Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klart du ska ha den! Riktigt grym tavla.Hjälp!
Jag börjar bli sugen på Seiko dykaren med refnr SPB297
https://www.seikowatches.com › us-enSPB297J1 | Seiko Watch Corporation
Men jag funderar på om man kan byta ut låset på originallänken mot en justerbar variant likt det som sitter på mm300 modellen.
Får smått panik när det inte finns on the fly justering på länkar när handleden sväller.
Skulle det passa måntro ?
snodde en bild från nätet här nedanför.
Tack för input kring ämnet och det verkar klart lovandeKlart du ska ha den! Riktigt grym tavla.
Jag har tänkt byta ut spännet på min SPB213 till samma som på bilden, dvs en clasp till mm300. Från vad jag har googlat fram tidigare ska det inte vara några problem. Själv har jag tvekat pga priset på en ny clasp ligger på strax över 1k sist jag kollade...
Finns flera som tidigare uppgraderat till denna clasp på andra seiko-modeller så antar att det ska fungera!
Ett exempel:
Mycket fin länk. Hur bärs den?Prövar Oysterlänken från Uncle Seiko idag. Mycket nöjd över att ha det alternativet till min trogna beater på dagar då nato känns fel.
Fick själv hem en uncle-oyster i fredags. Sjukt nöjd! Älskar det nätta spännet. En skruvskalle på en av länkskruvarna pajade vid kortning av länken, men i övrigt kanonkvalitet.Mycket fin länk. Hur bärs den?
Beställde du från England och vad fick de ge för den?
Förlåt sent svar, precis som föregående svarade gillar jag länken. Den är smäcker och jag upplever inte en särskilt stor differens mellan stålet på boet och länken.Mycket fin länk. Hur bärs den?
Beställde du från England och vad fick de ge för den?
Kul att höra. Jag har haft kontakt med US uk och dom ska få in länken senare i höst.Förlåt sent svar, precis som föregående svarade gillar jag länken. Den är smäcker och jag upplever inte en särskilt stor differens mellan stålet på boet och länken.
Den skickades från USA för runt tusingen samt tullavgift på 332 spänn. Postnord tog sin lilla tid då den tullbehandlades men någon vecka är nog att räkna med. För mig tog det ca två och en halv.
För min del kände jag att det var skönt att komplettera med länk då min modell endast kom med nato. Efter köpet har jag haft länken på vid några tillfällen, men jag tycker urtavlan ur skönhetsaspekt får mer draghjälp av ett trevligt nato snarare än länk. Men det är såklart en smaksak, de här modellerna funkar ju med allt upplever jag.