Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inte Gtechniq ett cener där i krokarna annars finns D. Persson där också tror jag som ska vara mkt bra.Någon som har tips om bra firma i Helsingborgsområdet som kan polera upp och lägga någon slags beläggning på bilen? Behövs inget överdrivet, en bruksbil som rullat runt 8000 mil och behöver kärlek för första gången.
Har bara kört med vanlig avfettning typ Turtle och liknande men det är alltså stor skillnad om man använder riktiga grejer?Har avfettat säkert 100++ bilar med degreaser PRO, och hur jävligt det än är så
Behövs bara högtrycken för att få bort asfalten. Tar typ 10 min som värst.
+1 på det. Det rinner verkligen bara av, använder ibland bara varmvatten i slangen och det funkar ändå.Har avfettat säkert 100++ bilar med degreaser PRO, och hur jävligt det än är så
Behövs bara högtrycken för att få bort asfalten. Tar typ 10 min som värst.
Har bara kört med vanlig avfettning typ Turtle och liknande men det är alltså stor skillnad om man använder riktiga grejer?
Precis polerat och lackbehandlat en av bilarna. Frun blir lika tokig varje år när jag lägger två hela dagar på semestern på detta så framöver får det bli en bil per år.
Har kört med BBV fastcut och paint protection men det mest tidskrävande är att få bort all asfaltstänk och flygrost.
Vanlig avfettning tycker jag inte funkar tillräckligt bra så frågan är om det finns något bra medel? Har tidigare kört med lera och såpavatten men tycker det repar för mycket när man ska få bort asfalten.
Har bara kört med vanlig avfettning typ Turtle och liknande men det är alltså stor skillnad om man använder riktiga grejer?
Lite skillnad ja! Vilka produkter?Lite polering av strålkastare på kollegans familjepråm. Aldrig testat förut men känner mig ganska nöjd, går nog att få ett riktigt bra resultat om man är lite ihärdigare och har rätt grejer.
![]()
Våtslipat med 600, 1200 och 2000-papper. Sedan polering med Meguiars Polish bara. Tyvärr har jag ingen liten trissa så jag kom inte åt överallt med maskinen men det får duga för den här gången.Lite skillnad ja! Vilka produkter?
Fick hem ett liknande paket igår, ska bli spännande att testaAtt putsa och gnida på bilen kan vara det tråkigaste som finns!
Men med ny bil så får man göra det bästa av situationen och hoppas att lite bra medel underlättar lite
![]()
Du kommer inte bli missnöjd, kan rekommendera hans vax också!Att putsa och gnida på bilen kan vara det tråkigaste som finns!
Men med ny bil så får man göra det bästa av situationen och hoppas att lite bra medel underlättar lite
![]()
Våffelduk av något slag helt klart.Någon som har tips på vilket sämskskinn man ska köpa? Antar att ”äkta sämskskinn” inte är den kvalitetsstämpel man tänker sig, utan att det finns något mer modernt?
Och svampen, vad ska man handla där?
Jag brukar tvätta bilarna med samma borste vi har till altanen och lite Yes diskmedel, men det är kanske inte helt idealiskt?
http://mikrofiber.se/diamond-cloth-package/Någon som har tips på vilket sämskskinn man ska köpa? Antar att ”äkta sämskskinn” inte är den kvalitetsstämpel man tänker sig, utan att det finns något mer modernt?
Och svampen, vad ska man handla där?
Jag brukar tvätta bilarna med samma borste vi har till altanen och lite Yes diskmedel, men det är kanske inte helt idealiskt?
Imponerande hur du orkar!Nu jäklar, som jag väntat.
För många är det bara ett garage för mig är det en dröm
![]()
![]()
Började igår med preppningen.
Har avfettat och sköjt av, har kört med foamlancen och sköljt av, har kört schamonering med svamp och sköljt av, har kört carpros Ironx och sköljt av, har lerat bilen och sköljt av, har torkat med duk och tryckluft, har tejpat......
Idag så skall jag polera de bitar jag kan polera, har ppf över hela fronten, delar av dörrar, delar av taket, a-stolparna, delar av bakskärmarna. De bitarna går ej att polera.
När det är gjort så skall jag köra en vända med eraser, send bort med tjepen, sen skall jag på med två lager Cquartz UK 3.0, sen en vända med reload sen får den stå över natten..... till på måndag.....
Hahaha jag medImponerande hur du orkar!
Blev trött bara av att läsa det där![]()
Jag hade verkligen behövt en sånt garage när jag höll på som mest med bilvård. Nu blir det allt för sällan tyvärr men den åker in till firma vartannat år och får kärlek iaf. Jag spolar av den frekvent dock och handtvätt nångång per årNu jäklar, som jag väntat.
![]()
![]()
Har avfettat och sköljt av, har kört med foamlancen och sköljt av, har kört schamponering med svamp och sköljt av, har kört carpros Ironx och sköljt av, har lerat bilen och sköljt av, har torkat med duk och tryckluft, har tejpat......
Idag så skall jag polera de bitar jag kan polera, har ppf över hela fronten, delar av dörrar, delar av taket, a-stolparna, delar av bakskärmarna. De bitarna går ej att polera.
När det är gjort så skall jag köra en vända med eraser, send bort med tjepen, sen skall jag på med två lager Cquartz UK 3.0, sen en vända med reload sen får den stå över natten..... till på måndag.....
Knappt något kvar att polera..Nu jäklar, som jag väntat.
![]()
![]()
Har avfettat och sköljt av, har kört med foamlancen och sköljt av, har kört schamponering med svamp och sköljt av, har kört carpros Ironx och sköljt av, har lerat bilen och sköljt av, har torkat med duk och tryckluft, har tejpat......