• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Så fick man äntligen hem denna pärla idag så att man kan hjälpa till att bomba denna tråd med än fler bilder på denna asiatiska skönhet

image.jpeg
image.jpeg

Äntligen min tur att få va med! :D
szz3hH1.jpg

MHxcWX2.jpg

Är helnöjd än så länge, har dock inget att jämföra med då det är min första riktiga klocka.
Har bara haft den i drygt en timme så kan inte säga så mycket, det ända är väl att den va lite mindre än vad jag fått känslan av, men det är inget jag lider av. Dock så kommer jag klicka hem någon ny länk då jag tycker originallänken känns och ser lite klen ut på mina handleder vilket är synd för jäklar vad skön den är med jubilee länken! :D

image.jpeg

Lägger upp den även här! Inväntar en Coin Edge bezel och inserts från Yobokies för lite moddning! Vill så småningom även byta ut chapter ring, urtavla och visare, men inte hittat riktigt det jag söker än. Jag älskar vintage JLC Deep Sea, så något åt det hållet letar jag efter. Tar gärna emot tips!

image.jpeg

Lägger upp den även här! Inväntar en Coin Edge bezel och inserts från Yobokies för lite moddning! Vill så småningom även byta ut chapter ring, urtavla och visare, men inte hittat riktigt det jag söker än. Jag älskar vintage JLC Deep Sea, så något åt det hållet letar jag efter. Tar gärna emot tips!
Snyggt Nato - får man fråga vart du köpt det?

Hallå!
Måste fråga om lumen i era SKX:er, vilket är bästa sättet att ladda upp det på? Hur länge håller sig era sedan?
Upptäckt att min knappt lyser eller håller sig speciellt länge nu när jag sitter här i mörkret, har provat att lysa med mobilens ficklampa på klockan, 1 minut eller 1 timme gör ingen skillnad,kan väl se visarna i en 30 minuter varav de kanske första 5 minutrarna försvinner ca 75% av ljuset. Riktigt starkt får jag det inte o lysa om jag inte håller ficklampan precis emot glaset på klockan en stund..
Vad tror ni? Funkar det inte med att "ladda" med en ledlampa eller har jag fått en klocka med dålig lumen..? :(

Nu börjar min SKX031 bli bra, aftermarket länken trillade in igår och var ett h*lvete att båda korta av och få på(mycket våld :p). Men nu sitter den iaf!
Ursprungligen tänkte jag bleka den nya pepsi inserten för en mer vintage look, men kan inte riktigt bestämma mig nu.
Tanken var att ha denna som sommarklocka med länk eller slitet/blekt perlonstrap.
Vad säger ni, bleka eller ikke bleka? Livet stora fråga ;)
IMG_20160610_115027.jpg

Nu börjar min SKX031 bli bra, aftermarket länken trillade in igår och var ett h*lvete att båda korta av och få på(mycket våld :p). Men nu sitter den iaf!
Ursprungligen tänkte jag bleka den nya pepsi inserten för en mer vintage look, men kan inte riktigt bestämma mig nu.
Tanken var att ha denna som sommarklocka med länk eller slitet/blekt perlonstrap.
Vad säger ni, bleka eller ikke bleka? Livet stora fråga ;)
IMG_20160610_115027.jpg
Kompromissa! ;) Köp ett extra inlägg och blek det. Tror det blir riktigt bra med slitet/blekt perlonstrap.:)
Här en inspirationsbild på mitt blekta (och misshandlade) pepsiinlägg:
b0402-jpg.291003

Tillbaka
Topp