• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blå Rolex

D

Deleted member 1265

Guest
Grattis!
Älskade att de smugit ned nyckelringen, är så svag för sånt, på allvar!
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Grattis ! Blå urtavla, vitguldsring och jubilee, lätt den snyggaste kombinationen.
Jag beställde själv en DJ 116234 med svart tavla som kom med rött/svart datum.
Är det slumpvis eller färgen på urtavlan som bestämmer om klockan kommer med rött/svart datum ?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Grattis ! Blå urtavla, vitguldsring och jubilee, lätt den snyggaste kombinationen.
Jag beställde själv en DJ 116234 med svart tavla som kom med rött/svart datum.
Är det slumpvis eller färgen på urtavlan som bestämmer om klockan kommer med rött/svart datum ?
Tror det är färgen på tavlan, men går att få till vilken tavla man vill som specialbeatällning.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Riktigt snygg! Grattis! Kan du lägga upp en bild på låset på länken? Lite nyfiken på hur det ser ut nuförtiden.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Riktigt snygg! Grattis! Kan du lägga upp en bild på låset på länken? Lite nyfiken på hur det ser ut nuförtiden.
uxcao8Q.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Stort Grattis Molle, är ju så coolt med röd datumkrans eller vad man nu kallar det för! Vill ha ;)
 

Optimisten

Cartier
Tror det är färgen på tavlan, men går att få till vilken tavla man vill som specialbeatällning.

Är du säker på att det går att specialbeställa till allt?

Enligt en lista jag har i en bildfil så får man till

116139 116189 116200 116234 116244

tvåfärgad datumskiva med följande urtavlor
black
black arab conc
blue
pink
silver/black
steel/silver
white

Jag har hört att dessa skivor uppkom när man efter (under) 2VK i UK hade ransonering av något varannan dag, klockan påminde då om vad som gällde "idag". Men detta kan vara en myt.

Fenomenet kallas Roulette på engelska forum. Rolex kallar det för "two-colour date figures".
 
Topp