Inget en ruckning råder bot på?Mm, jag är också litet avigt inställd till en klocka med 6R35. Har haft flera och det litet hit and miss med dem... Tyvärr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget en ruckning råder bot på?Mm, jag är också litet avigt inställd till en klocka med 6R35. Har haft flera och det litet hit and miss med dem... Tyvärr.
Nä, alltså problemet är den långa gångreserven. Den går olika fort beroende på om den är litet eller mycket uppdragen...Inget en ruckning råder bot på?
Ah. Som snickare så bär jag mina klockor så korta stunder, på kvällar och helger, så jag hinner inte notera avvikelser i någon större omfattning. Det gäller väl bara att köpa många klockor och rotera ofta så är det inget problemNä, alltså problemet är den långa gångreserven. Den går olika fort beroende på om den är litet eller mycket uppdragen...
Ja min 147 har gått bra sedan köpet för snart 3 år sedan. Har nu dragit sig 60 s på två veckor dvs under -5 s/d. Men då bär jag den minst 14 timmar dagligen och låter den vila tavla upp. Annars blir det tydligt sämre. Och apropå låg amplitud: 6r35 har lägre amplitud än ETA/Sellita. Att många urmakare hellre byter verk än servar beror nog lika mycket på ekonomin som på verken som sådana?Min SPB149 går fan sjukt bra.
Laddar inför jobbresa till Prag. Kommer bli tufft. Mycket öl på kvällarna och utbildningar i 4 dar...
Ja den ser verkligen bra ut! Bättre i alla delar tycker jag! Hoppas att länken blev lite lättare ocksåJa - nu när jag gnällt färdigt på datumfönstret så är det klart att jag ska ha nya SPBn
BTW - Tavlan är inte svart som det ser ut på många av produktbilderna. Det är lättare sunburst på den och den går åt det gråbruna som SPB143 fast i en diskretare nyans - Snyggt enligt mig
453:an har väl ändå helsvart tavla?Ja - nu när jag gnällt färdigt på datumfönstret så är det klart att jag ska ha nya SPBn
BTW - Tavlan är inte svart som det ser ut på många av produktbilderna. Det är lättare sunburst på den och den går åt det gråbruna som SPB143 fast i en diskretare nyans - Snyggt enligt mig
Ja den ser verkligen bra ut! Bättre i alla delar tycker jag! Hoppas att länken blev lite lättare också
453:an har väl ändå helsvart tavla?
Åhfan. Jag vet inte hur många klipp och bilder jag har sett utan att se det, eller utan att det nämnts. Men det låter som en trevlig överraskning. Upplevs tavlan som blank?Nope - Det är lättare sunburst på den och den skiftar åt gråbrunt lik SPB143 fast mycket diskret - På håll kan man tro att det är helst svart tavla.
Åhfan. Jag vet inte hur många klipp och bilder jag har sett utan att se det, eller utan att det nämnts. Men det låter som en trevlig överraskning. Upplevs tavlan som blank?
Riktigt snygg! Föredrar nog datumet där ändå.Ja - nu när jag gnällt färdigt på datumfönstret så är det klart att jag ska ha nya SPBn
Riktigt snygg! Föredrar nog datumet där ändå.
Upplever du den mindre eller lika stor som de tidigare SPB - modellerna?
Attans, ja det ser så ut. Är riktigt taggad på den nya blåa modellen, men då skulle den ersätta min trogna SPB213...
Ruggigt fin den där! Vad har vi för referensnummer på just den specen?
SPB147.Ruggigt fin den där! Vad har vi för referensnummer på just den specen?
Kul! Hur känns den?
Kul! Hur känns den?
Vad roligt! Tror inte jag kommer överge min 143a men kul att de fortsätter att utveckla den här linjen av klockorTrodde inte jag skulle märka någon skillnad på måtten men det är tydlig skillnad faktiskt. Tycker Seiko har fulländat proportionerna på sin 62MAS re-issue - Inte för stor, inte för liten osv - Sitter helt perfekt