Tackar, aha då är det tydligt vad som gäller, inga konstigheter. Gäller att ha bra koll på transaktionerna då min app inte fixar genomsnittsvärde åt mig.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar, aha då är det tydligt vad som gäller, inga konstigheter. Gäller att ha bra koll på transaktionerna då min app inte fixar genomsnittsvärde åt mig.![]()
Jag har som utgångspunkt att ducka alla som försöker norpa åt sig en bitJag är med på tåget såtillvida att jag köpt på mig några sorter som ska ligga i 8-10 år. Men jag funderar på vitsen om skatteverket ska ha all vinst. Hur ser beskattning ut av kryptovinster?
Ja men så kan det vara. Men när jag om 8-10 år är mångmiljonär på mina vansinnigt stora kryptovinster (som jag hoppasJag har som utgångspunkt att ducka alla som försöker norpa åt sig en bitmina kryptoköp har nästan uteslutande handlats hos olika förmedlare sedan sänts vidare till. en hardwallet (ledger nano usb) t.ex. så innehavet ligger fysiskt nära till hands. när jag tagit utdelningar så har det inte ställts några frågor. Överförning/insättning ifrån utlandet är noteringen på Handelsbanken.
Sen såklart, jag menar om skatteverket vill flytta decimaler på skattedeklarationen, ta ut någon slags vinstskatt eller del av det, så har jag inte lyft någonting om det. Silver är samma sak för mig, fysiskt och nära till hands.men jag är sån som gillar kontanterna med.
Jag har en liten samling som ska ligga tills dottern fyller 18 om 8 år. Det får bli som det blir. Köper 4-6 ggr per år av BTC, ETH, SOL och TAO.Ångrar mig en aning att jag inte sålde någonting av MSTR när jag låg 180% +. Vill inte ens se hur mycket minus det är nu. Men loggade in på Avanza för första gången på månader och mina cert för Bitcoin är fortfarande på plus iaf. men sen har jag andra kryptovalutor som ligger mycket minus. Att dollarn är svag är ju en extra nål i ögat. Men jag håller, tror vi klättrar över 100k igen redan i höst. Om inte så får jag väl hålla i 10år till om det skulle krävas.
Helt rätt. Bara hålla iÅngrar mig en aning att jag inte sålde någonting av MSTR när jag låg 180% +. Vill inte ens se hur mycket minus det är nu. Men loggade in på Avanza för första gången på månader och mina cert för Bitcoin är fortfarande på plus iaf. men sen har jag andra kryptovalutor som ligger mycket minus. Att dollarn är svag är ju en extra nål i ögat. Men jag håller, tror vi klättrar över 100k igen redan i höst. Om inte så får jag väl hålla i 10år till om det skulle krävas.