Listar väl på drygt 80 i Sverige, finns att köpa för drygt 50 i Sydeuropa.Tack Donkii, din bildkavalkad fällde avgörandet: jag gillar den! Otroligt mycket roligare än en Sub, t ex. Fast sjutti papp...
J
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Listar väl på drygt 80 i Sverige, finns att köpa för drygt 50 i Sydeuropa.Tack Donkii, din bildkavalkad fällde avgörandet: jag gillar den! Otroligt mycket roligare än en Sub, t ex. Fast sjutti papp...
Hade missat en jäkla massa i veckan!Bra bump Apansson Kul att KS-bladet ger lite effekt.![]()
Nu har jag läst på lite mer om Bathyscapen, kollat lite på vintage dinkorna från 60 och 70 talet. Jag måste ha en! En ny alltså...
Utveckla gärna ditt resonemang. Var hittar du likheten med Landsort? Jag utgår från att du inte på fullt allvar tror att Blancpain har sneglat på Certina och S&S när de designade klockan.Designmässigt en blandning mella Certina DS diver (eller vad deras sub-liknande dykare kallas) och Sjöö Sandström Landsort. Inget fel med det men för de pengarna vill jag inte få de associationerna. Vanlig Fifty fathims tycker jag är klart bättre!
Stål. Har alltid tyckt att titan känns lite klent på armen. Och om det blir en klocka utan länk lär den ju inte kännas alls. Dessutom tror jag att man förlorar mindre på andrahandsvärdet med en i stål.Stål eller titan?![]()
Utveckla gärna ditt resonemang. Var hittar du likheten med Landsort? Jag utgår från att du inte på fullt allvar tror att Blancpain har sneglat på Certina och S&S när de designade klockan.
Har du sett den första Bathyscaphe'n som Blancpain tillverkade för 60 år sedan?
J
Menar så klart inte att Blancpain plankat Certina eller SS utan bara att jag själv ser designelement som jag tycker påminner om de klockorna och om jag skulle köpa en klocka för de pengarna ser jag inte det som ett plus
Pff... det är inte Blancpains Bathyscaph som påminner om Certina eller SS, det är nog tvärtom.
Fattas något
Men vet ej vad .
Jäkligt fin på alla vis men inte för det priset.
Den har inte "det där" enligt mitt tycke.