• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Så här bra får man inte ha det. För eller senare kommer straffet. Men den dagen den sorgen.
20220731_200115.jpg
 

Sebas10n

Omega
Efter en semester i Kanada som inneburit både vildmark och dressade tillfällen måste jag säga att den här Seikon är en riktig fullträff - mångsidig som få! Snygg, tålig, pålitlig tidsåtergivning, bra storlek och samtidigt en klocka som du kan bära utan att känna oroa för att bli av med en förmögenhet om någon skulle rycka den från dig (fast vilken sorg det hade varit). Fyndade klockan för en spottstyver i våras och är den klocka som får överlägset mest tid på armen. Mitt klart bästa klockköp än så länge. 100% nöje.

IMG_20220713_115315.jpg
 

dropic

Omega
2-Faktor
Hjälp!

Jag börjar bli sugen på Seiko dykaren med refnr SPB297
https://www.seikowatches.com › us-enSPB297J1 | Seiko Watch Corporation

Men jag funderar på om man kan byta ut låset på originallänken mot en justerbar variant likt det som sitter på mm300 modellen.
Får smått panik när det inte finns on the fly justering på länkar när handleden sväller.
Skulle det passa måntro ?
snodde en bild från nätet här nedanför.
Bild.jpeg
Klart du ska ha den! Riktigt grym tavla.

Jag har tänkt byta ut spännet på min SPB213 till samma som på bilden, dvs en clasp till mm300. Från vad jag har googlat fram tidigare ska det inte vara några problem. Själv har jag tvekat pga priset på en ny clasp ligger på strax över 1k sist jag kollade...

Finns flera som tidigare uppgraderat till denna clasp på andra seiko-modeller så antar att det ska fungera!

Ett exempel:
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Klart du ska ha den! Riktigt grym tavla.

Jag har tänkt byta ut spännet på min SPB213 till samma som på bilden, dvs en clasp till mm300. Från vad jag har googlat fram tidigare ska det inte vara några problem. Själv har jag tvekat pga priset på en ny clasp ligger på strax över 1k sist jag kollade...

Finns flera som tidigare uppgraderat till denna clasp på andra seiko-modeller så antar att det ska fungera!

Ett exempel:
Tack för input kring ämnet och det verkar klart lovande :)
 

Rooster91

Panerai
Nu har jag haft min spb 213 i snart en månad och det har helt klart blivit en favorit!
Jag tror faktiskt att jag aldrig kommer sälja den.
Sitter riktigt bekvämt på single pass nato.
Älskar gångreserven, har endast ställt klockan en gång när jag fick hem den för en månad sen.
IMG_20220810_173109.jpg

IMG_20220809_151702.jpg
IMG_20220804_170015.jpg
IMG_20220720_153459.jpg
IMG_20220720_161346.jpg
 

Sebas10n

Omega
Mycket fin länk. Hur bärs den?
Beställde du från England och vad fick de ge för den?
Förlåt sent svar, precis som föregående svarade gillar jag länken. Den är smäcker och jag upplever inte en särskilt stor differens mellan stålet på boet och länken.
Den skickades från USA för runt tusingen samt tullavgift på 332 spänn. Postnord tog sin lilla tid då den tullbehandlades men någon vecka är nog att räkna med. För mig tog det ca två och en halv.

För min del kände jag att det var skönt att komplettera med länk då min modell endast kom med nato. Efter köpet har jag haft länken på vid några tillfällen, men jag tycker urtavlan ur skönhetsaspekt får mer draghjälp av ett trevligt nato snarare än länk. Men det är såklart en smaksak, de här modellerna funkar ju med allt upplever jag.
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Förlåt sent svar, precis som föregående svarade gillar jag länken. Den är smäcker och jag upplever inte en särskilt stor differens mellan stålet på boet och länken.
Den skickades från USA för runt tusingen samt tullavgift på 332 spänn. Postnord tog sin lilla tid då den tullbehandlades men någon vecka är nog att räkna med. För mig tog det ca två och en halv.

För min del kände jag att det var skönt att komplettera med länk då min modell endast kom med nato. Efter köpet har jag haft länken på vid några tillfällen, men jag tycker urtavlan ur skönhetsaspekt får mer draghjälp av ett trevligt nato snarare än länk. Men det är såklart en smaksak, de här modellerna funkar ju med allt upplever jag.
Kul att höra. Jag har haft kontakt med US uk och dom ska få in länken senare i höst.
Om du tröttnar på att byta mellan länk och Nato så får du gärna höra av dig ;)
 
Topp