• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Kalvin

Rolex
2-Faktor
- Priserna på SKX åker upp och ner hos CW. Ett tag var t.o.m. K-versionerna dyrare än J. Gissar att prisförändringarna kan ha med valuta och tillgång att göra.
Jag beställde min för ca en månad sedan och den kom förra veckan. Nu skriver de ner värdet på klockan också, därför blir moms o till lägre.
Om man skulle slå till. Behöver man skriva att de ska skriva ner värdet?
 

Sanguines

Breitling
2-Faktor
- Priserna på SKX åker upp och ner hos CW. Ett tag var t.o.m. K-versionerna dyrare än J. Gissar att prisförändringarna kan ha med valuta och tillgång att göra.
Jag beställde min för ca en månad sedan och den kom förra veckan. Nu skriver de ner värdet på klockan också, därför blir moms o tull lägre.

Idag (12/9) är kursen på en 007J lite högre, 3066 kr :)
Men 2673 kr för en 009J1 idag!

Tack för info! Med nytt miltat band landade allt på ca 5000 kr. Hade jag gjort mer research hade det nog blivit en beggad för ca 3000 kr istället. Men men, för mig är Skx värd mycket mer
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Svårslaget om man gillar 009!
1B98E61E-D5E1-4D2E-B7AC-4F607D11268D.jpeg
09:
6D64C331-18EC-4C9A-8AE7-BEACA99C3833.jpeg
 

Sadde

Omega
2-Faktor
- Det är ju absolut ingen skillnad på dem, bara lite nördigt att vilja ha ”J”.
Vad gäller kvaliteten så tycker jag att de är helt likvärdiga.

Fast jag började med en "k", kollade YouTube på tgv/TUGs video om skillnaden mellan dem. Beställde då en "J" och bortsett från lumen på dem (där jag definitivt inte ser någon skillnad på applicering som han kunde se på sina ) eller att kronan var svårare att skruva in/ut så bockade hans lista av i stort sett alla skillnader som jag kunde se på mina exemplar. Kan ju dock lika gärna vara åt andra hållet kanske beroende på en del faktorer som jag missat i tillverkningen? Hur som så gick min "k" modell vidare i livet och är glad över att jag behöll "J" såklart. Känns mer rätt av andra anledningar än ovannänm. Kanske bara jag... :happyhappy:
 
Senast ändrad:

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Fast jag började med en "k", kollade YouTube på tgv/TUGs video om skillnaden mellan dem. Beställde då en "J" och bortsett från lumen på dem (där jag definitivt inte ser någon skillnad på applicering som han kunde se på sina ) eller att kronan var svårare att skruva in/ut så bockade hans lista av i stort sett alla skillnader som jag kunde se på mina exemplar. Kan ju dock lika gärna vara åt andra hållet kanske beroende på en del faktorer som jag missat i tillverkningen? Hur som så gick min "k" modell vidare i livet och är glad över att jag behöll "J" såklart. Känns mer rätt av andra anledningar än ovannänm. Kanske bara jag... :happyhappy:
- När det är skillnader i tex finish eller känsla i kronan tror jag det mer beror på tillverkningsserie än J kontra K. Men det är bara mina egna reflektioner efter att ha haft rätt många.
Sedan skall man ju vara medveten om att de här tillverkas och byggs maskinellt med minimal handpåläggning.
 

Sadde

Omega
2-Faktor
- När det är skillnader i tex finish eller känsla i kronan tror jag det mer beror på tillverkningsserie än J kontra K. Men det är bara mina egna reflektioner efter att ha haft rätt många.
Sedan skall man ju vara medveten om att de här tillverkas och byggs maskinellt med minimal handpåläggning.

Nu lånade jag en väns 009j idag och även här var det skillnad. Den här gången till och med i strukturen runt bezeln. Jämfört med min 009j och 007k så kändes den här bezeln mer som en deep sea bezel än den lite mer mjuka som jag är van vid. Man liksom kände varje jack (hack?) När man höll eller drog fingret längst sidan på bezeln.
Förstog att det är maskiner som snickrar ihop den här klockan men den här bezeln var väldigt mer olik dem jag har. Och nej han har inte moddat den eller något. Är detta något vanligt också? Något du också märkt med dem exemplar du haft?
 
Senast ändrad:

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Nu lånade jag en väns 009j idag och även här var det skillnad. Den här gången till och med i strukturen runt bezeln. Jämfört med min 009j och 007k så kändes den här bezeln mer som en deep sea bezel än den lite mer mjuka som jag är van vid. Man liksom kände varje jack (hack?) När man höll eller drog fingret längst sidan på bezeln.
Förstog att det är maskiner som snickrar ihop den här klockan men den här bezeln var väldigt mer olik dem jag har. Och nej han har inte moddat den eller något. Är detta något vanligt också? Något du också märkt med dem exemplar du haft?
- Brukar skilja lite i hur distinkt ”stegen” på Bezel känns. Vet inte varför (det är min son som bygger o skruvar med dem), kan det ha med packningen under bezel att göra kanske?
Och det kan säkert skilja i finish på bezel, beror väl på hur pigg CNC-maskinen varit, när verktygen slits blir ytorna ”råare”.
 
Senast ändrad:
Topp