Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo de nya är ett snäpp bättre i allt. Även länkenTre år sedan jag sålde min 143a. Har gnagt lite, men denna var nog det jag var ute efter. Tycker ändå 453an sitter aning bättre…
![]()
![]()
Använd inte quick release. Byt de stiften mot 2 mm tjocka utan "fläns" samt med tjockare spets. Sådana finns t.ex. hos Watchwear. Där finns också stift med samma dimensioner som Seiko original. Seikos original fat springbars brukar dock inte gå att få in i vanliga band.
Så här ser det ut när man bytt till 2mm stift
Nice! Jag har absolut inte varit owg med 143an men det är den som burits mest under 4 år och kommer inte gå vidare. Byter dock band oftaHar varit OWG med 149:an på länk i fyra år, men nu börjar klockmanin krypa på igen.Stillar suget tillfälligt med nya kläder, Waffle från @tidochting.se
![]()