• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bli en OWG

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Skulle inte vara några problem alls. Valfri av de jag har skulle fungera ensam. Är man riktigt happy med klockan så behövs inte fler. Det sagt så skadar det inte med fler än en. Har dock inga problem att sälja av allt om jag kan komma på andra saker som pengarna behövs till. Trots allt bara klockor..
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Omöjligt! Tror de enda som är OWG's är de som inte "älskar" klockor. Då OWG som i att jag är 55 och har aldrig haft någon annan klocka än den jag fick när jag tog studenten.

Tror det funkar så med allt. Älskar man till exempel kostymer så har man nog några stycken, inte bara den man hade på sig samtidigt som man fick sin första klocka. :)

Sen är det nog vanligt att man som klocktokig drömmer och romantiserar om att finna den ultimata och enda klockan. Sanningen är nog att man aldrig fångar den draken.

Att jaga Draken är ju dock lite roligt... :happyhappy:
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Ge mig en Zenith El Primero på läder, förmodligen Original 1969, annars hade också en Synopsis funkat.
Hade man inte varit student hade jag slagit till direkt på den som Domino säljer just nu!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Skulle inte vara några problem alls. Valfri av de jag har skulle fungera ensam. Är man riktigt happy med klockan så behövs inte fler. Det sagt så skadar det inte med fler än en. Har dock inga problem att sälja av allt om jag kan komma på andra saker som pengarna behövs till. Trots allt bara klockor..

Jag önskar verkligen att jag kände som du. Otroligt vettig inställning. Det skulle sitta långt inne att sälja av allt, men det beror ju på omständigheter förstås. Det är trots allt en bra nödbuffert man sitter på.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tror att skulle jag sälja av alla klockor utom en, så skulle jag bara nörda ner mig i nåt annat. När man var liten grabb nörda man med fiskedrag, prylar till hojen, ordning på fickknivarna i saklådan e t c. Tror inte ränderna går ur så lätt.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Hissnande tanke, OWG verkar otäckt:)
Jag var visserligen det fram tills för två år sedan, med en klocka som inte visas upp på det här forumet, ligger långt ner i skämsbyrån..
 

fredrik!

Cartier
Jag gick precis i tankarna att kränga AP och Rolex för att bli OWG.. Funderar på om det var virus i samband med magsjuka eller något som kommer hålla i sig.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Skulle inte vara några problem alls. Valfri av de jag har skulle fungera ensam. Är man riktigt happy med klockan så behövs inte fler. Det sagt så skadar det inte med fler än en. Har dock inga problem att sälja av allt om jag kan komma på andra saker som pengarna behövs till. Trots allt bara klockor..

Det är så det ska vara:). Fast just nu känner jag att jag vill köpa något som andas mer WIS därav mina tankar kring att bli OWG.
Hellre en supergrym klocka eller 3 bra...det är frågan:)
 

Whedda

Rolex
Vore extremt tråkigt som klockintresserad men jag kan med gott samvete säga att min Nautilus 5711 skulle hålla för alla stunder jag behöver en klocka. Lika snygg till kostym (vilket jag bär ganska ofta) som till t-shirt och jeans (vilket inte heller är ovanligt)

Pallar för all normal vattenaktivitet och dagligt bärande och att ha en klocka som skall fungera när man tränar eller hugger ved är ju bara dumt. :)

04C87956-70CE-4BA4-88B4-2326A6627873-4526-000004A43499EC42_zps51de1b97.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vore extremt tråkigt som klockintresserad men jag kan med gott samvete säga att min Nautilus 5711 skulle hålla för alla stunder jag behöver en klocka. Lika snygg till kostym (vilket jag bär ganska ofta) som till t-shirt och jeans (vilket inte heller är ovanligt)

Pallar för all normal vattenaktivitet och dagligt bärande och att ha en klocka som skall fungera när man tränar eller hugger ved är ju bara dumt. :)




Skickas från min iPhone via Tapatalk

Där lyckades du faktiskt skapa lite habegär.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Har funderat lite. För att bara köra på en klocka så måste man lägga ner klockrejset. Sluta jaga, sluta byta. Jag skulle sälja av allt och gå till urhandeln och köpa en sprillans ny klocka och bara - "Det är du och jag nu." Gå ut och aldrig vända mig om. En klocka att bli vintage med.

Det skulle kräva eftertanke.
Men skulle jag göra det nu så skulle det troligtvis bli en AP RO som jag går i mål med.
 
Topp