• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blancpain - Swatchs nya projekt?

NRE

Vacheron
2-Faktor
Och då är varumärkesigenkänningen på Speedmaster sjukt överskattat. 90% av de som köper en moonswatch hörde talas om Speedmaster först efteråt.
Så kan det säkert vara. Men Omega känner man nog till iallafall. Annars blir det bara "Företag som gär plastklockor säljer plastklockor mer ett märke på jag aldrig sett förr". Så någon igenkänning finns ju onekligen. Kanske inte speedmaster dock som du påpekar
 

Caravelle33

Vacheron
Plastic fantastic!
IMG_3483.jpeg
 

coal

Omega
2-Faktor
Cred till dig för att du släppte den som du gjorde :) Jobbar i Köpenhamn så är lite sugen på att sticka förbi. Fanns det många när du var där?
Tack, jo jag var där på en weekend så hade tre dagar i stan - första två dagarna noll och ingenting sen hade dom allt och alla Blancpain. Typ rätt mycket på "Omega-sidan" också. Ingen kö in heller, unga killen som jobbar är skön så kliv förbi och surra med honom så kan han hjälpa dig.

Skönt med danskt jobb, bra med DKK-lön :p
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag gör som @coal gjorde några inlägg upp. Släpper min Antarctic till någon som vill testa. Även min är inköpt i den danska huvudstaden. Som bonus slänger jag med 0,9mm insexbits som behövs för bandbyte. Dra ett pm om intresse finns. (Ingen repa i bezel, bara reflex eller lite skit)
IMG_20231003_190219_HDR.jpg


Edit: gick iväg till trevlig medlem för inköpspris 👍
 
Senast ändrad:
Var en tur i Shanghai på jobb, och passade på gå loss på 2st av deras senaste samarbete tillsammans med en Moonswatch Mercury. Jag reflekterade varför fler annonser har fått negativa emojis. Förstår inte dessa. I alla fall, det är en rolig klocka. Ha en skön helg!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Var en tur i Shanghai på jobb, och passade på gå loss på 2st av deras senaste samarbete tillsammans med en Moonswatch Mercury. Jag reflekterade varför fler annonser har fått negativa emojis. Förstår inte dessa. I alla fall, det är en rolig klocka. Ha en skön helg!
Har inte med klockan att göra utan priset skulle jag tro. Hedersvärt att se flera i denna tråd släppa sina vidare för samma som dom betalt i affär.

Däremot så funderar jag varför det är så många som säljer efter bara några dagar?
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Har inte med klockan att göra utan priset skulle jag tro. Hedersvärt att se flera i denna tråd släppa sina vidare för samma som dom betalt i affär.

Däremot så funderar jag varför det är så många som säljer efter bara några dagar?
För att man köper den trots att man inte egentligen vill ha den pga. hype.
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Kan ligga nått i det. Sen tror jag den sitter lite högt på handleden och är lite för lätt för sin storlek. Hade varit kul att testa en.
Alltså Moonswatch tänker jag att den vill man ha en av iaf. Om man gillar klockor så är det ett ganska coolt samarbete. Men Blancpain känns lite som en mycket snävare målgrupp. Speedmaster är ju ikoniskt känd på ett helt annat sätt. Men vem vet. Tycker Blancpain:en är superfräck och framför allt i verkligheten.
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Köpt en Atlantic i Krakow. Insåg snabbt att priset varierar en del hos swatch beroende på valuta. Gjorde en snabb omräkning till sek baserat på internet kursen. Priset är från swatch hemsida.

Turkiet 5187 kr
Danmark 4847 kr
Polen 4731 kr
Euro 4645 kr
UK 4630 kr
Dollar 4491 kr
Norge 4423 kr
 

uran

Omega
Hedersvärt schmedessmärt. Har man svårt att folk säljer på öppen marknad får man väl ta sig till någon stad och köpa en för inköpspris eller helt enkelt inte köpa här.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Köpte denna nyss i Rom till sambon. Rätt nice men hon avskydde den.

Om någon är sugen släpper jag den för inköpspris (ofc) annars får jag se om jag lämnar tillbaka den imorgon.
0A84BCEA-7128-457F-AB1E-BB37E66A1B83.jpeg
 

Uschi

Breitling
Varför vill ingen behålla sin? Finns det någon som använder den?
Känns som att det sammanfattats ganska bra i tråden redan men det är framförallt ingen direkt bekväm klocka att bära. Speciellt inte med originalbandet. Superplastig dessutom. Moonswatchen ger ett betydligt mer gediget intryck imo.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Var en tur i Shanghai på jobb, och passade på gå loss på 2st av deras senaste samarbete tillsammans med en Moonswatch Mercury. Jag reflekterade varför fler annonser har fått negativa emojis. Förstår inte dessa. I alla fall, det är en rolig klocka. Ha en skön helg!
Kan inte tala för någon annan men mina ledsna gubbar avser naturligtvis inte det specifika priset i annonsen utan snarare en slags generell bedrövelse över inflationen.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Varför vill ingen behålla sin? Finns det någon som använder den?
Känns som att det sammanfattats ganska bra i tråden redan men det är framförallt ingen direkt bekväm klocka att bära. Speciellt inte med originalbandet. Superplastig dessutom. Moonswatchen ger ett betydligt mer gediget intryck imo.
Yes den är plastig. Originalbandet är ju sisådär, precis som på Moonswatchen byter de flesta till annat band.
På ett sätt känns den mer gedigen än Moonswatchen (pushersen kändes ömtåliga). Kronan på denna är ju av plast och ej screwdown så jag vet inte om jag litar fullt på 90m WR…

Lumen på denna känns lite klen också. Plus för baksidan och känslan att skruva på bezelen var faktiskt över förväntan.
 

3R1K

Cartier
Alltså Moonswatch tänker jag att den vill man ha en av iaf. Om man gillar klockor så är det ett ganska coolt samarbete. Men Blancpain känns lite som en mycket snävare målgrupp. Speedmaster är ju ikoniskt känd på ett helt annat sätt. Men vem vet. Tycker Blancpain:en är superfräck och framför allt i verkligheten.

Blancpain samarbetet är inte för att sälja massvis med plastklockor utan för att öppna folks ögon för Blancpain som varumärke, speciellt för de mängder av köpstarka som är trötta på rolexhysterin.
 
Topp