• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blancpain Fifty Fathoms Tribute to Mil-Spec

mega

Rolex
Hur känns klockan såhär ett par dagar efter?
Kommer på mig med att kika på dina bilder lite då och då. Tycker klockan är så vansinnigt läcker.
Den ser även ut att passa perfekt på din handled, fast jag vet att du gillar lite större storlekar.
Svårt att toppa denna, men skulle ändå inte bli förvånad om du hunnit låsa på ett nytt objekt :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur känns klockan såhär ett par dagar efter?
Kommer på mig med att kika på dina bilder lite då och då. Tycker klockan är så vansinnigt läcker.
Den ser även ut att passa perfekt på din handled, fast jag vet att du gillar lite större storlekar.
Svårt att toppa denna, men skulle ändå inte bli förvånad om du hunnit låsa på ett nytt objekt :)
Jag skrev ju recensionen igår så känslan är densamma. :) efter mindre än en vecka på armen är jag grymt nöjd. Jag har inget annat i åtanke som kan toppa denna så planen är att behålla den men komplettera med något annat.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Grym recension i sedvanlig ordning Y! Och bilderna, jäääävlar. Den ser både svår och kul ut att fota men du fick verkligen till det. Du fick mig sugen att börja fota klockor igen och det blir jag sällan.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Du är otroligt kunnig! Därtill en så trovärdig och detaljrik recension att det inte finns några frågor kvar. Hade den inte gjorts i så begränsad upplaga, hade man kunnat gå in i butiken, plocka ner den från hyllan och gå fram till kassan utan minsta tvivel. En riktigt fin klocka dessutom. Den enda fråga som jag har kvar är om en så blank klocka är bra eller dåligt när man dyker? Jag lärde mig mycket av denna recension.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du är otroligt kunnig! Därtill en så trovärdig och detaljrik recension att det inte finns några frågor kvar. Hade den inte gjorts i så begränsad upplaga, hade man kunnat gå in i butiken, plocka ner den från hyllan och gå fram till kassan utan minsta tvivel. En riktigt fin klocka dessutom. Den enda fråga som jag har kvar är om en så blank klocka är bra eller dåligt när man dyker? Jag lärde mig mycket av denna recension.
Tack! Jag kan tyvärr icke svara bra på din fråga eftersom jag inte dyker. Hittills har jag bara testat klockan i poolen, i bubbelpool samt i bastun (vilket gick bra). :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack! Jag kan tyvärr icke svara bra på din fråga eftersom jag inte dyker. Hittills har jag bara testat klockan i poolen, i bubbelpool samt i bastun (vilket gick bra). :)
Jag är dålig på att få fram vad jag menar denna gång. Jag undrar mer om klockan är ämnad för dykning i första hand, men jag ska läsa på. Är den ett verktyg eller smycke, lite så.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är dålig på att få fram vad jag menar denna gång. Jag undrar mer om klockan är ämnad för dykning i första hand, men jag ska läsa på. Är den ett verktyg eller smycke, lite så.
Vill man köpa en klocka specifikt för dykning så köper man nog en Citizen Aqualand eller en SEIKO tonfisk. Men med det sagt funkar ju denna till dykning och jag kommer ju inte ta av den i sommar när det ska badas. :)

Så posörklocka, visst. Funkar till dykning, visst. Typ som en Rolex Sub fast rolig och ovanlig. ;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vill man köpa en klocka specifikt för dykning så köper man nog en Citizen Aqualand eller en SEIKO tonfisk. Men med det sagt funkar ju denna till dykning och jag kommer ju inte ta av den i sommar när det ska badas. :)
Så posörklocka, visst. Funkar till dykning, visst. Typ som en Rolex Sub fast rolig och ovanlig. ;)
Jag misstänkte att den låg i Rolex Sub-segmentet Då är den här roligare. Jag har spanat på BP ett tag. Tycker de är riktigt fina i både kvalitet och formspråk. Sen är denna en fullträff med sina 40 mm, tycker jag. Grattis till en fin personlig klocka.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man skulle inte kunna få be om något du själv önskade innan den kom till dig - en jämförelsebild med SLA017?
IMG_0324.JPG
IMG_0329.JPG
IMG_0332.JPG
IMG_0334.JPG
IMG_0338.JPG

Ursäkta kassa bilder och sen återkoppling men alltid något. :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Gillar inte klockan, men måste säga att dina recensioner alltid håller klass!
Väldigt informativa samt riktigt bra bilder :)

Edit: Hur funkar det om klockan blivit utsatt för fukt en gång, då är väl fuktindikatorn "förbrukad"? byts den ut vid en täthetskontroll eller hur vet man om den utsätts för fukt i framtiden?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar inte klockan, men måste säga att dina recensioner alltid håller klass!
Väldigt informativa samt riktigt bra bilder :)

Edit: Hur funkar det om klockan blivit utsatt för fukt en gång, då är väl fuktindikatorn "förbrukad"? byts den ut vid en täthetskontroll eller hur vet man om den utsätts för fukt i framtiden?
Tavlan byts vid service, tror knappast den är så känslig att den reagerar vid packningsbyte.
 
Topp