• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Skrev att jag kan mötas upp. Då vart den helt plötsligt såld. Men annonsen är kvar:)
Skrev också och frågade om vi kunde träffas. Ex om han någon gång var i Stockholm, vilket kanske inte är omöjligt om man bor på Gotland som det står i annonsen. Han svarade bara att han kan skicka med DHL. Lite för osäkert att göra affär med denna säljare på distans. Hade dock gärna mött honom i Stockholm... :woot:

Slänger in printscreen från ovannämnd annons.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Någon som vet varför det står winner på så många fejkdaytonas? Var kommer det ifrån? Brukar ju vara en direkt tell på att det är en fejk

Skrev också och frågade om vi kunde träffas. Ex om han någon gång var i Stockholm, vilket kanske inte är omöjligt om man bor på Gotland som det står i annonsen. Han svarade bara att han kan skicka med DHL. Lite för osäkert att göra affär med denna säljare på distans. Hade dock gärna mött honom i Stockholm... :woot:
Mailade några gånger med denna person. Påstår att hon bor i Tranås. Det var en annons tidigare på Blocket som jag svarade på i februari. Då hette säljaren Giuseppe. Nu är mailen peppe86... Finns en Guiseppe född -86 i Tranås. (Skriver inte ut efternamnet här men googlade förra personen). Frågade om det var samma och fick bara frågetecken tillbaka. Kunde möta mig på stationen i Tranås men ville inte uppge var hon/han bodde eller något telefonnummer. Jag sa att jag ville veta vem jag ska träffa och fick då tillbaka att hon inte var brottsling, bara en vanlig tjej....

Bara jag som ser likheter och känner konstiga vibbar?

Känns som att inte gå vidare. Kan ha fel, men avstår gärna från denna affär.

Var och lunchade på Militärsällskapet på Vallhallavägen, intressant ställe.

Såg den här lappen på anslagstavlan.

6702900102a6014c7f079c0e96d8644f.jpg

Tja, använder väl Chrono24 som referens!? Många överprisade 16710 där nu. Går det där så går det väl på Blocket oxå.
Stöddig nog att hävda ingen prutmån heller.

Tja, använder väl Chrono24 som referens!? Många överprisade 16710 där nu. Går det där så går det väl på Blocket oxå.
Stöddig nog att hävda ingen prutmån heller.

Det finns två likadana på Chrono24. En för 51K och en för 45K, med box och papper. Annonsörens påstående om priser i världen är inte helt...

Blocket är ingen vidare site att använda som prisregulator. Folk skriver vad de önskar att få. Verkligheten brukar vara en annan. Blockets bilannonser är väl ett ypperligt exempel på det.

Chrono24 blir lite mer verklighet. Främst för att det mest är handlare som annonserar. Men som alltid, ingen säljer en 100 lapp för 80 kr.... Billigast är sällan bäst.

Jag har precis Inhandlat en Breitling Navitimer World 2015 av NT Watches.
- Jag blev bemöt av Taner på ett förstklassigt sätt trots att han inte behärskar det svenska språket till 100% så förstod vi varandra till 100%.
Affären var förstklassig från början till slut där NT Watches levererad från början till slut samt att han såg till att jag fick kompletterat klockan med ett orginal stålarmbad för ett mycket bra pris.
Jag kommer även i framtiden hålla kontakt med denna leverantör inför mitt nästa inköp.
Jag ger fem av fem möjliga Breitling till NT Watches och Herr Taner.:D

- Jag blev bemöt av Taner på ett förstklassigt sätt trots att han inte behärskar det svenska språket till 100% så förstod vi varandra till 100%.
Affären var förstklassig från början till slut där NT Watches levererad från början till slut samt att han såg till att jag fick kompletterat klockan med ett orginal stålarmbad för ett mycket bra pris.
Jag kommer även i framtiden hålla kontakt med denna leverantör inför mitt nästa inköp.

Inser du att denna tråd är till för galna annonser på Blocket etc?

Så mycket reklam....denke? Vad kostade en reklamplats :)

Mitt otränade öga säger att kanterna är väldigt trubbiga och kanterna på en OQ ska ju vara väl slipade och vassa. En 17000 i bra skick brukar väl kosta runt 18-20kkr. Tycker därför 25 låter alldeles för mycket. Posta i "vad är rimligt pris.."-tråden, hamna nog lite fel i den här tråden. :) ping jonas_w som jag vet har bra koll på OQ.

Mitt otränade öga säger att kanterna är väldigt trubbiga och kanterna på en OQ ska ju vara väl slipade och vassa. En 17000 i bra skick brukar väl kosta runt 18-20kkr. Tycker därför 25 låter alldeles för mycket. Posta i "vad är rimligt pris.."-tråden, hamna nog lite fel i den här tråden. :) ping jonas_w som jag vet har bra koll på OQ.

Andersbackstrom
Svårt att se på bilderna men jag håller med orre att boett och länk verkar vara rätt mycket polerade och har tappat en del av den karakteristiska OQ formen. Det framgår inte heller hur många länkbitar som finns. Ska vara minst 12 eller 13 för komplett länk. På bilderna går det inte heller att bedöma stretch på länken.

Jag tycker att 25k är för högt. Runt 18k är kanske rimligt om alla länkbitar finns och länken är i gott skick. Personligen skulle jag leta vidare efter ett mindre polerat ex och betala lite mer.

Svårt att bedöma priser just nu med tanke på förändringarna i CHF och USD kursen så jag skulle inte bli förvånad om den går upp en del över min gissning.

Tillbaka
Topp