• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på klockor på jobbet

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Plopp @ work

image.jpg
 

Randel

Cartier
Nu får jag inte längre ha klockor för över 5000kr på jobbet... Jävla idioti
En arbetsgivare har ganska långtgående rättigheter när det gäller att leda och fördela arbete, även avseende krav på klädsel. Att ställa krav på en enhetlig klädsel vid arbete i t.ex. butik är inga konstigheter, men kraven ska vara proportionerliga, d.v.s. det ska göras en avvägning mellan arbetsgivarens skäl till klädkod och arbetstagarens skäl för att vägra att följa dem. Jag har MYCKET svårt att se att din arbetsgivare skulle röna någon störra framgång med att sätta en beloppsgräns på era klockor med motivet att dyra klockor skulle sticka i ögonen på era kunder. Jag tror att ditt fack, om du är medlem i något, skulle älska att få sätta tänderna i en skriftlig erinran eller varning baserat enkom på felaktigt val av klocka :cigar: Så mitt råd: kör så det ryker :)
 
Topp