• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black Bay Black.

fretig

Cartier
Jahaja....

Då var det dags att lägga undan lite pengar igen.

Tudor-Black-Bay-Black-Bezel-79220N-red-triangle-detail.jpg


https://monochrome-watches.com/tudo...20n-exclusive-review-live-photos-specs-price/
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Kom inte helt överens med den blåa, men denna känns mycket bättre. Extremt fint avvägt med den röda triangeln kl12 och g Och jäkligt snygg på det vävda bandet. Ska bli kul att se mer av den
 

Point Blank

Cartier
Jag får för mig att den skulle varit snyggare med tavlan från den blå utan "patina"

Jag tänkte det också men satt och lekte lite snabbt i Phoshop och insåg att den skulle bli väldigt platt och trist med den tavlan, tror den här tavlan gör sig bättre till den svarta bezeln faktiskt. Sen kunde man ju önskat att patinan var lite mer diskret. Den blå BB hade varit snyggare med en mörkblå tavla.
 

mosse

Omega
Är inte denna tavlan + visarna identiska med den röda BB:ns? Förutom bezeln, kronhalsen och läderbandet, finns de något annat som skiljer?
Snygg är den i varje fall

Edit:insåg inte att recensionen var så ingående, inget annat som skiljer alltså :)
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vad upplever du som fejkad patina?
Gulnade index som inte är gulnat pga åldern, utan som är gjorda så för att få ett patinerat intryck, precis som med nya SM300. Det är snyggt visst, men det känns fel för mig. Dock så har jag varit sugen att köpa en röd BB ändå vid ett antal tillfällen. Suverän klocka. :)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Tycker den är jäkligt snygg i svart, säkert ett lite tråkigare och ett säkrare kort än både blå och röd. Men så är det väl alltid med svart.
 

Anlu

Omega
Bara jag som tänker på att de valt att göra pärlan ljus? Är det för att inge känslan av att handla en gammal sub med bytt insert?:D
 
Topp