• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Nishiki

Omega
:seiko:
975928B7-0C5B-44C9-862C-5010E0B9E7B4.jpeg
Har flippat dessa nu men de användes flitigt i några månader hehe. Saknar 007aN lite
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Stor dag idag. Min första riktiga klocka inhandlad här på KS. Skändade den direkt och slängde på ett läderarmband :)
Screenshot_20200929-185207_1.png
Vet att dykare och läder inte alltid går hem, men jag är väldigt förtjust i kombinationen.

Edit. Och tack @McNulty för mkt smidig affär och fantastiskt trevligt bemötande :)
 
Senast ändrad:

lulemarcus

Panerai
Är sugen på ett nytt snyggt brunt skinnarmband till min 007a, vad har ni att rekommendera? Pris under 500:- om det är möjligt. Bomba gärna med bilder på era kombinationer gärna med länk till webbshop där man kan klicka hem en
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Är det bara jag som tycker det är jäkligt knepigt att byta armband på min SKX009? Är så tight mellan hylsan och lilla kragen på bandstiftet, så jag kan inte känna vad jag gör. Är nybörjare, och har förstås ett billig kina-bandverktyg, men hur som är det så jäkla tight. Är det bara gilla läget och köpa ett kvalitetsverktyg, eller är det så att det är ovanligt knepigt på Seiko?
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Är det bara jag som tycker det är jäkligt knepigt att byta armband på min SKX009? Är så tight mellan hylsan och lilla kragen på bandstiftet, så jag kan inte känna vad jag gör. Är nybörjare, och har förstås ett billig kina-bandverktyg, men hur som är det så jäkla tight. Är det bara gilla läget och köpa ett kvalitetsverktyg, eller är det så att det är ovanligt knepigt på Seiko?

Lite pilligt är det på de äldre Seikodykarna som inte har genomborrade lugs, originalstiften har ju ingen krage som många andra stift har.
Men med https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-6767f/ eller
https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-7767/ går det väldigt smidigt tycker jag. Kör F (fine) varianten. :)
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Lite pilligt är det på de äldre Seikodykarna som inte har genomborrade lugs, originalstiften har ju ingen krage som många andra stift har.
Men med https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-6767f/ eller
https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-7767/ går det väldigt smidigt tycker jag. Kör F (fine) varianten. :)
Nu trillade poletten ner, jag letade nog efter en krage som inte fanns :) Det är ju kanten på bandstiftet jag ser som jag skjuter ner, hade fått för mig att det satt en lite krage ovan som jag skulle nå :bag:
 

Chsv

Cartier
Är det bara jag som tycker det är jäkligt knepigt att byta armband på min SKX009? Är så tight mellan hylsan och lilla kragen på bandstiftet, så jag kan inte känna vad jag gör. Är nybörjare, och har förstås ett billig kina-bandverktyg, men hur som är det så jäkla tight. Är det bara gilla läget och köpa ett kvalitetsverktyg, eller är det så att det är ovanligt knepigt på Seiko?
Jag tog en Plackers tandbygel till originalgummit, kanske funkar till länken också.
 

Fargoth

Omega
Läst på en del av vad internet har att erbjuda i frågan nu, och börjar inse att det verkar vara en obligatorisk fas för nyblivna SKX-ägare att först ogilla länken och sen lära sig uppskatta den :D
Haha ja, det verkar så. Kommer ihåg att jag läste kommentarer om att folk tyckte den var "charmigt rasslig", jag tänkte vad är det för snack, de försöker säkert bara rättfärdiga sitt köp för sig själva. Men nu verkar det som att jag också trillat dit... :rolleyes:
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Kom en ny SKX009J från Creation Watches förra veckan. Ett bra ex den här gången, håller tiden bra och kronan gängar mjukt och fint. Tillverkad 2018. Skall behålla den i originalutförande tillsammans med en orörd 007J. Nu skall det bara på ett snyggare band. 007an har original jubileelänk, tror det blir lika på den här. Mina moddade varianter har oftast Natoband.
B50D36CB-AF7D-4076-A3DA-99F8EDB3CB75.jpeg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Börjar snabbt bli vän med Jubilee-länken, men inser att min handled varierar väldans mkt i tjocklek under dagen. Blir jag lite varmt smiter länken åt som ett buntband, medans den sitter perfekt större delen av dagen. Börjar snegla efter en länk m snabbjustering för å kunna finjustera lite under dagen. Nån som har tips på nåt snyggt som är lite budgetvänligt?
 
Topp