• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Så är det, har faktiskt funderat på det men känns som ett stort steg på något sätt men det är kanske enklare än vad man tror 😁 Sen beror det såklart också på (om man ska hårddra det) bara vill bli rik, stödja saken eller göra både och 🙂
Ja, det är faktiskt väldigt enkelt att handla riktigt coins oxå, de två enklaste börser som jag själv använder är coinbase och kraken, de har funnits länge och är väldigt seriösa.

Tjena!
Vill på enklast möjliga vis addera lite bitcoin/krypto till månadssparet så jag har någon procent av portföljen där på sikt.

Är det att köpa ett cert på avanza ISK?

Tjena!
Vill på enklast möjliga vis addera lite bitcoin/krypto till månadssparet så jag har någon procent av portföljen där på sikt.

Är det att köpa ett cert på avanza ISK?
Ja, det är det enklaste enligt mig, har det själv 🙂
Men finns kunnigare här på forumet som säkert kan svara hur du enklast äger "riktig" krypto 👍

Ni som tycker vanlig krypto känns skakig… Provade nyligen att swappa till mig ett kinesiskt memecoin. De $200 investerade försvann ju snabbare än en avlöning 😂

Bilagor

• IMG_5911.png
    IMG_5911.png
    46.4 KB · Visningar: 23
Finns möjligheter om man kommer in rätt i dessa memecoins. Men brukar vara en snabb pump n dump innan de kroknar så gäller att vara tidig på tåget :)

Bilagor

• IMG_5916.png
    IMG_5916.png
    74 KB · Visningar: 21
Jag har helt släppt alt coins. Kör bara Bitcoin (inkl. MSTR) Litar inte på nåt annat. Verkar som det är liknande för många fler då Bitcoindominansen ökar. Eth exempelvis ligger långt under ATH medan Bitcoin tuffar på runt ATH. Ja det finns såklart fortfarande memecoins som kan stiga men det är lite lotteri. Mer traditionella alts har jag svårt att se ett värde i längre. Som valuta är Bitcoin rätt dåligt men det är en jäkla bra store of value. Egentligen blir det fel att kalla det kryptoVALUTA när så få använder det som just valuta men när Satoshi Nakamoto skapade Bitcoin tänkte man ju inte på det. Nu används det mest som store of value och det är som Michael Saylor säger "there's no second best" Så jag kör enbart Bitcoin nu även om jag fortfarande håller lite alts jag köpte för flera år sen.

Jag hade hoppats på en ännu större knuff efter valet. Typ att dammen öppnades totalt efter att priset bubblat omkring kring samma nivå sen mars. Men nu verkar det som vi sakta höjer lägsta nivån lite grann. Jag tror inte vi får se 100k$ i år innan några stora nyheter från vita huset.

Det mest intressanta nu blir att se vad Trump och co gör efter han tillträtt. RFK Jr har ju sagt att han vill köpa 550 Bitcoin per dag tills USA äger 4 miljoner bitcoins (tar typ 20år) i sin valutareserv. Det skulle vara... Intressant minst sagt.

Ligger strax över 200% plus på Btc, Eth är ju lite trögare men ligger där på 46% plus. Nu pratar jag cert hos Avanza. Kommer sitta still i båten ett tag till.

Tillbaka
Topp