Norrlänningen
Guld
Oh boys. Någon som har lust att guida mig lite? Sitter och tänkte dra hem en beställning för exteriörrengöring från Pingens men jag blir bara mer och mer förvirrad!
Bil: Montego blå 325
Status: I princip helt rostfri men har varit mkt maskintvättad skulle jag tro och gissningsvis inte lackbehandlad senaste åren. Knottrig som fasiken av asfalt och skit och mkt små repor.
Har inget garage kör tvätthall. Slänga in den hos rekondfirma? Hur långt kan jag komma itan att införskaffa polertrissor och garage?
Tacksam för lite guidning och kanske hjälp med shoppinglista. Nedan hann jag plocka på mig.![]()
Alltså du kan göra på två sätt,
1.
Avfetta torr bil med degreaser PRO, spola av. Avfetta igen, men denna gång svampar du avfettningen med en ny tvättsvamp. Spola av. Dra på Autoclean + wax, använd det som ett schampoo, svampa noga nå jävulst och spola av överallt.
Torka torr med en diamantduk. Lägg Arctic Seal enligt instruktion.
Bilen kommer att se bra ut på håll och vara lätt att tvätta, men du har kvar alla små repor.
2.
Exakt som exempel 1, men istället för Arctic seal polerar du bilen med Polish and Sealant och en enkel dubbeltrissig maskin från Biltema, Jula eller Clas Ohlson.
Alternativ 2 tar säkert 7-8 timmar längre, men blir väldigt mycket bättre.