• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Josef B

Bestraffaren
Nån som känner till ett bra ställe med Seiko i London? Nya och beggade. Jag kommer bo nära Oxford street/Regent Street.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Någon har lite bilder på sin SKX på ett svart eller grått perlonband? :)
Kolla här: https://klocksnack.se/threads/bilder-på-din-skx.21300/page-14#post-584451
Testade min på blått i somras. Riktigt snyggt men för tunnt och fladdrigt på en relativt topptung SKX.
0715-jpg.160665
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Tänkte möjligtvis köpa en skx till flickvännen. Problemet är ju dock att hennes handleder inte bär upp mer än maximalt 38mm.. Har hittat skx013 som är 38 mm, någon som har ett tips var jag hittar en sådan? Finns det några andra alternativ?
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Drar mitt strå till stacken och visar bild på min SKX007.
I väntan på ett superoyster så testas läder, vad tycks?
Hiss eller diss?
image.jpg

Länk is the shit! Det där var dock bland de mer lyckade jag sett på en SKX.
Ser ofta annars så sjukt malplacerat ut med ett dressigt läderband på en toolig dykare.
Länk, gummi (dock inte originalet) eller nato/zulu i mitt tycke det som funkar bäst till stuket.
Länk är dock alltid det jag använder för jag trivs inte riktigt med annat även om jag
kan tycka det ser riktigt schysst ut på andras SKXer.
Väldigt nöjd med mitt syperoyster hoppar du komma gilla ditt :)
 

JeanL

Friends of KS
Hur upplever du spännet? Är på G att köpa ett SuperOyster från Strapcode (55 USD-varianten) men har läst att flertalet upplever spännet som sladdrigt och istället rekommenderar versionen med Chamfer-spännet.
Mina upplevese efter ett par dagars andvändande är positiv. Möjligen att den inringade delen av spännet som syns på foto är lite skarp. Framtiden får utvisa om det innebär problem
2015-09-15 15.07.15.jpg
 

tgofswe

Cartier
Hur upplevs jubileelänken? Böt ut min mot en superoyster innan jag hittade orken att korta ned befintliga länken. Men tycker att det ser jäkligt trevligt ut så funderar på att kasta om!
tycker original Jubilee länken är superb, har dock bara kört solida versionen och tom 18mm vid claspen funkar på min smala led, topp
 

Sundqvist

Breitling
Topp