• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blivit lurad av klockskojare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

ErikGBG

Audemars
Det beror ju på vilken kriminalitet vi pratar om, stölder eller inbrott är ju mest knarkare som försöker skaffa nästa fix. Knarkhandel är det väldigt få som lyckas försörja sig bra med här i sverige, värdetransportrån och bankrån år det ett 100-tal som ägnar sig åt varav många sitter inne och en stor del av de är svenskar. HA t.ex kan försörja sig utöver brödfödan, men vardagskriminella gör det garanterat för att klara hyra och mat
Nu vet jag inte vart du bor, men i sverige klarar man mat och hyra utan att vara kriminell.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Väljer att inte kommentera de rasistiska åsikterna då det är OT.

Beklagar TS och chrisse, hoppas det löser sig på något vis.

Angående Swish så är det ett bra betalningsmedel om det nu går att ändra gränsen på maxbeloppet. Genom Swedbank kunde jag endast skicka 10k/dag, testade dock inte att höja gränsen.
 

Ramlösa

Breitling
För forumets del räcker gott och väl att namnet är outat i kombination med tillvägagångssättet. Föreslår också att antingen Ramlösa eller Chrisse lägger en tråd i referensforumet med en namngivning och en beskrivning av tillvägagångssätt, PM'a mig eller annan admin om ni behöver hjälp att lägga upp tråden.

Jävligt tråkig händelse och helt korrekt att ta upp det här men i övrigt är det en polisiär fråga. Vill någon ha kompletterande personuppgifter föreslår jag att detta sköts över PM.

:(

Vad är referensforumet??

Ska ta ett snack med Chrisse, så kan vi summera händelserna
 

Jens

Greedo
Extremt tragiskt och förnedrande...

Om det kan va till nån tröst så tror jag att det löste sig för killen på TTT som hade blivit lurat på liknande sätt av Laszlo.
Tag kontakt med honom via TTT tycker jag, så kanske du får lite hopp!

Hoppas allt löser sig

J
 

Henryandy

Cartier
Måste ju vara hur lätt som helst att få tag i honom, be alla vänner du har dra upp attraktiva annonser på blocket, nån lär han ju nappa på. Sen är det bara att xxxxx honom...
 

morrism

Audemars
Ja, levt på både csn, akassa och alfakassa. Så länge men inte har missbrukspromlem behöver ingen i sverige vara kriminell för att klara mat och hyra.

Man måste ju ha jobbat för att öht. Få a-kassa, och du kan inte bara börja en csn berättigad kurs närsomhelst, socialbidraget är ungefär 2950/månad och det kan du bara få om ingen i din släkt eller närhet har sparpengar på sitt konto
 

ErikGBG

Audemars
Man måste ju ha jobbat för att öht. Få a-kassa, och du kan inte bara börja en csn berättigad kurs närsomhelst, socialbidraget är ungefär 2800/månad och det kan du bara få om ingen i din släkt eller närhet har sparpengar på sitt konto
Alfakassa får du utan att ha jobbat och socialbidrag är inte grundat på dina släktingars tillgångar endast dina egna.
En vän till mig fick hyran + 3500 dvs lika mycket som man får i lån+bidrag som student.

"Försörjningsstödet ska garantera dig en skälig levnadsnivå. Biståndet ska utformas så att det stärker dina möjligheter att leva ett självständigt liv och ska täcka kostnader för :
livsmedel
kläder och skor
lek och fritid
förbrukningsvaror
hälsa och hygien
dagstidning, telefon och tv-avgift.
Du får också pengar till ditt boende, arbetsresor, hushållsel, hemförsäkring och fackföreningsavgift. Du kan också få pengar till läkarvård, medicin, tandvård och glasögon efter särskild prövning."
 

Rivalen

Rolex
Vilken j**la f**ta rent utsagt som åker runt och blåser folk. Hoppas att han åker ditt som fan.

Då vill jag ställa mig frågande. När vi skall beskriva hur vi avskyr en bedragare - är det då Ok att vi tar till skällsord hänvisande till kvinnans kön? Än mindre så när bedragaren är en man. Och ännu mindre så när det nog är statistiskt bevisbart att kvinnor är förhållandevis lågt representerade i bedrägeribrott.

Om vi nu skall vara politiskt korrekta och alla skall känna sig välkomna?

"En man/kvinna skall inte dömas efter de enstaka misstag han/hon gör i handling eller verbalt, utan efter hur han/hon försöker eller inte försöker rätta till dem." Rivalen 2013
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Det funkar alldeles utmärkt, bara att vidtala banken innan. Har testat vid en försäljning med en annan forummedlem.
Gick bara in på bankens sida, krävde dock inlogg m dosa och där höja gränsen. Väljer själv gräns upp till 150000kr och 24 eller 48 timmar. Efter tidens utgång återgår gränsen till förvalda belopp
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Hade på känn att han inte hade svenskt ursprung...
Att OP inte hade svensk ursprung kunde man nog gissa eftersom vem fasen är så dum att släppa in någon främling eller ännu mindre ta betalt via internetbank. När man träffas är det kontant som gäller, alternativt pengar på konto först om man skickar klockan. Sedan hur vet vi att OP inte luras?
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Vad är det som är kul? Bedragare lever på att lura folk. Imo OP var inte särskillt smart att göra affärer på detta vis.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Att OP inte hade svensk ursprung kunde man nog gissa eftersom vem fasen är så dum att släppa in någon främling eller ännu mindre ta betalt via internetbank. När man träffas är det kontant som gäller, alternativt pengar på konto först om man skickar klockan. Sedan hur vet vi att OP inte luras?

OP?
 

Ramlösa

Breitling
Vad är det som är kul? Bedragare lever på att lura folk. Imo OP var inte särskillt smart att göra affärer på detta vis.

Har gjort massvis med affärer på detta sätt, jag är inte fördomsfull utan har väldigt mkt gott att säga om vita, bruna, röda och gula människor. Har blivit skammad eller försök till i Indien, Thailand och på Bali, av olika ursprung av människor.
När man släpper in någon i sitt hem och gör affärer skall man vara mer försiktig, något jag lärt mig. Men jag utgår från att människor är goda, dock fick min människosyn en törn både med tanke på denna incident, men även av din och en del andra poster.
För övrigt, jag är Svensk, blond och blåögd (arier om du så föredrar)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Det är käpprätt åt helvete att du blivit blåst på en Monaco.
Till somliga lustigkurrar: Visa för böveln lite respekt i tråden, hur djävla kul är det att bli blåst på detta vis?
Lycka till och hoppas att det ordnar sig!
 

maxmol

Panerai
Då vill jag ställa mig frågande. När vi skall beskriva hur vi avskyr en bedragare - är det då Ok att vi tar till skällsord hänvisande till kvinnans kön? Än mindre så när bedragaren är en man. Och ännu mindre så när det nog är statistiskt bevisbart att kvinnor är förhållandevis lågt representerade i bedrägeribrott.

Om vi nu skall vara politiskt korrekta och alla skall känna sig välkomna?

"En man/kvinna skall inte dömas efter de enstaka misstag han/hon gör i handling eller verbalt, utan efter hur han/hon försöker eller inte försöker rätta till dem." Rivalen 2013


Jag skulle vilja påstå att det är okej ur ett genus perspektiv. Jag tycker inte att "fitta" hänvisar till en kvinnas kön även om den ursprungliga betydelsen var sådan, på samma sätta som språkutvecklingen har förvrängt betydelse av andra många andra ord.

Skulle påstå att de numera avser och uttrycker avsky mot personer beteende och handlingar. T.ex. är det ju vanligt förekommande att något är "fittigt" utan att det på något sätt avser en kvinnan handlingar eller kön.

Men ska undvika att använda det om det finns möjlighet att det missförstås. Kanske också är tråkigt att introducera ett sådant vokabulär i detta forum som normalt håller en mycket trevlig och hög nivå. Ska alltså bättra mig. :) Tycker dock att detta var en oerhört taskigt beteende som Ramlösa utsattes för och hade brist på ord att beskriva detta.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Har gjort massvis med affärer på detta sätt, jag är inte fördomsfull utan har väldigt mkt gott att säga om vita, bruna, röda och gula människor. Har blivit skammad eller försök till i Indien, Thailand och på Bali, av olika ursprung av människor.
När man släpper in någon i sitt hem och gör affärer skall man vara mer försiktig, något jag lärt mig. Men jag utgår från att människor är goda, dock fick min människosyn en törn både med tanke på denna incident, men även av din och en del andra poster.
För övrigt, jag är Svensk, blond och blåögd (arier om du så föredrar)
"Människor är goda"
Läst nyheterna på sista tiden? Up-pundat miffo slår ihjäl 2 pers med järnrör.....så goda människor är.

Alltså saken är den, ska man sälja och köpa vid privataffärer så får man räkna med diverse incidenter. Detta är ytterligare ett bevis att det inte är "säkrare" att göra affärer öga mot öga, utan att skicka via posten och begära pengar via konto/paypal. Jag hoppas din människosyn har ändrats, eller så hade du ett för högt pris på klockan vilken gjorde köparen irriterad. Hur utformade du annonsen, näm,nde du hur du ville ha betalt? Kanske du borde göra i framtiden, nämna att du endast accepterar kontanter vid personlig träff, eller pengar först vid skickade av klocka.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp