• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

lofgreno

Audemars
In mot stan.

20221203_142722.jpg
 
God afton.
Suget efter 62mas/SPB tilltar. Närmare bestämt 149 eller SBDC163. Vilken är snyggast?
Någon som har båda och kan bjuda på bilder?
Hur sitter den på en 19.5cm handled?
Någon som hittat och provat tunnare caseback?

Många frågor, men alltid bra med info. Och kul med diskussion.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Verkligen! Fortfarande lite sugen på att uppgradera till en mm300 clasp... Kanske blir en till nästa sömmar :)
Var lite sugen på en sån jag med.
Riktigt trevligt med justering on the fly även om det blir ett något bulligare lås.
Jag körde på en sån här lösning och det funkar bra för mig.
 

dropic

Cartier
2-Faktor
Någon som har koll på om det finns kortare waffle-gummi som passar till dessa modeller?

Vet att man kan klippa/korta dem på egen hand men tycker det lätt ser lite fult ut om man klipper lite snett/ojämt. Kör på ett blått band från zuludiver just nu som är superbra men tyvärr för långt för mig :/

20230108_144505.jpg
20230108_144555.jpg
 

Johstai

Omega
2-Faktor
Ibland saknar jag min gamla SPB143 lite, designet är så ikoniskt och starkt. Men tyvärr va jag tvungen att lämna den in på service efter några månader för den gick 5-30 minuter fel pr dag. När jag fick den tillbaka med ett nytt urverk i sig så kändes den bara inte som en klocka jag kunde lita på.
Men gud den är så vacker. Vet att den som äger min gamla är otroligt nöjd och inte haft några problem alls sedan.
Hade den kommit som en mecha quartz eller något liknande eller solar! SÅ hade jag hoppat direkt tillbaka den.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Ibland saknar jag min gamla SPB143 lite, designet är så ikoniskt och starkt. Men tyvärr va jag tvungen att lämna den in på service efter några månader för den gick 5-30 minuter fel pr dag. När jag fick den tillbaka med ett nytt urverk i sig så kändes den bara inte som en klocka jag kunde lita på.
Men gud den är så vacker. Vet att den som äger min gamla är otroligt nöjd och inte haft några problem alls sedan.
Hade den kommit som en mecha quartz eller något liknande eller solar! SÅ hade jag hoppat direkt tillbaka den.
Känns som ett lotteri med dom där verken.
Har nog haft tur då min har legat runt + 3 sek per dygn.
Heads up för den som blir sugen!
1673947600442.jpeg
 

Rooster91

Panerai
Känns som ett lotteri med dom där verken.
Har nog haft tur då min har legat runt + 3 sek per dygn.
Heads up för den som blir sugen!
1673947600442.jpeg
Trodde det var en keeper för dig! Det trodde jag för mig med.. du kommer ligga vaken ibland och tänka på den. Fan blir nog en till nån dag i framtiden fast då nån annan färg.
 
Topp