• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

143 for the win
IMG_0736_VSCO.jpeg
 
Sjukt snygga dessa är, snyggast den med datumet "halv fem"så det blir tim-streck på varje heltimme.
Är det fler förbättringar? Bättre detaljer på urtavlan tex?
 
Prøvde den blå, da jeg har SPB143 mk1. Den nye SPB45x sitter meget bra på håndleddet. :) Små justeringer og mange nok av dem gjør at den føles annerledes. Jeg har ikke noen sterke meninger om "3 DAYS" annet enn at det er unødvendig, men ikke en show stopper. Datovindu plassert 4:30...tja. Siden den er så pass insignifrikant så har jeg ikke sterke meninger om den heller, men skulle ønske de hadde fargematchet datohjulet. Kommer jeg til å kjøpe en SPB451? Trolig ikke, da SPB143 renderer denne type Seiko godt nok i samlingen.

Men, hvorfor være rasjonell i denne hobbyen? SPB451 (blå) og SPB453 (sort) er pene. Kan ikke nekte for det.

IMG_8606.jpeg
 
Prøvde den blå, da jeg har SPB143 mk1. Den nye SPB45x sitter meget bra på håndleddet. :) Små justeringer og mange nok av dem gjør at den føles annerledes. Jeg har ikke noen sterke meninger om "3 DAYS" annet enn at det er unødvendig, men ikke en show stopper. Datovindu plassert 4:30...tja. Siden den er så pass insignifrikant så har jeg ikke sterke meninger om den heller, men skulle ønske de hadde fargematchet datohjulet. Kommer jeg til å kjøpe en SPB451? Trolig ikke, da SPB143 renderer denne type Seiko godt nok i samlingen.

Men, hvorfor være rasjonell i denne hobbyen? SPB451 (blå) og SPB453 (sort) er pene. Kan ikke nekte for det.

IMG_8606.jpeg

Jag var mycket kritisk till just placeringen av datum. Sen jag köpt klockan (3-4 veckor sedan) har jag varit OWG med den. Placeringen av datum har jag kommit över. Konstaterar att proportionerna är fulländade på nys SPB-releasen🙌🏼
 
Jag var på jakt efter en 143:a när jag fick möjlighet att köpa tillbaka min 213 från sent 2022, inget jag ångrar om man säger så 🙂.
En mycket trevlig pjäs, nu återstår dock tanken på en 143:a också som jag inte kan släppa riktigt 🤔😅🙋.

1000003046.jpg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp