• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Något för Sandra? Hahah
image.jpg
image.jpg

Om han heter Erik med den svenskan, är det bara att beklaga. Sen kan man undra vad en "stor kristen" är. Är det i kilo räknat?! ;)

Men seriöst , de räcker att man kollar vart idioten bor, står de Gotland kan man lika gärna ge upp. Behövs inte läggas ner mer energi på den annonsen [emoji2]

Fullkomligt meningslöst inlägg i så fall

Nu var ju frågan som ställdes om priset var skäligt eller ett lockpris, vilket jag svarade på, seriöst. Om du alltid utgår ifrån att alla annonser som kommer från Gotland är skrivna av falska bedragare är det du som är antingen en idiot eller cyniker, hur som helst långt ifrån seriös.

Fullkomligt meningslöst inlägg i så fall

Nu var ju frågan som ställdes om priset var skäligt eller ett lockpris, vilket jag svarade på, seriöst. Om du alltid utgår ifrån att alla annonser som kommer från Gotland är skrivna av falska bedragare är det du som är antingen en idiot eller cyniker, hur som helst långt ifrån seriös.

Alla annonser med priser som är för bra för att va sant, klockor som inte är 100% korrekta rätt igenom. Finns dom på Gotland så är de 99% bluff. Pröva själv köra en face 2 face affär med sådana annonser, så kommer du själv bli en cyniker !

Glad påsk på dig me [emoji1][emoji106]

Du missar poängen, jag tycker inte nödvändigtvis att priset är för bra för att vara sant. Att sedan kolla upp om säljaren är okej lägger jag lika mycket tid på oavsett var ifrån denne kommer.

Idag är det långfredag och då ska vi lida med Jesus på korset:)

Hur tänker du här?

För jag har följt upp många annonser genom åren. Många rent av för att jävlas när det är "för bra för att vara sant" annonser eller liknande.

Gotland leder med 9 av 9 och då är de bara klockannonser. Så mitt tänkande är baserat på min statistik, den stämmer än tills motsatsen uppenbarar sig. Detta gäller som sagt "för bra för att vara sant" annonser eller liknande som just då råkar vara från Gotland [emoji4]. Säger verkligen inte att allt som annonseras från Gotland är bluff å båg no no .

För jag har följt upp många annonser genom åren. Många rent av för att jävlas när det är "för bra för att vara sant" annonser eller liknande.

Gotland leder med 9 av 9 och då är de bara klockannonser. Så mitt tänkande är baserat på min statistik, den stämmer än tills motsatsen uppenbarar sig. Detta gäller som sagt "för bra för att vara sant" annonser eller liknande som just då råkar vara från Gotland [emoji4]. Säger verkligen inte att allt som annonseras från Gotland är bluff å båg no no .

OK, verkar det vara samma annonsör?

OK, verkar det vara samma annonsör?

Hemliga nr bara så det e ju svårare att kolla upp , men oavsett är det bara för att lura folk när dom oftast väljer en plats där folk inte ofta brukar va. Missförstå mig rätt nu , men folk som bor i Gbg kan lika gärna va på affärsresa i Malmö , Sthlm etc etc eller känna ngn som bor runt om. Men oddsen att man är på Gotland eller känner ngn från just Gotland är minimal jämfört med andra ställen. Annonsören är med på affären hela vägen så länge han får styra allt, genom att man skall alltid sätta in pengar och han alltid skicka varan. Så fort man ändrar lite i hans plan och avviker hans spelregler hör han aldrig mer av sig. En gång hade vi i stort sätt gjort klart affären, jag fick konto nr etc...
Sen så kunde jag inte låta bli , men jag föreslog ( ljög såklart )att va fan min mormor kan lika gärna komma över till dig och köpa klockan mellan 4 ögon. Hon bor ju på Gotland 15 min från dig, så får du kontanter och så hämtar jag klockan själv senare när jag har vägarna förbi..... Eller hur där dog den dealen [emoji1] , oväntat att de skulle sluta så? Hell no !! [emoji12]

Hemliga nr bara så det e ju svårare att kolla upp , men oavsett är det bara för att lura folk när dom oftast väljer en plats där folk inte ofta brukar va. Missförstå mig rätt nu , men folk som bor i Gbg kan lika gärna va på affärsresa i Malmö , Sthlm etc etc eller känna ngn som bor runt om. Men oddsen att man är på Gotland eller känner ngn från just Gotland är minimal jämfört med andra ställen. Annonsören är med på affären hela vägen så länge han får styra allt, genom att man skall alltid sätta in pengar och han alltid skicka varan. Så fort man ändrar lite i hans plan och avviker hans spelregler hör han aldrig mer av sig. En gång hade vi i stort sätt gjort klart affären, jag fick konto nr etc...
Sen så kunde jag inte låta bli , men jag föreslog ( ljög såklart )att va fan min mormor kan lika gärna komma över till dig och köpa klockan mellan 4 ögon. Hon bor ju på Gotland 15 min från dig, så får du kontanter och så hämtar jag klockan själv senare när jag har vägarna förbi..... Eller hur där dog den dealen [emoji1] , oväntat att de skulle sluta så? Hell no !! [emoji12]

OK, tack för informationen och ha en Trevlig Påsk.

Jag fick samma bilder. Kan inte hitta vilken modell det kan vara + att jag tycker att det ser konstigt ut vid datumet. Kanske ska vara så, jag är inte så bra på Longines.

Aha! Samma här hittar Ingen liknande modell. Och tycker den ser konstig ut. Mailade för en stund sen och fråga om han kunde ta en bild på certifikatet och skicka, men har inte fått något svar än. Funderar på att fråga om han vill ses så jag kan ta en närmre titt.
Antingen är den fejk lr så är det århundradets kap.

min text hamnade i citatet.

Min magkänsla säger fake. Logon på tavlan ser skum ut samt att boxen ser konstig ut, tänker främst på texten Longines silverfolieringen
"swiss made" brukar väl också stå närmare kanten. Men det ser generellt lite taffligt ut också, som det brukar med fake.

Här säljer en italiensk webshop, som blivit rekommenderad i annan tråd på KS, en Cartier Tank MC för 4.340 euro när listpris är 6.300 euro ( 55.300kr på uret.se http://www.uret.se/cartier-tank-mc-svart-lader-p-57058.html).

Kommer det gå att köpa klockan, är den äkta, isåfall vad beror det på?

Det är fri prissättning. En tillverkare kan rekommendera ett utpris, men detaljisten bestämmer själv sina priser. Har man då klockor liggande länge i lager så kan priset få dem att röra på sig. Listpriset är inget statiskt, utan kan ha ökat under tiden klockan ligger i butiken. Men 4340 kan bli mer om det tillkommer frakt och avgift för kortbetalning.

Det är fri prissättning. En tillverkare kan rekommendera ett utpris, men detaljisten bestämmer själv sina priser. Har man då klockor liggande länge i lager så kan priset få dem att röra på sig. Listpriset är inget statiskt, utan kan ha ökat under tiden klockan ligger i butiken. Men 4340 kan bli mer om det tillkommer frakt och avgift för kortbetalning.

Det verkar rimligt, men kan det verkligen förklara hela prisskillnaden? Har du/ni sett lika stora prisskillnader på nya klockor tidigare?

Fick nästan lust att skriva till henne och endast leverera en mening; "There is no such thing as a free lunch". Men vill inte riskera att få en massa spam efteråt. :D

Jag har jobbat med henne. Hon är nog seriös och har definitivt råd att köpa en egen om hon vill. Jag tror att den annonsen är något jävla mumbojumbo - tro tillräckligt mycket på det så händer det. Hon verkar vara på någon sådan "resa".

Tillbaka
Topp