• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Något/någon inom mig känner behovet att byta ut 009K mot J.
E855F5BA-0A94-44BA-83B6-D9F64F3CA850.jpeg
Det verkar väl onödigt tycker jag. Det är ju ingen skillnad på dem förutom texten. Inget fel alls på k-versionen. Du har ju en av varje dessutom! 🙂

Ett nytt spänne till SKX:en. Stamped men i mitt tycke bättre än strapcodes.
B1BE3D6A-EEDD-4B63-9C09-330A0D898345.jpeg
F9DD6575-A9F0-4C32-A222-380D1B58D67E.jpeg
Snyggt!

Vad köpte du för spänne? Till vilken modell? Det är en eftermarknadslänk du har?

Jag använder min SKX för lite eftersom jag inte gillar Spännet till Miltat-jubileet - länken i övrigt är grym. Har försökt modda dit seikospännet från original jubileet till multar men det går inte.

så jag behöver ett seiko spänne 18 mm som är kompatibelt med spring bars. Vad finns för tips?

bild på min

Bilagor

• F80CC0E6-BC8A-4C74-8BE4-3FA2C7EA8C4C.png
    F80CC0E6-BC8A-4C74-8BE4-3FA2C7EA8C4C.png
    528.2 KB · Visningar: 6
Snyggt!

Vad köpte du för spänne? Till vilken modell? Det är en eftermarknadslänk du har?

Jag använder min SKX för lite eftersom jag inte gillar Spännet till Miltat-jubileet - länken i övrigt är grym. Har försökt modda dit seikospännet från original jubileet till multar men det går inte.

så jag behöver ett seiko spänne 18 mm som är kompatibelt med spring bars. Vad finns för tips?

bild på min
Det är ett 18mm spänne menat för seiko monster (original seiko). Sitter på en Strapcode jubilie.
Seiko 49X8JG-BKF

Som de flesta som samlar seiko klockor vet så är kvalitets kontrollen på billigare seiko inte bästa. Jag har noterat ett fåtal seikos med damm under glasen eller på tavlorna.

Något som ofta förekommer?
Hur ser era SKX ut?

Nu talar jag om Seikos vars backlock aldrig öppnats.

Som de flesta som samlar seiko klockor vet så är kvalitets kontrollen på billigare seiko inte bästa. Jag har noterat ett fåtal seikos med damm under glasen eller på tavlorna.

Något som ofta förekommer?
Hur ser era SKX ut?

Nu talar jag om Seikos vars backlock aldrig öppnats.
Inget som jag märkt av på min 009. Aldrig öppnad
38C4BA12-965A-44FA-BA4F-D587AA78BC8E.jpeg

Tillbaka
Topp