gummibandet men önskar nu i efterhand att jag lagt dom extra pengarna på ett jubilee:rolleyes:
Tack! Ja, den gör sig riktigt bra på jubilee. Den må vara rasslig och kanske inte den mest gedigna, men det är också en del av charmen tycker jag :D Håll koll på Köp&Sälj, dyker upp länkar där då och då!

Annars är gummi och nato det snyggaste tycker jag. Riktigt snygg på dina bilder, speciellt det sandfärgade :)

20200810_222433.jpg

Skaffade min 009 för att ha som beater.. gillar den skarpt och den följer med på allt. Idag fick den en rejäl dusch av gnistorna från en stor vinkelslip... blev lite väl mycket märken. Tips? Lämna in och få polerad?

20200810_222433.jpg

Skaffade min 009 för att ha som beater.. gillar den skarpt och den följer med på allt. Idag fick den en rejäl dusch av gnistorna från en stor vinkelslip... blev lite väl mycket märken. Tips? Lämna in och få polerad?
Köp ett safirglas till den istället, det kostar inte många hundralappar. Mineralglas är sjukt svårt att polera och det är inte värt jobbet på en SKX tycker jag.

Någon som vet vad ett packningsbyte på en SKX går på? Igår när jag skulle ställa in tiden på min skx007 så kände jag att kronan gick väldigt trögt. Jag tog då i (dumt gjort), och råkade strimla sönder packningen på kronan. Jag har alltid varit väldigt försiktig när jag skruvar ner och upp kronan, så att jag inte förstör gängorna, men detta har jag aldrig varit med om.

Tillbaka
Topp