• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

För jag har följt upp många annonser genom åren. Många rent av för att jävlas när det är "för bra för att vara sant" annonser eller liknande.

Gotland leder med 9 av 9 och då är de bara klockannonser. Så mitt tänkande är baserat på min statistik, den stämmer än tills motsatsen uppenbarar sig. Detta gäller som sagt "för bra för att vara sant" annonser eller liknande som just då råkar vara från Gotland [emoji4]. Säger verkligen inte att allt som annonseras från Gotland är bluff å båg no no .

25k för en 861 'a ifrån 69 med tavla utan applied omega logga är väl knappast för bra för att vara sant?

Ja, det är inget ovanligt med en sådan prisskillnad. Jämför några olika klockor på Chrono24 så ser du snart vilken nivå det ligger på generellt.

Har kollat runt och tycker inte jag kan se några exempel på klockor som ligger 24% under listpris. Då pratar vi om exakt lika klocka, om inte jag missat något. Kanske det bara är lockvara och när man väl beställer är den slutsåld.

Har kollat runt och tycker inte jag kan se några exempel på klockor som ligger 24% under listpris. Då pratar vi om exakt lika klocka, om inte jag missat något. Kanske det bara är lockvara och när man väl beställer är den slutsåld.

Skiljer sig en del mellan olika märken. Jag kollade på en slumpmässig klocka hos uret.se

http://www.uret.se/oris-prodiver-svart-titan-o5100-mm-p-29669.html har där svenskt listpris 37.600

Finns på Chrono24 för 22.847 ´https://www.chrono24.se/search/inde...=01+774+7683+7154&searchexplain=1&sortorder=1

Prisskillnad 39%

En till:
Rolex sub. Listpris enligt uret 72.200 http://www.uret.se/rolex-svart-stal-o40-mm-p-10729.html

På Chrono24 59.805 (med en "trusted seller") https://www.chrono24.se/search/inde...n=true&sortorder=1&usedOrNew=new&watchTypes=U

Pisskillnad 17%

Och det finns flera som säljer Cartier tank MC från 4130 eur på Chrono24, så det du hitade är inget unikt. https://www.chrono24.se/search/inde...n=true&sortorder=1&usedOrNew=new&watchTypes=U

Skiljer sig en del mellan olika märken. Jag kollade på en slumpmässig klocka hos uret.se

http://www.uret.se/oris-prodiver-svart-titan-o5100-mm-p-29669.html har där svenskt listpris 37.600

Finns på Chrono24 för 22.847 ´https://www.chrono24.se/search/inde...=01+774+7683+7154&searchexplain=1&sortorder=1

Prisskillnad 39%

En till:
Rolex sub. Listpris enligt uret 72.200 http://www.uret.se/rolex-svart-stal-o40-mm-p-10729.html

På Chrono24 59.805 (med en "trusted seller") https://www.chrono24.se/search/inde...n=true&sortorder=1&usedOrNew=new&watchTypes=U

Pisskillnad 17%

Och det finns flera som säljer Cartier tank MC från 4130 eur på Chrono24, så det du hitade är inget unikt. https://www.chrono24.se/search/inde...n=true&sortorder=1&usedOrNew=new&watchTypes=U[/

Hmm ja och även om man inte jämför mot listpris är det ju rätt stora skillnader. Då undrar jag; finns det folk som köper nya klockor i ett land billigt och sen försöker tjäna en hacka på att sälja dem dyrare i ett annat land? Just nu verkar det ju T ex vara billigt i Italien och dyrare i USA eller Sverige.

Hmm ja och även om man inte jämför mot listpris är det ju rätt stora skillnader. Då undrar jag; finns det folk som köper nya klockor i ett land billigt och sen försöker tjäna en hacka på att sälja dem dyrare i ett annat land? Just nu verkar det ju T ex vara billigt i Italien och dyrare i USA eller Sverige.

Jo, sådan handel finns. Uret.se är ett exempel. Deras klockor köps av andra handlare utomlands.

Jo, sådan handel finns. Uret.se är ett exempel. Deras klockor köps av andra handlare utomlands.

I grund och botten måste det vara valutakursrörelser som ligger bakom detta fenomen. Om alla valutor var låsta mot varandra över tiden borde klockorna kosta lika mycket i alla länder. Möjligtvis då att svagare efterfrågan på en klocka i ett land sänker priset. Och möjligtvis att någon handlare vill in på marknaden och gör det genom prisdumping.

Jag har jobbat med henne. Hon är nog seriös och har definitivt råd att köpa en egen om hon vill. Jag tror att den annonsen är något jävla mumbojumbo - tro tillräckligt mycket på det så händer det. Hon verkar vara på någon sådan "resa".

Hon ber om en gratis Rolex OCH åker till USA på självförverkligandekurs?! Låter inte helt seriöst i mina öron. Vad menar du med mumbojumbo, går hon på konstfack eller nåt? ;)

I grund och botten måste det vara valutakursrörelser som ligger bakom detta fenomen. Om alla valutor var låsta mot varandra över tiden borde klockorna kosta lika mycket i alla länder. Möjligtvis då att svagare efterfrågan på en klocka i ett land sänker priset. Och möjligtvis att någon handlare vill in på marknaden och gör det genom prisdumping.

även efterfrågan/köpstyrkan i ett land jämfört mot ett annat

jag misstänker att många gråklockor kommer ifrån tex grekland, portugal, italien tex länder inom eu som har svag efterfrågan på lyxkonsumtion

snart får vi gråhandlare på ferrari å maserati

cheers
christian

Okej?

www.blocket.se/lund/Rolex_Submariner_no_date__14060___1995_59682415.htm?ca=8&w=3

Rolex Submariner no date, 14060 - 1995

3063741222.jpg

26 000:-
Rolex Submariner No Date, ref. 14060.
Klockan är köpt hos Douglas Krook (nyvarande Bergströms Ur) i Malmö 1995 och levereras med originalbox och certifikat. Den är använd och den är i bruksskick med en del spår av användning. Låset är slitet. Urverket går ca 4 sek/dygn för sakta.

Grunduppgifter

Fabrikat: Rolex
Modell: Submariner
Ref.nr.: 14060
Skick: 3/5 - Bruksskick
Årtal: 1995
Box: Ja
Cert: Ja

Urverk

Urverkstyp: Mekaniskt, automat
Funktioner: Sekundvisare

Boett

Typ: Herr, Sport/Dykarur
Material: Stål
Mått Øxbxh: Ø40 mm x - x -
Krona: Skruvad
Vattensk.: 100 m
Urtavla: Svart med index
Datum: Inget datum
Glas: Safirglas
Glasring: Stål. vridbar moturs, dykarskala

Armband & Lås

Lås: Viklås, slitet
Skick: 3/5 - Bruksskick. Slitet lås

Fler bilder och mer information om denna klockan finner ni på vår hemsida www.urverket.nu.
Inbyte av märkesklockor så som Omega, IWC Jaeger-LeCoultre, Rolex m.fl. är av intresse.
Finansiering kan ordnas genom Svea Finans.
Visas efter överenskommelse i Malmö/Lund/Helsingborg med omnejd. Kan skickas med Posten till valfri ort i Sverige.
Om företaget

Sedan 2010 har vi på Urverket Förmedling handlat med begagnade och nya armbandsur av välkända fabrikat

Urverket Förmedling finns som en pålitlig mellanhand vid köp, försäljning och byten av begagnade kvalitetsur.
Vi jobbar främst med begagnade klockor från tillverkare så som Breitling, IWC, Jaeger-LeCoultre, Omega, Panerai, Rolex, TAG Heuer m.fl

Okej?

www.blocket.se/lund/Rolex_Submariner_no_date__14060___1995_59682415.htm?ca=8&w=3

3063741222.jpg

Klockan är köpt hos Douglas Krook (nyvarande Bergströms Ur) i Malmö 1995 och levereras med originalbox och certifikat. Den är använd och den är i bruksskick med en del spår av användning. Låset är slitet. Urverket går ca 4 sek/dygn för sakta.

Grunduppgifter

Urverk

Boett

Armband & Lås

Fler bilder och mer information om denna klockan finner ni på vår hemsida www.urverket.nu.
Inbyte av märkesklockor så som Omega, IWC Jaeger-LeCoultre, Rolex m.fl. är av intresse.
Visas efter överenskommelse i Malmö/Lund/Helsingborg med omnejd. Kan skickas med Posten till valfri ort i Sverige.
Om företaget

Sedan 2010 har vi på Urverket Förmedling handlat med begagnade och nya armbandsur av välkända fabrikat

Urverket Förmedling finns som en pålitlig mellanhand vid köp, försäljning och byten av begagnade kvalitetsur.
Vi jobbar främst med begagnade klockor från tillverkare så som Breitling, IWC, Jaeger-LeCoultre, Omega, Panerai, Rolex, TAG Heuer m.fl
Billigt

Okej?

3063741222.jpg

Grunduppgifter

Urverk

Boett

Armband & Lås

Om företaget

Billigaste Subben jag sett.

Ser att den är reserverad på Chrono24 ..
Skickade mejl en timme efter den kom ut på blocket... Fick svaret.

"Det är väldigt många som redan har hört av sig och flera stycken som lagt beställningar direkt i webbutiken. Jag kommer att kontakta alla som visat intresse i turordning imorgon."

Så det gick väldigt fort antar jag. Billigt var det oavsett!

"Det är väldigt många som redan har hört av sig och flera stycken som lagt beställningar direkt i webbutiken. Jag kommer att kontakta alla som visat intresse i turordning imorgon."

Om något är för billigt för att vara.. osv...

Ja, den hade man ingen chans på... Det borde ju vara läge att serva den och plocka ut mer som handlare.. Tycker ändå det är lite märkligt..

Förstår inte varför man säljer en 14060 med box och papper för 26k. Marknadsföring jippo för att folk ska hitta till deras hemsida?

Ja det gick fort, frågan är varför den las ut till ett Så ovanligt lågt pris.?. Antar att en KS:are fått den så vi får väl snart höra mera.

klart det är billigt men med en service på 6 k och i fall det börjar ticka på med lite reservdelar så är den snart uppe på normalpris

Tillbaka
Topp