• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

visst finns det äkta rolex som är "made in Japan" ;) :)

rolex-japan.jpg

http://www.tradera.com/item/302451/228006686/skruvstad-aldre-skruvstycke-rolex-m-3-1-4-japan-
Servicehistoriken är säkert okänd, varför jag skulle avstå.

Kanske lite OT men ibland dyker det upp intressanta Klockor på blocket. Jag är på jakt efter en Datejust och har flera gånger valt bort klockor som jag egentligen vill ha för att privatperson säljer.
Har ni några tips för att snabbt kolla äktheten om besök hos AD inte är möjlig? Jag känner att cert och Box blir extra viktigt och turligt nog känns det som att 80-tals DJ är relativt ovanliga som fejk,
Vad säger ni?

Kanske lite OT men ibland dyker det upp intressanta Klockor på blocket. Jag är på jakt efter en Datejust och har flera gånger valt bort klockor som jag egentligen vill ha för att privatperson säljer.
Har ni några tips för att snabbt kolla äktheten om besök hos AD inte är möjlig? Jag känner att cert och Box blir extra viktigt och turligt nog känns det som att 80-tals DJ är relativt ovanliga som fejk,
Vad säger ni?

Mja, Rolex är ju väldigt poppis i fake världen. Jag vill alltid gå till en AD, betala för ett äkthetsintyg. Ibland vet inte säljaren själv att det är en fake. Bättre att vara på den säkra sidan.

Företag som gör en "kul"-annons och hoppas pressen skriver om det. Får på så sätt marknadsföring värd närmare en miljon till priset av 30 kr för en blocket annons. Speciellt rolig eller originell var ju inte annonsen direkt....:shifty:
Jag känner killen som lagt ut den. Han är en mycket duktig entrepenör, annonsen innehåller en hel del interna skämt.

Saxat från kategorin "exklusiva märkesur" på Tradera. Suck...

Tradera.png

All that glitters is not gold... :p tradera är verkligen (för det mesta) ett riktigt sunkhål när det gäller klockor... massa sketna kronen söhne, ommålade HMT från indien och HPD-omega. När där väl kommer upp något vettigt så brukar priset tendera att springa iväg för att antalet klocktokar per vettigt objekt är insane jämfört med ebay eller annat :p

OT.

Avslöjade nyss en bedragare som sålde Hifi- utrustning på blocket. Påpekade att jag inte var intresserad av affär då jag bild-Googlat "hans" annonsbild och hittat att den var lånad från en tysk recension av produkten.

Då får jag till svar:

"Tyvärr redan hämtad och betald ,men bild google???
Du vet att alla bilder som läggs upp på tradera och blocket kommer på google,hur skall dom annars få alla bilder ifrån ,skall alla frivilligt skicka bilderna till google?Vad tjänar folk på det??"

Snacka om flöjt.

OT.

Avslöjade nyss en bedragare som sålde Hifi- utrustning på blocket. Påpekade att jag inte var intresserad av affär då jag bild-Googlat "hans" annonsbild och hittat att den var lånad från en tysk recension av produkten.

Då får jag till svar:

"Tyvärr redan hämtad och betald ,men bild google???
Du vet att alla bilder som läggs upp på tradera och blocket kommer på google,hur skall dom annars få alla bilder ifrån ,skall alla frivilligt skicka bilderna till google?Vad tjänar folk på det??"

Snacka om flöjt.

Det är i och för sig inte så konstigt. Jag har sålt mängder med grejor på blocket, allt ifrån damsugare till datorer. Det händer ofta jag inte har tid att ta en bild på saken utan googlar och tar en bild från nätet på en liknande damsugare o.s.v. Så länge det inte är estetiska saker som smycken och liknande så tror jag inte det spelar något roll. Har i alla fall aldrig fått klagomål. Man nämner om det är någon repa eller dylika. Killen du pratar om förstod nog inte att man kan ta egna bilder dock.

Tillbaka
Topp