På koS inom kortz…..Snyggt fångat!
Vart köpte du den och vad kostade den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På koS inom kortz…..Snyggt fångat!
Vart köpte du den och vad kostade den?
Bilder!Knallade in på Swatch i Salzburg och skulle köpa en Moonswatch till en kollega. Frågade lite på skämt om de hade några Scubas och de hade alla sorterna, så jag klippte en Antarctic. Inte ens provat den än och inte riktigt min stil heller, så skeppar den nog vidare. Men väldigt förvånade att det inte ens var kö utanför butiken.
Klart svårare att få tag på än vad Moonswatch var vid samma tid förra året…
Knallade in på Swatch i Salzburg och skulle köpa en Moonswatch till en kollega. Frågade lite på skämt om de hade några Scubas och de hade alla sorterna, så jag klippte en Antarctic. Inte ens provat den än och inte riktigt min stil heller, så skeppar den nog vidare. Men väldigt förvånade att det inte ens var kö utanför butiken.
Beror nog på. Köpenhamn hade inte en enda. Men det klart, dem är väl enda butiken i norden som säljer den?Verkar inte vara så stort tryck på Blancpain-swatchen?
Blir man blå på armen av den som av första versionerna av Moonswatch?Plockade hem en Atlantic Ocean idag
Nej.Blir man blå på armen av den som av första versionerna av Moonswatch?
Ny under list? Varför då köpa och sen sälja? Nog för att det finns gott om idioter därute men ändå…
Nu börjar man se vad folk är villiga att betala. Skulle själv aldrig ge så mycket. Men jag kan förstå varför man går lite över list. Vill man köpa i butik så måste man trots allt ta sig till åtminstone Köpenhamn. Enkelt om du bor i Malmö, värre om du startar i Luleå.
Räknar med att både denna och Moonswatch finns under list 2024.
Av privatperson på Tradera är inte ”ny”, även om de aldrig använt den. Nästan allt här i världen går att köpa i princip oanvänt av någon som ångrar ett impulsköp. Ser ingen anledning varför just denna klockmodell skulle vara annorlunda.Ny under list? Varför då köpa och sen sälja? Nog för att det finns gott om idioter därute men ändå…
Av privatperson på Tradera är inte ”ny”, även om de aldrig använt den. Nästan allt här i världen går att köpa i princip oanvänt av någon som ångrar ett impulsköp. Ser ingen anledning varför just denna klockmodell skulle vara annorlunda.
Sedan kommer handlare som köpt i bulk kunna erbjuda rabatt, Swatch själva kör säkert reor osv. Inga konstigheter att priser går ner.
Kanske kommer när hypen dött helt.Jag är förvånad att inte Swatch öppnar Moonswatch för näthandel nu, när det finns en ny modell att hypa.
Jag var där i förra veckan men fanns inga Scubas då. Däremot hade dem alla Moonswtach förutom NeptuneNågon som varit i Köpenhamn och fått tag i klockor? Långa köer?
Funderar på att åka över i helgen
Tack för info! Se om man kan ha tur dåJag var där i förra veckan men fanns inga Scubas då. Däremot hade dem alla Moonswtach förutom Neptune
Inga köer alls. Dock en tisdag jag var där
Jag va där på releasedagen(då var det så klart långa köer).. och fick tag i en Atlantis, dock tycker jag inte att den motsvarade förväntan - tyvärrNågon som varit i Köpenhamn och fått tag i klockor? Långa köer?
Funderar på att åka över i helgen
Vad var det som inte motsvarade dina förväntningar? Jag tyckte den var trevlig. Hade inställningen att den skulle kännas plastig, och det är den väl lite grann. Men skön på handledenJag va där på releasedagen(då var det så klart långa köer).. och fick tag i en Atlantis, dock tycker jag inte att den motsvarade förväntan - tyvärr
För tjock, kändes betydligt plastigare än moonswatchen upplevde jag, och spännet var inte alls skönt eller satt braVad var det som inte motsvarade dina förväntningar? Jag tyckte den var trevlig. Hade inställningen att den skulle kännas plastig, och det är den väl lite grann. Men skön på handleden
Grattis! Vart fann du den? hade också valt den gula!Nu jag jag hämtat ut en Pacific
Sammanfattar min uppfattning ganska väl. Moonswatchen är något "nättare" så den upplevs inte som lika plastig, enligt min mening. Sen är det något med en dykare, tycker jag, att de ska ha en viss tyngd och kännas genuina på armen.För tjock, kändes betydligt plastigare än moonswatchen upplevde jag, och spännet var inte alls skönt eller satt bra
Via vän som köpte utomlandsGrattis! Vart fann du den? hade också valt den gula!