• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilvård

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tro mig ingen hade varit gladare än mig om jag hade kunnat köra utan filmen. Men lacken är en av de saker Ford sparat in på när det kommer till den här modellen. Då planen är att köra året om så är det säkrats så här.
Trist. Ingen garanti heller. Jag menar om det är ett problem dom känner till?
Är rostskyddet också dåligt ?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Trist. Ingen garanti heller. Jag menar om det är ett problem dom känner till?
Är rostskyddet också dåligt ?
Det är bara tunnt med lack helt enkelt :(, fick flera stenskott innan jag hann lägga på filmen.

Vad gäller rostskyddet så får vi se. Sjukt mycket rostskyddsmedel under bilen (gjordes i hamnen i Sverige)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Dåligt ljus men lite fin blir den allt :)
Imorgon skall jag på med lackskyddet.
20181006_182240.jpg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
IMG_20181007_180909_876.jpg


Fyfan vad jobbigt det var. Men nu jäklar.
För er som tycker en keramisk behandling är dyr hos en firma så är det grymt tidskrävande för att få det bra gjort....

Har igår och idag gjort
Polering 1xmedium cut och 1xsuper finish. Blev ändå inte som jag ville, finns lite tvättrepor kvar. Men jag orkade fan inte. Hade behövt ha hårdare trissor och hade inga hemma. Är lite besviken på Menzerna medium cut och superfinish :( var inte lika bra resultat som jag fått tidigare.

Sedan har jag jag torkat bort medel som blivit över, gått över bilen med eraser för att säkerställa att alla medel/fett/oljor var borta innan jag började lägga på det keramiska. Har gått över två gånger med det keramiska. Sjukt jobbigt, man lägger på det, det man lagt på skall i princip torkas bort med en gång, blir grymt jobbigt att köra hela bilen så. Får inte finnas något överflöd kvar annars ligger det kvar som en grumlig hinna som i princip inte går att få bort när det väl härdat.

När det var gjort så gick jag över bilen med Carpros Reload som är ett silikonbaserat medel. Detta för att att vatten ej skall bli liggande på det keramiska innan det härdat helt. Så jäkla grymt hur hal bilen blir med det. Lite samma princip som det keramiska, det överflöd som läggs på skall torkas bort....

Har även gått över rutorna och rengjort, bakrutan körde jag aquapel på då det inte finns någon torkare bak.

Insidan och fälgarna får bli till någon annan dag :D
 
Senast ändrad:

Nicke75

Patek
2-Faktor
IMG_20181007_180909_876.jpg


Fyfan vad jobbigt det var. Men nu jäklar.
För er som tycker en keramisk behandling är dyr hos en firma så är det grymt tidskrävande för att få det bra gjort....

Har igår och idag gjort
Polering 1xmedium cut och 1xsuper finish. Blev ändå inte som jag ville, finns lite tvättrepor kvar. Men jag orkade fan inte. Hade behövt ha hårdare trissor och hade inga hemma. Är lite besviken på Menzerna medium cut och superfinish :( var inte lika bra resultat som jag fått tidigare.

Sedan har jag jag torkat bort medel som blivit över, gått över bilen med eraser för att säkerställa att alla medel/fett/oljor var borta innan jag började lägga på det keramiska. Har gått över två gånger med det keramiska. Sjukt jobbigt, man lägger på det, det man lagt på skall i princip torkas bort med en gång, blir grymt jobbigt att köra hela bilen så. Får inte finnas något överflöd kvar annars ligger det kvar som en grumlig hinna som i princip inte går att få bort när det väl härdat.

När det var gjort så gick jag över bilen med Carpros Reload som är ett silikonbaserat medel. Detta för att att vatten ej skall bli liggande på det keramiska innan det härdat helt. Så jäkla grymt hur hal bilen blir med det. Lite samma princip som det keramiska, det överflöd som läggs på skall torkas bort....

Har även gått över rutorna och rengjort, bakrutan körde jag aqupel på då det inte finns någon torkare bak.

Insidan och fälgarna får bli till någon annan dag :D
Spegel skall det vara,snyggt jobbat.
 

Bilagor

  • 015F1460-E398-448C-A665-72C6D8059DD2.jpeg
    015F1460-E398-448C-A665-72C6D8059DD2.jpeg
    176.2 KB · Visningar: 2

JaTack

Rolex
2-Faktor
Om man vill lägga ett bra vax-skydd inför vintern, vilket tvättmedel samt vax bör jag köpa till bilarna? Har tidigare använt turtle carnauba. Behöver jag skaffa något annat?

Blir det stor skillnad på en våffelsvamp jämfört med en vanlig svamp?
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Om man vill lägga ett bra vax-skydd inför vintern, vilket tvättmedel samt vax bör jag köpa till bilarna? Har tidigare använt turtle carnauba. Behöver jag skaffa något annat?

Blir det stor skillnad på en våffelsvamp jämfört med en vanlig svamp?
Köp Angelwax Enigma schampo
Angelwax Enigma qed spray
Våffel eller ej kan jag inte svara på då jag använder handske oftast.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Köp Angelwax Enigma schampo
Angelwax Enigma qed spray
Våffel eller ej kan jag inte svara på då jag använder handske oftast.
Tack för svar, har lagt in en order nu. Köpte även lite grejer på pingens, slängde med en våffelsvamp så att jag kan testa det med.

Häftigt att se hur många olika intressen det finns samt hur mycket kompetens som döljer sig i vårt avlånga land :)
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Tack för svar, har lagt in en order nu. Köpte även lite grejer på pingens, slängde med en våffelsvamp så att jag kan testa det med.

Häftigt att se hur många olika intressen det finns samt hur mycket kompetens som döljer sig i vårt avlånga land :)
Ja det är grymt man får svar på det mesta nuförtiden,la på de produkterna jag skrev till dig idag på min vita.
 

Bilagor

  • 48549701-F5A3-4A51-8AEA-E46F00537E84.jpeg
    48549701-F5A3-4A51-8AEA-E46F00537E84.jpeg
    160.2 KB · Visningar: 4

Nicke75

Patek
2-Faktor
Ser riktigt riktigt fint ut på bilden, vi har dessutom två vita bilar så det bådar gott. Mina grejer har kommit så ska testa nu i helgen :)
Härligt hoppas du blir nöjd:)
Så sjukt lättarbetat och drygt så ta inte för mkt. Här är en bild med lite mer ljus.
 

Bilagor

  • 861E2A85-BD6A-4116-BA65-79E66F2DF27A.jpeg
    861E2A85-BD6A-4116-BA65-79E66F2DF27A.jpeg
    301.8 KB · Visningar: 4
Topp