• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

almeyero

Panerai
Mattsvart keramiskt YM insert va tycks?
20160520_182919.jpg
Skitsnyggt!
 

Ramtelin

Omega
2-Faktor
Efter att ha tittat i denna tråden ex antal gånger så klickade jag precis hem en Skx007. Nu blir det till att vänta..
Blir nog till att beställa några softa Naton att matcha med också. Bild kommer när den dykt upp:)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
När jag öppnade lådan var min spontana tanke: "Den får frugan direkt" så liten kändes den då jag unboxat en 009 bara dagarna innan.

Men efter resizeat länken gav jag den en chans, och nu sitter den som en smäck!
Höjden är helt ok "bara" 13mm hög och spontant var den för tjock. Men efter några timmar kändes klockan perfekt. Passar grymt till skjorta med sin Jubille länk men även till ledig klädsel.

Minns när jag köpte en 14060m blev lika förvånad över storleken även om 013 är 1mm mindre.

Prova vetja! :)
Vart köpte du från?
 

eugen84

Breitling
IMG_5256.JPG
IMG_5194.JPG

Jag vill passa på att tipsa om att man kan köpa grejer till sin Seiko på Seiko-centers som finns i Asien (som man hittar på Seikos egen hemsida), dvs mer som service-ställen än butiker. Jag var först i Kuala Lumpur i höstas och köpte där två natoliknande band men med vanligt spänne, original med Seiko-stans, för typ 60 kr/st samt fick min klocka justerad för den gick väldigt fort. Sedan passerade jag ett liknande ställe i Bangkok och köpte där ett läderband för cirka 150 kr, det har jag dock aldrig monterat. Tror inte dem tog mer än 50 kr för att justera klockan och nu går den fint (+ 5,8 s/dygn).
 
Topp