• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

En annan sak som utmärker en god kund, både vad gäller generell trevlighet och köpbenägenhet är om de lämnar sit telefonnummer, konstigt nog. De kan ha hur bra och relevanta frågor som helst, men är det inget nummer med i mailet så blir det ofta inget.

Hävdar dock med en dåres envishet att de som frågar knasiga saker OFTAST är de som i slutändan inte köper, fast jag tar mig tid och svarar på allt från vilka däck som var original på modellen till om den fanns i blå det året...

En annan sak som utmärker en god kund, både vad gäller generell trevlighet och köpbenägenhet är om de lämnar sit telefonnummer, konstigt nog. De kan ha hur bra och relevanta frågor som helst, men är det inget nummer med i mailet så blir det ofta inget.

Hävdar dock med en dåres envishet att de som frågar knasiga saker OFTAST är de som i slutändan inte köper, fast jag tar mig tid och svarar på allt från vilka däck som var original på modellen till om den fanns i blå det året...

Faktiskt så säljer jag nästan allting med enbart mejlsvar. Det gäller allt från bilar till rolexklockor till motorcyklar. Har nog aldrig tänkt på sambandet mellan köparens vilja att lämna ut tele och avslut i och med att jag inte använder det. (Annat än när köparen är på väg och kanske behöver fråga om vägbeskrivning).
Kanske skiljer det lite mellan att sälja som handlare och som privatperson. Just nu säljer jag bara som privatperson.

En sak som jag märkt fungerar för övrigt att skilja agnarna från vetet är faktiskt att inte svara alls! Hur konstigt det än låter.
Riktigt intresserade personer brukar nämligen mejla igen någon dag eller två senare, medans de som bara mejlar för "skojs skull" eller vad de nu gör, aldrig återkommer igen...

Jag frågade killen med klockan om han visste hur många ägare klockan haft.
Hur i h*lvete kan det blir sån kalabalik gällande den frågan?

Självklart finns det dumma frågor.

Som alfgren nämnde ovan så hade ett "vet inte" faktiskt varit tillräckligt. Det hade visat att han är seriös, läst frågorna och besvarat dom bäst han kan.

Denna frågan är inte till för att provocera, men ni två som faktiskt verkar tycka att det var en av dom sjukaste frågorna i världen, har ni köpt en begagnad klocka i 45-100K prisklassen någon gång? För jag kan förstå att man kan tycka att frågan är helt orelevant kopplat till en annan prisklass.

Vill även tillägga att jag sålde en Breitling för ett par månader sedan som jag köpte ny, och det var ett avgörande argument för köparen då jag kunde till punkt och pricka informera köparen om hur den använts, servats osv osv...

Trevlig kväll! :facepalm:

Dnedne Om jag är en av de två så får du nog tagga ned. Jag tycker inte att det är den sjukaste frågan någonsin, och om jag fick den skulle jag - oavsett om det gällde en klocka eller något annat - svara efter bästa förmåga. Jag har inte köpt någon klocka i den prisklassen begagnad, däremot andra grejer i varierande prisklasser, och där har jag ställt olika frågor beroende på vad det gällt. Ibland har jag fått svar, ibland inte.

Mina två ståndpunkter i denna diskussionen:
1) De potentiella köpare av ett objekt som ställer flest frågor som får mig som säljare att fundera "Varför vill du veta detta?!" är de som förmodligen inte handlar, säger min erfarenhet.

2) Folk som hävdar att det är fel på andra och som lägger ned tid på att hojta om det borde lugna ned sig.

Ta det lugnt och god natt.

Dnedne
Du behöver nog läsa mina inlägg med tanke på din reaktion. Den enda som skapar kalabalik här är ju du. :)
Ja, jag har köpt dyra klockor och självklart ställde jag då vissa frågor vilket inte är konstigt. Jag har även sålt rätt många klockor och anser mig tillräckligt erfaren för att kunna dra mina tidigare slutsatser.

Av den enkla anledningen att jag hellre vill ha bevis i skrift, än muntligen så lämnar jag inte ut nr förrän jag fått utförliga svar i mail. Har aldrig upplevt att jag tappat några objekt pga detta. Tror dock att det handlar mycket om hur man uttrycker sig?

Tänkte precis samma!
Bifogar bilder om den försvinner:
5JrTWq6.jpg

75txcCu.jpg

Tänkte precis samma!
Bifogar bilder om den försvinner:
5JrTWq6.jpg

75txcCu.jpg

Verkar ju lite för bra för att vara sant, men som tidigare sagts om du kan få den bekräftad av kaplans så låter det grymt! Obs! var det inte en liknande uppe hos Sefina för två veckor sen lite drygt som gick för 75 dock utan diamantindex plus att det var någon repa på tavlan? Låter billigt med 45! Är det fullset också :angel:

Denna är säkert inte så konstig, bara jag som utgår ifrån att alla försöker blåsa mig... o_O

http://www.blocket.se/vi/57022824.htm

Först och främst, ni experter... ser det ut att vara något konstigt med den?

Jag mailade säljaren med följande frågor:
-Vart är certifikatet stämplat?
-Hur många ägare har den haft?
-Du skriver bra skick, men är där något som går att anmärka?
-Vart kommer äkthetsintyget ifrån?
-Hur går den tidsmässigt? Är den i behov av en service?

Fick ett lite halvengagerat svar tillbaka,
"Cert är stämplat någonstans i Asien, jag är 3e ägare på klockan och äkthetsintyg från Nymans Ur.
Klockan funkar bra."
Så min spontana fråga är, hur vanligt är det att ett äkthetsintyg är förfalskat?
Är jag bara nojig helt i onödan och borde bara tuta och köra egentligen?
Tack på förhand för er input.
Mvh D

Jag tycker rent spontant att den är dyr för att ej varit servad.
Den är ju trotsallt 8 år gammal.
Så priset 45 ska du plussa på 5.3k för en bas service, behövs det byta delar så blir det mer. Säg 6 tusen för service.
Då kostar den 51k helt plötsligt och det är SubC pris. Dvs, överpris enligt mig.

Denna är säkert inte så konstig, bara jag som utgår ifrån att alla försöker blåsa mig... o_O

"Cert är stämplat någonstans i Asien, jag är 3e ägare på klockan och äkthetsintyg från Nymans Ur.
Klockan funkar bra."
Så min spontana fråga är, hur vanligt är det att ett äkthetsintyg är förfalskat?
Mvh D

Så priset 45 ska du plussa på 5.3k för en bas service, behövs det byta delar så blir det mer. Säg 6 tusen för service.
Då kostar den 51k helt plötsligt och det är SubC pris. Dvs, överpris enligt mig.

Klockan funkar bra."
Mvh D

Talade med säljaren med guld Daytonan!
Var från 92,tyckte det såg ut som det var graverad innering känns skumt!

Ja det har den men den är inte äkta! I vilket fall inte den på bilden. Sök på valfri daytona och kolla chrono/sub visarnas placering. Det är ju långt upp åt helskotta och inte parallela med kronan som på zenith verken. Dessutom ser rolex kronan skum ut och siffrorna 45 och 15 ser rätt B ut.

Ja det har den men den är inte äkta! I vilket fall inte den på bilden. Sök på valfri daytona och kolla chrono/sub visarnas placering. Det är ju långt upp åt helskotta och inte parallela med kronan som på zenith verken. Dessutom ser rolex kronan skum ut och siffrorna 45 och 15 ser rätt B ut.
Blir trevligt på kaplans

Tillbaka
Topp