• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blancpain - Swatchs nya projekt?

Knallade in på Swatch i Salzburg och skulle köpa en Moonswatch till en kollega. Frågade lite på skämt om de hade några Scubas och de hade alla sorterna, så jag klippte en Antarctic. Inte ens provat den än och inte riktigt min stil heller, så skeppar den nog vidare. Men väldigt förvånade att det inte ens var kö utanför butiken.

Knallade in på Swatch i Salzburg och skulle köpa en Moonswatch till en kollega. Frågade lite på skämt om de hade några Scubas och de hade alla sorterna, så jag klippte en Antarctic. Inte ens provat den än och inte riktigt min stil heller, så skeppar den nog vidare. Men väldigt förvånade att det inte ens var kö utanför butiken.
Bilder! 😀

IMG_2549.jpeg

Inte det bekvämaste jag haft på handleden, men helt OK. Hade troligen bytt till något band i gummi om jag skulle ha den som daily.

Klart svårare att få tag på än vad Moonswatch var vid samma tid förra året…

9B4115DC-540D-44FA-BA85-65F5BD5D4B11.jpeg

Verkar inte vara så stort tryck på Blancpain-swatchen?

Besökte samtliga Swatch-butiker i Österrike samt några i norra Italien de senaste veckorna och det fanns knappt några Moonswatches än mindre Scubas. Tror Salzburg precis hade fått en leverans när jag var därinne.

Det återstår att se men gissar på att man slipper det oavsett om fen färgar av sig eftersom den har open caseback och natoband. Köpte faktiskt en Neptune också och ska bli intressant att se om de fortfarande färgar av sig :D

IMG_5038.jpeg

Nu börjar man se vad folk är villiga att betala. Skulle själv aldrig ge så mycket. Men jag kan förstå varför man går lite över list. Vill man köpa i butik så måste man trots allt ta sig till åtminstone Köpenhamn. Enkelt om du bor i Malmö, värre om du startar i Luleå.

Räknar med att både denna och Moonswatch finns under list 2024.
Ny under list? Varför då köpa och sen sälja? Nog för att det finns gott om idioter därute men ändå… 🤔

Ny under list? Varför då köpa och sen sälja? Nog för att det finns gott om idioter därute men ändå… 🤔
Av privatperson på Tradera är inte ”ny”, även om de aldrig använt den. Nästan allt här i världen går att köpa i princip oanvänt av någon som ångrar ett impulsköp. Ser ingen anledning varför just denna klockmodell skulle vara annorlunda.

Sedan kommer handlare som köpt i bulk kunna erbjuda rabatt, Swatch själva kör säkert reor osv. Inga konstigheter att priser går ner.

Av privatperson på Tradera är inte ”ny”, även om de aldrig använt den. Nästan allt här i världen går att köpa i princip oanvänt av någon som ångrar ett impulsköp. Ser ingen anledning varför just denna klockmodell skulle vara annorlunda.

Sedan kommer handlare som köpt i bulk kunna erbjuda rabatt, Swatch själva kör säkert reor osv. Inga konstigheter att priser går ner.

Jag är förvånad att inte Swatch öppnar Moonswatch för näthandel nu, när det finns en ny modell att hypa.

Jag va där på releasedagen(då var det så klart långa köer).. och fick tag i en Atlantis, dock tycker jag inte att den motsvarade förväntan - tyvärr
Vad var det som inte motsvarade dina förväntningar? Jag tyckte den var trevlig. Hade inställningen att den skulle kännas plastig, och det är den väl lite grann. Men skön på handleden :)

För tjock, kändes betydligt plastigare än moonswatchen upplevde jag, och spännet var inte alls skönt eller satt bra
Sammanfattar min uppfattning ganska väl. Moonswatchen är något "nättare" så den upplevs inte som lika plastig, enligt min mening. Sen är det något med en dykare, tycker jag, att de ska ha en viss tyngd och kännas genuina på armen.

Tillbaka
Topp